וידויו של עבריין (לשעבר): לפני שש שנים הוגש נגד משה לקר, אז אחד מהיעדים המודיעיניים המרכזיים של משטרת ירושלים כתב אישום בעבירה של קשירת קשר לפשע לאחר שתיאם העברת סם. בשבוע שעבר, במסגרת אחד מהתיקים המתנהלים נגדו, עלה לקר והצהיר קבל עם ושופט כי זנח לחלוטין את עולם הפשע.
1 צפייה בגלריה
לקר (שני מימין) מובל להארכת מעצר
לקר (שני מימין) מובל להארכת מעצר
לקר (שני מימין) מובל להארכת מעצר
( צילום ארכיון: אוהד צויגנברג)
בדיון, שהתקיים בשבוע שעבר, פנה נשיא בית המשפט, אביטל חן ללקר ושאל אותו: "אתה אדם ירא שמיים עם כיפה, עם יד על הלב, אתה במקום אחר?" לקר השיב: "לגמרי לגמרי, אני לגמרי במקום אחר. הקדוש ברוך הוא יודע, אני שונה ממה שהייתי".
לאחר מכן עלה לקר לדוכן וסיפר כי אורח חיו השתנה מקצה לקצה: "יש לנו חברת שמירה, אני עובד בשטח בצורה מסודרת עם תלושים. מי שמכיר אותי יודע שאני בעולם אחר בחיים שלי. אחרי התיק הזה הכרתי את אשתי ונולדו לנו שני ילדים".
אין זו הפעם הראשונה שלקר או מי שמייצג אותו, טוען כי עזב העולם התחתון. בדיון שנערך לאחרונה בפני נשיא בית משפט השלום בעיר בהקשר לחשד במעורבות בהעברת סם, אמר סנגורו של לקר, עו"ד מיכאל עירוני: "אין כל מחלוקת שחלקו של הנאשם בכתב האישום הוא הקטן ביותר.
"פגשתי אותו כבחור צעיר וטיפלתי בו בתיק שהתנהל בבית המשפט המחוזי שם הורשע בסיוע להריגה ונידון בהסדר לתקופה של 30 חודשי מאסר. משה ניתק את הקשרים שלו מהעולם העברייני", הצהיר עורך דינו.
אגב, שמו של לקר נקשר בפרשת פלילית חמורה שהתרחשה במרכז הארץ לפני מספר חודשים. יש לציין כי לקר שוחרר לביתו לאחר שנחקר בחשד למעורבות באותה פרשה – וזאת ללא תנאים מגבילים.