רופאי בית החולים 'שערי צדק' נלחמים בימים האחרונים על חייו של עובד תברואה בעיריית ירושלים, שנמצא בטיפול נמרץ ונכון ליום רביעי בערב מצבו מוגדר קשה מאוד. האירוע התרחש במתחם הלוגיסטי של העירייה בגבעת שאול. הוא החל כאשר פועל שעבד על המנוף סגר את כף המנוף על העובד בעת שחיבר אותה למתקן אשפה. כתוצאה מהפציעה נפגעו איבריו הפנימיים של העובד והוא פונה לבית החולים, ושם הועבר ישירות לחדר הטראומה כשהוא במצב קשה. למחרת, אגב, הפועל החשוד שפגע בעמיתו לעבודה הגיע לעבוד כרגיל.
1 צפייה בגלריה
המנוף שפגע בעובד. בני המשפחה נדהמו מתגובת המשטרה
המנוף שפגע בעובד. בני המשפחה נדהמו מתגובת המשטרה
המנוף שפגע בעובד. בני המשפחה נדהמו מתגובת המשטרה
(צילום: פרטי)
יש לציין כי השבוע החלה העירייה במבצע ניקיון, ועד למוצאי חג הפסח היא תתגבר את פינויי האשפה. הצפי לפינוי בתקופה זו מזנק ל־2,200 טון זבל ביום. בלילה שלאחר החג הראשון תגיע כמות האשפה לכ־3,000 טון. לצורך הפרויקט מופעלים 150 משאיות ומנופים ו־2,000 עובדי תברואה. בנוסף הרשות המקומית תציב 400 מכלי חמץ ב־300 נקודות שונות ברחבי הבירה, כשהמיקומים המדויקים יופיעו באתר האינטרנט של העירייה.

"נלחמים על החיים"

"הרופאים נלחמים עכשיו על החיים שלו", מספרת בתו של הפצוע. "הם מנסים לייצב אותו כל הזמן בשביל להגיע למצב שניתן יהיה לטפל באיברים הפנימיים".
המשפחה הגיעה לבית החולים ביום שני בבוקר, לאחר שנאמר להם שמצבו של אב המשפחה קשה. לטענתם, עד לאותו ערב לא הגיעה נציגות מעיריית ירושלים וגם טלפונית לא נוצר קשר. "קורה דבר כל כך קריטי תחת הידיים שלכם - מישהו חייב לקחת על זה אחריות. חייבים להיות 'אבא ואמא' לעובד כשהוא בעבודה. אבל במקרה שלנו ההרגשה היא שאף אחד לא לקח אחריות או לפחות הביע בפנינו את צערו על המקרה, פרט לחבריו האישיים".
הבת טענה עוד כי "המשטרה לא עדכנה אותנו מה קורה ואיפה זה עומד מבחינת החקירה. כל זה תמוה בעיניי. יש כללי בטיחות מאוד מסודרים לדברים כאלה. איך יכול לקרות מצב כזה?
"היינו בהלם שעובד שנהג בצורה כזאת וכמעט גרם למותו של אדם - ממשיך לעבוד כרגיל. במשטרה אמרו לנו: 'בואו תגישו תלונה אם אתם רוצים'. איזו מן תשובה זאת? עכשיו אנחנו מתפללים שהוא יצליח להיות בחתונת בתו, שמתקיימת ביום ראשון הקרוב".
בעירייה בחרו שלא להגיב על אף אחת מטענות בני המשפחה ומסרו בתגובה: "המקרה מוכר ונמצא בבדיקה מעמיקה".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות תאונת העבודה שאירעה נפתחה חקירה במשטרת ישראל בשיתוף משרד העבודה לבדיקת נסיבות המקרה. במסגרת החקירה נעשות פעולות, וצפויות נוספות, על ידי מי מהגורמים החוקרים כל אחד בתחומו. המשטרה תמשיך לחקור במקצועיות את האירוע בכלים שברשותה על מנת להגיע לחקר האמת".
יצוין, כי לאחר פניית "ידיעות ירושלים", במשטרה יצרו קשר עם המשפחה ביום רביעי בצהרים.