תושב האזור דורש פיצויים בסך 50 אלף שקל מגרושתו, לאחר שזוכה במשפט שבו נאשם כי תקף אותה וניסה להטביע את ילדם המשותף בבריכה. בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בעיר, נטען כי הגבר נהג באלימות כלפי גרושתו במטרה לפגוע בה ולהפחידה.
1 צפייה בגלריה
בית משפט
בית משפט
דורש פיצוי של 50 אלף שקל מגרושתו
(אילוסטרציה: shutterstock)
בחקירה הראשונית טען החשוד כי מדובר בתלונת שווא שנובעת מסכסוך גירושין, אולם במשטרה לא האמינו לו. במסגרת שלב ההוכחות נדרשה האישה להעיד, אך היא התחמקה חמש פעמים, בתירוצים שונים.
"לאחר שלא הובאה לפניי ראיה כלשהי ולו דלה להוכחת אשמתו, אני מזכה את הנאשם", קבע השופט איתן כהן, שגם נימק את החלטתו: "ההתנהלות של המתלוננת הכבידה על יכולתו של בית המשפט לקדם שמיעת התיק, גרמה לבזבוז זמנה של המאשימה, זמנו של הסנגור וזמנו של בית המשפט.
"מההתנהלות של המתלוננת מצטיירת תמונה עגומה, שלפיה בכוונתה להכשיל את ניהול המשפט, תוך זלזול בבית המשפט ובצדדים, אשר מתייצבים פעם אחר פעם לדיונים שבסופו של דבר אינם מתקיימים".
בעקבות הזיכוי הגיש הגרוש תביעת לשון הרע בטענה כי נגרם לו עינוי דין. בכתב התביעה נטען בין היתר: "מעיון בהחלטה ניתן להבחין וללמוד כי הנתבעת הגישה כנגד התובע תלונת שווא ולאחר הגשת כתב האישום לא טרחה להתייצב לדיונים שנקבעו כדי לשמוע את עדותה".
על הדרישה לפיצוי בגובה של 50 אלף שקל נכתב בתביעה: "מעבר לאובדן הכספי וכן הנזקים הנפשיים שנגרמו לתובע בעקבות התלונה וניהול המשפט, הזכות לחירות והזכות לשם טוב הן שעומדות לצידו במקרה זה, וקבלת פיצויים ראויים יכולה להקל במעט על הנזקים שנגרמו לו".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים