ציון דרך ראשון ומשמעותי נרשם השבוע בפרויקט הרחבת כביש המנהרות: פריצת המנהרה החדשה הצפונית, שאורכה כ- 300 מטרים. פרויקט כביש המנהרות (60) מהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים והוא אחד מפרויקטי התחבורה הגדולים והמשמעותיים המבוצעים בשנים האחרונות בירושלים והסביבה.
פרויקט הרחבת כביש המנהרות הינו באורך של 12 ק"מ, מצומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ועד לישוב אלעזר. הפרויקט כולל הוספת שני נתיבי תנועה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, האחת באורך של 300 מטרים והשנייה באורך 900 מטרים.
עוד בחדשות:
כמו כן, לראשונה בישראל יוקם במסגרת הפרויקט נתיב תחבורה ציבורית מתחלף - בשעות הבוקר יהיה פתוח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי מירושלים לגוש עציון. בנוסף יוקם גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטרים.
העבודות שמבוצעות על ידי חברת מוריה, כוללות גם שיקום של המנהרות הקיימות ושדרוג המערכות בהן (איוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות וכן התקנת מערכות מתקדמות במנהרות החדשות.
עבודות הביצוע בפרויקט החלו לפני כשנה והן צפויות להסתיים בשנת 2025. ההשקעה הכספית עומדת על כמיליארד מיליון שקלים
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכת תשתיות התחבורה וכביש 60 הוא אחד המרכזיים בהם. מדובר בכניסה נוספת לירושלים ושדרוג חשוב של אחד הצירים המובילים אליה. נמשיך לקדם ולבנות את ירושלים".
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: ״מדובר בפרויקט ייחודי, הכולל לראשונה בישראל הקמת נתיב תחבורה ציבורית המתחלף לפי שעות העומס והקמת מנהרות חדשות לצד מנהרות קיימות. בנוסף יכלול הפרויקט, שיפור משמעותי לבטיחות משתמשי הדרך והתקנת מערכות טכנולוגיות מתקדמות הן במנהרות הקיימות והן בחדשות".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "הגיע הזמן שהתושבים ייהנו מנסיעה נוחה ובטוחה בדרכם לבירה, שבה רבים מהם עובדים, לומדים, צורכים שירותים ומבלים. בהצלחה לכל העושים במלאכה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים