רשות המיסים פשטה על השוק הירושלמי ועל עסקים באזור ירושלים: במסגרת 53 ביקורות מס הכנסה שנערכו השבוע בעסקים מתחום המסחר, מתן השירותים והמסעדות באזור ירושלים ובשוק מחנה יהודה, עלה כי 11 עסקים לא רשמו הכנסות כחוק.
1 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה. למצולמים אין קשר לנאמר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בין העסקים שנמצאו בהם ליקויים, הגיעו המבקרים לביקורת בדוכן בשוק מחנה יהודה, שם גילו כי לבעל הדוכן אין כלל תיק במס הכנסה. בעל המקום מסר בתגובה לביקורת: "לא ידעתי שאני צריך לפתוח תיק במס הכנסה, אבוא ואפתח תיק". המקרה הועבר להמשך טיפול במשרד השומה.
בביקורת אחרת, במשרד עורך דין בעיר, מצאו המבקרים כי העברה בנקאית לחשבון בסך 9,500 שקלים, לא נרשמה בספרי העסק. "מדובר בשכר טרחה המיועד לעורך דין, שכחתי להעביר לו", הסביר עורך הדין.
בביקורת נוספת, בחנות למוצרי חשמל בעיר, נמצאו העברות בנקאיות על סך 3,890 שקלים, שלא הוצאו בגינן קבלות או חשבוניות. כשנשאל על כך, ענה בעל העסק למבקרים: "הגעתי לעסק לא מזמן ולא הספקתי לראות את חשבון הבנק".
במסגרת הביקורות הגיעו המבקרים גם לעסק לעיסוי רפואי במבשרת ציון, שם נמצא כי העברות בביט עבור העסק על סך 480 שקלים לא נרשמו בספרים. "אני יושבת כל כמה זמן ומסכמת מה שחסר ומוציאה קבלה", אמרה בעלת העסק בתגובה.
בנוסף, בביקורת באטליז בירושלים עלה כי הפקדה בנקאית על סך 1,250 שקלים לא נרשמה בספרי העסק. כמו כן, נערכה קנית ביקורת מקדימה במקום שלא נרשמה בקופה הרושמת. תגובת בעל העסק: "העובד שטיפל בכם הוא לא קבוע בקופה ולכן לא רשם. לגבי העברה הבנקאית אין לי מושג אני צריך לבדוק את זה".
"מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים", נמסר מרשות המיסים.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים