תלמידות ותלמידים יקרים והורים אהובים,
אני כותב לכם עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"א. על אף היותנו בשיאה של תקופה מבלבלת, התלמידים והתלמידות נכנסים בימים אלו לראשונה, שוב, אל כיתות הלימוד ומתחילים מסע חדש. מסע של ידע ותבונה.
2 צפייה בגלריה
ליאון וילדי גן בעיר
ליאון וילדי גן בעיר
ליאון וילדי גן בעיר
(צילום: מהפייסבוק)
אני כותב אליכם ואליכן היום במטרה לחבק ולהרגיע. אנו נערכנו לשנת הלימודים המיוחדת הזאת בחרדת קודש כבכל שנת לימודים, יחד עם הערכות מיוחדת ואינטנסיבית לפתיחת שנה בצל קורונה. ונכון, הקורונה אומנם מזמנת אתגרים לחינוך הירושלמי, אבל בזכות האמון הגדול בין המנהלים, ההורים ועיריית ירושלים ושיתוף פעולה בהכנת שנת הלימודים אני סמוך ובטוח שתהיה זו שנה טובה.
מי שמתאמן ומתמיד, יכול לעמוד לכל אתגר. הסיבה המרכזית בגללה אני סמוך ובטוח שתהיה זו שנה נפלאה, על אף הקושי, היא שבירושלים פועלים אנשי ונשות החינוך הטובים שבטובים, ובראשם מנהלי ומנהלות בתי הספר המופלאים שלנו, שאנו כעירייה עושים ככל שניתן על מנת לאפשר להם את מירב האוטונומיה, כדי שיובילו את בתי הספר בביטחון ובאהבה. הוספנו תקציבים רבים ותוכניות לימוד ובנינו עשרות כיתות לימודים חדשות שימסרו לתלמידים ולתלמידות בפתיחת השנה.
מנהלי ומנהלות בתי ספר, שוקדים לילות כימים על השאלה הגדולה – איך לעשות חינוך רלוונטי בעיר? והשאלה הזו, שהתשובה אליה מורכבת ומשתנה ממוסד אחד למשנהו, מקהילה אחת לאחרת, חשובה ומשמעותית היום יותר מתמיד.
על מנת לתמוך את עשייתם של אנשי החינוך בעיר, ולסייע להורים ולתלמידים, הקמנו חמ"ל קורונה עירוני, שזמין לכל שאלה ופניה ומתכלל את כל היבטי התפעול של הקורונה במוסדות החינוך. החמ"ל נותן מענה בכל השפות ומטרתו המרכזית – להיות לכם לאוזן קשבת ודלת פתוחה בכל עת. היכן שישנם סימני שאלה, אנו כעירייה נמשיך לספק תשובות ופתרונות.
2 צפייה בגלריה
חמ"ל מוסדות החינוך בירושלים
חמ"ל מוסדות החינוך בירושלים
חמ"ל מוסדות החינוך בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
השקנו גם אתר אינטרנט יעודי, זמין בסלולארי שלכם, ובו תמונה מלאה לשנת הלימודים הקרובה סביב היבטי הקורונה. בנוסף, פרסמנו מסמך אסטרטגי נרחב המתכלל את תכנית העבודה שלנו לשנה זו. אנו נערכים להעמיד מחשבים לטובת תלמידים הזקוקים לכך, לתגבר תכניות חינוכיות לטובת נוער בסיכון ולאפשר כמה שיותר ימים של למידה פרונטאלית בכיתות, בהתאם למתווה משרד החינוך ולהגבלות.
כבכל שנה, ערב פתיחת שנת הלימודים, אנו ניגשים נרגשים לארון ובוחרים את בגד חגיגי, נושאים תפילה קטנה להצלחה ומצפים לדברים הגדולים והקטנים שתביא איתה השנה החדשה. 'כל שנה מתחילה בסימן שאלה', אומר השיר, וברצוני להוסיף, שבזכות אנשי ונשות החינוך המופלאים שלנו בעיר ירושלים, כולנו יחד נמצא לה תשובה.
פרויקט משותף ל"ידיעות תקשורת" ומרכז השלטון המקומי
לכל העדכונים - חדשות ירושלים