סאבח זאכי, מוכר בייגלה בכניסה לעיר העתיקה למעלה מעשרים שנה. לא פעם פעילותו הביאה לעימותים עם פקחי עירייה שביקשו לרשום לו קנסות על רוכלות ללא רישיון — המקרה המפורסם ביותר היה בשנת 2018, כאשר חבר המועצה אריה קינג התרברב על כך ששלח את פקחי העירייה לפנותו. התוצאה היתה הפוכה: מאות תושבים הגיעו לעיר העתיקה לרכוש מזאכי בייגלה והביעו בו תמיכה. אתמול (רביעי) חטיבת התביעות המשטרתית הגישה כנגדו כתב אישום בעיברות של תקיפת עובד ציבור ותקיפה הגורמת חבלה.
2 צפייה בגלריה
זאכי סאבח
זאכי סאבח
זאכי סאבח
(צילום: יוסי זמיר, תג מאיר)
על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בעיר, נטען כי במהלך חודש מאי 2019 פקחים של עיריית ירושלים ערכו ביקורת בשער יפו. במסגרת הביקורת זאכי התבקש להזדהות במטרה לרשום לו קנס על הפעלת הדוכן ללא רישיון "במהלך רישום הדוח למוכר, הגיע למקום הנאשם והחל לקלל את הפקחים. בהמשך לאותן הנסיבות בעט הנאשם בקרטון אשר היה בסמוך והקרטון פגע באחד הפקחים תוך שהנאשם ממשיך לקלל ולדחוף את הפקח בידיו ובגופו".
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה יוסי חביליו וסאבח
חבר המועצה יוסי חביליו וסאבח
חבר המועצה יוסי חביליו וסאבח
(צילום: באדיבות יוסי חביליו)
על פי האישום השני, באותה השנה הגיעו פקחים אל הדוכן של זאכי על מנת להחרים את הסחרה, במטרה למנוע את פעילות האכיפה החל זאכי לתקוף את הפקח ודחוף את העגלה לכיוון גופו תוך שהוא אומר "אני מצפצף על כל העירייה, על המשטרה, אני שם עליכם זיין ואני אמשיך למכור".
בתוך כך, לפני שלושה חודשים סאבח זוכה מעבירות אחרות שייחסו לו בכתב אישום שהוגש כנגדו בשנת 2018 לאחר שנטען כי תקף פקחים זאת לאחר שבמסגרת ההליך עלו מחדלי חקירה של אי הבאת סרטונים ממצלמות אבטחה המותקנות בשער יפו. "אין מחלוקת כי לנאשם היה אסור למכור את הבייגלה בעדר רישיון, אך פעולות הפקח במקרה זה אמורות להיות לפי החוק, ושבירת המגש של הנאשם בניגוד לדין, הייתה אסורה. מעשה שבירת המגש נעשתה בניגוד גמור לדין, הרי שעומדת לנאשם הגנה הקבועה בחוק העונשין לפיה "לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שהיה דרוש באופן מידי כדי להדוף תקיפה שלא כדין שנשקפה ממנה סכנה מוחשית של פגיעה בחייו, חירותו או ברכושו״.