הותר לפרסום: תושב השטחים, מהדי כלבונה נעצר לפני כשבועיים על ידי כוח משטרה בעיר העתיקה זמן קצר לפני שתכנן לבצע פיגוע נגד יהודים – כך הותר הבוקר (ה') לפרסום.
1 צפייה בגלריה
רחוב הגיא
רחוב הגיא
רחוב הגיא
(צילום: אוהד צויגנברג)
על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, המחבל מהדי כלבונה "צבר כעס כלפי יהודים" ותכנן לבצע פיגוע רצחני בעיר העתיקה. לצורך מימוש התוכנית הצטייד כלבונה בסכין קפיצית שאורך להבה כ-11 ס"מ.
עוד בחדשות:
בבוקר של יום 20.10.20 החליט כלבונה להוציא את הפיגוע לפועל, התפלל במסגד בשכם ונכנס לשטח ישראל כשברשותו סכין. המחבל נסע במונית מתל אביב לכיוון ירושלים וסמוך לשעה 08:50 של אותו יום החל לצעוד ברחובות העיר העתיקה.
"הנאשם החל לצעוד ברחובות העיר העתיקה עד שהגיע למבוא שער הכותנה, אשר ממנו נכנסים אל רחבת הר הבית והחל לעלות במדרגות הכניסה בכוונה להיכנס לחצר ולבצע את הפיגוע המתוכנן. בעודו עולה במדרגות פנה אליו השוטר וביקש שירוקן את כיסיו. הנאשם רוקן את ככל כיסיו למעט הכיס בו שמר את הסכין בניסיון לעבור את השוטר ולבצע את הפיגוע. השוטר שהבחין כי הנאשם לא רוקן את אחד הכיסים הורה לו לרוקן את הכיס הנותר ואז בלית ברירה הוציא הנאשם את הסכין, הניחה אותה לידו ונעצר", נכתב בכתב האישום.
כלבונה נאשם בעבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח, החזקת סכין שלא כדין ושהייה בלתי חוקית.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים