הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תדון הבוקר (שני) שוב, בתוכנית לבנייתן של אלפי יחידות דיור ברכס לבן, בנייה שצפויה להחריב כליל עשרות אלפי עצים ולפגוע ולגרום להכחדתם של בעלי חיים.
2 צפייה בגלריה
(עין לבן. צילום: עמית שאבי)
רק לפני מספר שבועות ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, דחתה את העררים שהוגשו כנגד תוכנית "רכס לבן" בירושלים ואישרה אותה. התוכנית של משרד השיכון, כוללת בניה בשטח של 1,045 דונם לבנייה, והקמת שכונת מגורים חדשה בת 5,250 יחידות דיור, 300 יחידות דיור מוגן, מלונאות, ושטחי תעסוקה ומסחר, על שטחים פתוחים בדרום מערב העיר. התוכנית בחלקה מתפרשת גם על קרקע השייכת מוניציפלית למועצה האזורית מטה יהודה, והיא כוללת יערות ומעיינות, ומהווה בית גידול למגוון בעלי חיים.
2 צפייה בגלריה
רכס לבן
רכס לבן
רכס לבן
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
לטענת הפעילים, במהלך הבנייה ברכס לבן יתייבשו כ-12 מעיינות באזור, ייהרסו שטחי הטבע הירוקים שבאזור, וכן יפגעו ישירות באלפי מינים של בעלי חיים — שפשוט יעלמו כליל מנוף הטבע הירושלמי. "הפלא הזה נמצא כעת בסכנת הכחדה מיידית: לא פחות מ-12 מעיינות עתידים להתייבש בשל תכנית הבנייה המפלצתית ברכס לבן: עין איתמר ומעיינות אל-בלד, עין חנדק, עין איתמר ועוד. אבל אנחנו לא ניתן להחלטה הזו לעבור בשתיקה", אומרים הפעילים.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים