מנכ"ל העירייה איציק לארי נמצא במרכזו של סכסוך משפטי מתמשך בין העירייה לטוטו. הסכסוך הוא על סכום נכבד במיוחד של שבעה מיליוני שקלים. לטענת הנהלת כיכר ספרא, המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו) עצרה את העברתם לעירייה לטובת שדרוג אצטדיון טדי. אומנם השיפוץ בסך 63 מיליון שקל הושלם, אך עכשיו התעורר סכסוך על יתרת התשלום.
2 צפייה בגלריה
איצטדיון טדי
איצטדיון טדי
איצטדיון טדי
(צילום: שלומי כהן)

בין הפטיש לסדן

לארי, שכיום מנהל את העירייה, שימש כמנכ"ל הטוטו בזמן שנחתם ההסכם המקורי מול כיכר ספרא העירייה בשנת 2014. למעשה הוא היה גם מעורב בהמשך בכל השינויים והתוספות שנערכו במהלך השנים שבהם ניהל את הטוטו.
בינואר 2019 מונה לארי למנכ"ל העירייה. לפני כחצי שנה החליטו בכיכר ספרא להגיש עתירה נגד המועצה להסדר ההימורים בנושא, בתקווה לקבל את המיליונים, שהושקעו בשיפוץ האצדיון במלחה.
כעת, במסגרת תשובת הטוטו, שנמסרה לבית המשפט העליון, מבקשים בטוטו לדחות את העתירה. בין השאר הם מציינים בתשובתם כי כבר פנו בעבר לעירייה בבקשה שיבדקו אי בהירות בנוגע לסכום הנוסף. אך לטענתם משום מה עד כה העירייה נמנעה מלעשות כן.
מעבר לכך, במועצה להסדר ההימורים טוענים כי הם גוף שמחלק תמיכות ללא תמורה. לפיכך, מציינים שם, כאשר יש מקרה של אי בהירות בהסכמים - הסיכון הכספי מושת על הגוף המקבל את התמיכה ולא על הנותן. עוד מציינים שם בתשובתם לעתירה כי הסעד לעירייה במקרים כגון אלה הוא תובענה כספית ואין הצדקה משפטית להגשת בג"ץ כפי שעשתה העירייה.
2 צפייה בגלריה
איצטדיון טדי
איצטדיון טדי
איצטדיון טדי
( צילום: אדווה חולי)
מהעירייה נמסר: "מדובר בסוגיה משפטית בין העירייה למשרד התרבות והספורט. המשרד טרם הגיב לעתירה ומכאן שעמדתו טרם נשמעה. ההליך המשפטי נמצא בראשיתו, ובית המשפט יידרש לטענות הצדדים בבוא העת והוא יכריע בהן".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים