שריפה גדולה פרצה לפנות בוקר בשכונה רוממה: 12 צוותי כיבוי וחילוץ מתחנות ירושלים פעלו החל מהשעה 04:00 לפנות בוקר בשריפה גדולה שפרצה בקומות התחתונות של קומפלקס בניינים ברחוב סורוצקין בשכונת רוממה. משם התפשטה האש למספר רכבים, מחסנים ודירות. כתוצאה מכך נלכדו בבניינים עשרות משפחות. בשל היקף האירוע בכיבוי והצלה הוחלט להקים צח״מ (צוות חקירה מיוחד) שיחקור את נסיבות פרוץ השריפה. כמו כן, קיימת סכנת קריסה לחלק מהחניון.
4 צפייה בגלריה
זירת השריפה ברחוב סורוצקין ברוממה
זירת השריפה ברחוב סורוצקין ברוממה
זירת השריפה ברחוב סורוצקין ברוממה
(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
הצוותים הראשונים שהגיעו למקום, דיווחו על אש אדירה המלחכת את הבניינים, ועל מספר רב של רכבים, מחסנים ודירות העולים באש. עוד דיווחו הצוותים, כי בחלונות הבתים עומדים דיירים בהם נשים וטף הזועקים לעזרה כשחלקם אף מנסים לקפוץ מהחלונות. חלק מהדיירים יפונו לבתי מלון ולמינהל הקהילתי בשכונה.
ישראל הורביץ׳ המתגורר סמוך למתחם סיפר למיינט ירושלים: ״בסביבות השעה 4 לפנות בוקר התחילה שריפה בחניון. היו המון פיצוצים מבלוני גז ומכוניות. לכוחות לקח זמן להגיע למוקד עצמו. היה כאוס. לפני שנה בדיוק הייתה גם שריפה באחד הבניינים. אנשים יצאו מהבתים עם פיג’מות וילדים בידיים".
4 צפייה בגלריה
השריפה במתחם הבניינים ברוממה
השריפה במתחם הבניינים ברוממה
השריפה במתחם הבניינים ברוממה
(צילום: ישראל הורביץ)
תושב אחר סיפר: "ישנו וסמוך לשעה 4 לפנות בוקר הבת שלנו בת ה-16 העירה אותנו שיש שריפה. נכנס עשן לבית, ולכן אספתי את כל הילדים ופשוט ברחנו מהבית וברקע שמענו פיצוצים".
עוד בחדשות:
"אבא שלי צעק שיש שריפה קמתי מתוך שינה", סיפר תושב אחר, "לא מצאתי את המשקפיים. ראיתי את העשן ורצתי למרפסת ומשם דרך עמודים גלשתי למטה - הבנתי שאני לא יכל לצאת מהדלת. רצתי לראות מה עם ההורים. במשך זמן רב כוחות כיבוי לא הגיעו. הרכב שלי עלה באש ולא נשאר ממנו כלום".
מפקד כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו נוכח במקום ומפקח על פעולות הכיבוי והחילוץ באירוע. ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיע למקום האירוע. לאחר כארבע שעות מתחילת הדיווח על האירוע הושגה שליטה בשריפה ע"י מפקד תחנת "האומה" סגן טפסר אלי אדרי המפקד על כוחות הכיבוי והחילוץ באירוע.
4 צפייה בגלריה
השריפה במתחם הבניינים ברוממה
השריפה במתחם הבניינים ברוממה
אחד הרכבים שנשרפו
(צילום: לירן תמרי)
סגן טפסר אלי אדרי מת"ח תחנת "האומה" המפקד על הכוחות באירוע: "החל מהשעה 4 בבוקר לערך, פעלנו באירוע מורכב של שריפה גדולה מאוד שפרצה בקומפלקס של שישה בניינים ברחוב סורוצקין ובעקבות כך, מספר רב של אזרחים עם תינוקות קטנים, ילדים ומבוגרים נלכדו בדירותיהם ע"י האש והעשן הכבדים שאפפו את הבניינים. כתוצאה מהאש החזקה, עלו בלהבות מספר רב של רכבים ובנוסף, עוד מחסנים וכמה דירות נפגעו.
(שריפה גדולה פרצה בשישה בניינים בשכונת רוממה. צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
4 צפייה בגלריה
זירת השריפה ברחוב סורוצקין ברוממה
זירת השריפה ברחוב סורוצקין ברוממה
זירת השריפה ברחוב סורוצקין ברוממה
(צילום: לירן תמרי)
חובש בכיר במד"א דובי ציינוירט סיפר: "מדובר בקומפלקס ביניינים שבו מתגוררות הרבה משפחות עם ילדים. הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד של אמבולנסים ניידות טיפול נמרץ, חובשים על אופנועי מד"א וכונני מד"א, כשהגענו, ראינו עשן סמיך יוצא מהבניינים ושריפה פעילה בחניית הבניין, אנשים עמדו בחלנות במרפסות ועל הגג וסימנו לנו, כוחות הכבוי החלו לכבות את האש ולחלץ את הדיירים הלכודים, גבר כבן 30 קפץ מהקומה הראשונה ונחבל באורח קל, כ- 30 מהדיירים שחולצו הגיעו אלינו".
אל בית החולים הדסה הר הצופים פונו במהלך הלילה אם ובתה בת ה-14 אשר נפגעו קלות בשריפה. מצבן של השתיים קל, מטופלות בשעות אלה בחמצן כשהן בהכרה מלאה. למרכז הרפואי שערי צדק פונו הלילה ארבעה נפגעים משאיפת עשן - 3 במצב קל ואחד במצב בינוני.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 07:04, 24.11.20