"שייתנו לו לנוח בקבר": ערב שלם נדחתה הלווייתו של דוד זינו ז"ל, עובד העירייה שנפצע קשה במתחם הלוגיסטי בגבעת שאול לפני כחודש וחצי.
2 צפייה בגלריה
מאות המתינו לקחת חלק בהלוויתו של עובד העירייה, דוד זינו
מאות המתינו לקחת חלק בהלוויתו של עובד העירייה, דוד זינו
מאות המתינו לקחת חלק בהלוויתו של עובד העירייה, דוד זינו ז"ל
(צילום: אלינור פבריקר)
בבית החולים שערי צדק מת מפצעיו אתמול (ב') דוד זינו ז"ל, עובד העירייה שנפצע לפני כחודש וחצי במתחם הלוגיסטי בגבעת שאול. ההלוויה נקבעה לשעה 17:20, אלא שכשעה לפני מועד ההלוויה, הוחלט להעביר את גופתו לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.
בעקבות זאת, המשפחה דחתה את ההלוויה בשעה בתקווה שיספיקו להביא את הגופה למנוחות לפני שקיעת החמה, אלא ששעות ארוכות הגופה טרם שוחררה.
2 צפייה בגלריה
המנוף שפגע בעובד. בני המשפחה נדהמו מתגובת המשטרה
המנוף שפגע בעובד. בני המשפחה נדהמו מתגובת המשטרה
המנוף שפגע בעובד
(צילום: פרטי)
"כשחברא קדישא הגיעו כדי לקחת את הגופה, הביטחון עצרו אותם. חוקרת מהמשטרה התקשרה אלינו ואמרה לנו שהם לא מוכנים לשחרר את הגופה לפני נתיחה", אומרת בתו של המנוח, ירדן, "הוא עבר כבר שתים עשרה ניתוחים, והם לא משחררים את הגופה למרות שאמרנו שאנחנו לא מוכנים לנתיחה שלאחר המוות. גם אין מה לנתח".
חברים ובני משפחה רבים נאספו באיזור בית ההספד הספרדי בהר המנוחות, ממתינים, לשווא, לשחרור הגופה. "שיתנו לו סוף סוף לנוח בקבר", אמר אחד הנאספים.
בשעה שמונה לערך, לאחר שהבינו ששחרור הגופה תיארך עוד שעות ארוכות, שוחררו בני המשפחה, והחברים אל ביתם כשהם מתכוננים לקבלת הודעה לחזור אל הר המנוחות. ההלוויה התקיימה לבסוף באותו הלילה בשעה שתים עשרה ועשרים בקרב המשפחה הגרעינית ומספר מצומצם של חברים ובני משפחה.
אין זו הגופה היחידה שעוכבה באותו היום. גם גופתו של הנער שמעון הלר שטבע אתמול בבוקר בעין פרת עוכבה ושוחררה לקראת השעה 2:00 בלילה.
מהמשטרה נמסר: "מיד עם פטירתו של המנוח ובמסגרת חקירת המקרה תוך התייעצות עם הפרקליט המלווה, נבחן הצורך החקירתי בבדיקת נסיבות מותו בשל חלוף הזמן מקרות המקרה ועד פטירתו. אנו נמשיך בפעולות החקירה בימים אלו שבסיומה יועבר החומר לידי הפרקליטות להחלטה".