ארבעת ילדיו של אריה אבן, הנפטר הראשון מקורונה בישראל, הגישו השבוע לבית משפט השלום בירושלים תביעה נגד מדינת ישראל ונגד הנהלת הדיור המוגן 'מגדל נופים' בירושלים.
2 צפייה בגלריה
אריה אבן
אריה אבן
אריה אבן
(צילום: באדיבות המשפחה)
לטענתם, רשלנות רפואית גרמה למותו של יקירם בגיל 88. אף שהם משאירים את גובה הפיצוי לשיקול דעתו של בית המשפט, הם מציינים כי נגרם להם נזק כספי בסך 600 אלף שקל.
יצוין כי בשל החשש שבני המשפחה יידבקו מקורונה, לאורך כל האשפוז של אבן בבית החולים שערי צדק איש לא היה יכול להיות לצידו. לאחר הפטירה מסרו בני המשפחה: "צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו. אנו מודים לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה".
בתביעה נטען כי רק ב־11 באפריל, לאחר יותר מ־100 קורבנות במגפה, מהם 77 מהם מבוגרים ובני הגיל השלישי, הבין שר הבריאות שיש לטפל לאלתר במגזר זה, ומינה לשם כך את פרופ' רוני גמזו.
2 צפייה בגלריה
מנע
מנע
מנע
(צילום: ראובן קופיצינסקי)
בתביעה נטען: "התנהלות משרד הבריאות באשר לטיפול באוכלוסיית הקשישים, במהלך החודשים הראשונים להתפרצות נגיף הקורונה, היתה חסרת אחריות, בלתי אנושית, לא מוסרית ועמדה בניגוד לערכי הדמוקרטיה הנהוגים במדינה ובניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אף שמתחילת ההתפרצות היה ברור בעולם כולו כי הקשישים הם בעלי הסיכון הגבוה ביותר להיפגע מהנגיף".
עו"ד דוד מנע, פרקליטם של בני המשפחה, טוען כי גם בדיור המוגן שבו התגורר המנוח לא נערכו בצורה הולמת. הוא ציין בכתב התביעה כי ב'מגדל נופים' "לא נערכו לאפשרות של פרוץ המגפה, לא הכינו חומרי מיגון מספיקים לצוות ולציבור הקשישים, ובכך נתנו יד למותו של אבן ז"ל".
ממשרד הבריאות נמסר: "נגיב לתביעה בבית המשפט".
מהדיור המוגן 'נופים' נמסר: "טענותינו יובאו בפני ערכאות מוסמכות". 
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים