מעונות ליד הסמטאות: ועדת הכספים העירונית אישרה סכום של 1.4 מיליון שקל לקידום תב"ע (תוכנית בניין עיר) עבור מעונות סטודנטים חדשים במתחם 'בית העם', בצמוד למרכז ז'ראר בכר. את המעונות תקים החברה העירונית 'עדן'. רק לאחרונה חנכה העירייה חניון חדש במקום בעלות של 60 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
נחלאות
נחלאות
נחלאות
(צילום: בשמת איבי)
על פי הסעיף שאושר, הקמת המעונות תיעשה בשיתוף הסקטור הפרטי. רק בחודש מרץ האחרון חנכה העירייה במתחם את חניון 'מנורה' החדש, פרויקט שעלותו נאמדת ב־60 מיליון שקל. החניון מכיל 400 מקומות חניה, כאשר מאה מקומות חניה יוקצו לתושבי ירושלים בעלי תו תושב (על בסיס מקום פנוי), שיוכלו לחנות חינם בין השעות 17:00 בערב ל־8:00 בבוקר למחרת.
הפרויקט ממשיך את מגמת העירייה להגדיל את היצע הדיור המוזל לסטודנטים במרכז העיר, לאחר שב־2017 חנכה העירייה מעונות סטודנטים ברחוב אגרון, שמאכלסים יותר מ־400 סטודנטים וסטודנטיות באחד האזורים המבוקשים ביותר בעיר, ובמיוחד עבור הצעירים.
גולת הכותרת של מתחם מנורה היא קמפוס ירושלים לאומנויות, המוקם על שטח כולל של כעשרת אלפים מ"ר. מדובר בקריה אקדמית קטנה שתכלול תחתיה את בתי הספר המקצועיים הגבוהים שקיימים בירושלים שעוסקים בתחום אומנויות הבמה והקולנוע.
2 צפייה בגלריה
נחלאות. תמשיך להתמלא בצעירים
נחלאות. תמשיך להתמלא בצעירים
נחלאות. תמשיך להתמלא בצעירים
(צילום: מלני פנטון)
בין היתר יפעלו במקום בית הספר למשחק 'ניסן נתיב', בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, בית הספר לתיאטרון ויזואלי והמרכז למוזיקה מזרח־תיכונית. המטרה היא לאפשר לכל המוסדות הללו לקדם ביניהם שיתופי פעולה אקדמיים וליצור מרכז בולט בתחום האומנויות.