אחרי שהשף אורן אסידו (27), זוכה תכנית 'משחקי השף', נכנס החודש לבית האח הגדול, חבריו הירושלמים מקבוצת ה'מחניודה' מספרים בשיחה עם mynet ירושלים על הדייר החדש ומפרגנים לו. אורן אסידו גדל בקרני שומרון והוא הצעיר מבין שלושה אחים. לאחר הצבא, הוא נרשם ללימודי קולינריה בבית הספר "בישולים", ולאחר מכן החל לעבוד ב"כתית" של מאיר אדוני ומשם עבר ל"מזללה".
3 צפייה בגלריה
השף אורן אסידו
השף אורן אסידו
השף אורן אסידו
(צילום מסך מתוך "האח הגדול", ערוץ 13)
לפני כשלוש שנים, בגיל 25, הוא ניצח בעונה השלישית של 'משחקי השף'. כבר בדצמבר 2018 הוא עבר לגור בנחלאות ועבד במסעדה של השף אסף גרניט בקבוצת 'מחניודה' בירושלים. שנתיים לאחר מכן הוא התחתן עם אשתו ענאל נעים וכעת הם גרים בכפר סבא שם הם מגדלים את בנם. ביולי 2020 הוא פתח מסעדת שף בתל אביב בשם 'פופה'.
חלק מחבריו בקבוצת 'מחניודה' ידעו על כניסתו לבית האח הגדול וסיפרו על אדם מצחיק, שטותניק וחברותי מאוד. "איך שאורן נראה בתכנית כך הוא במציאות, הוא לא משחק איזה שהוא משחק", סיפר השף איציק רוחם ל-mynet ירושלים, "הוא לא מנסה להיות משהו שהוא לא. נראה לי שרואים את זה. אני שונא את הרעיון הזה שהוא משתתף בתכנית, כי אני חושב שהיא לרוב מוציאה דברים לא טובים מאנשים - גם אם בן אדם הוא מלאך. לאורן יש לב זהב הוא ילד טוב לא משנה מה הוא יעשה. הוא נורא מצחיק".
על עבודתו במטבח אמר רוחם: "אורן מוכשר כמו שד. כשהוא נוגע באוכל הוא עושה עבודה מאוד טובה. הוא באמת כישרון. זו תקופת קורונה אין עבודה אנחנו לא עובדים. אין לו איפה להתעסק במקצוע. גם אנחנו נורא מתאמצים כדי לייצר עבודה. הלוואי שהוא יצליח למנף את זה. אני באמת חושב שהוא כישרון מהלך".
אחרי צילומי התכנית 'משחקי השף' אורן הגיע ל'מחניודה'. היו לכם ויכוחים? "לא, כמו שאומרים בכדורגל הוא עוד לא קנה 'זוג נעליים' לפני שהוא הגיע אלינו. כן היה לו רזומה, והוא בא ממקום מאוד צנוע והוא הבין שהוא נכנס לקבוצה חזקה וגדולה, למד ממי שצריך ומה שצריך. כשהוא הרגיש שהוא יותר בטוח, הוא עמד על שלו. הוא עזב את הקבוצה ברוח טובה, הוא רצה להתקדם ולעבור למרכז, אנחנו עדיין חברים.
3 צפייה בגלריה
הקוסקוס שהכין השף לדיירים
הקוסקוס שהכין השף לדיירים
הקוסקוס שהכין השף לדיירים
(צילום מסך מתוך "האח הגדול", ערוץ 13)
"כמה ימים לפני שנכנס לבית האח דיברתי איתו, אמרתי לו את דעתי, הבנתי שאני לא יכול למנוע ממנו לעשות משהו אבל נתתי לו את הטיפ הכי חשוב שיכולתי לתת. לאורן יש פיוז קצר. כשהלכנו לשחק כדורגל, ולמרות שהוא במשקל של כנף של עוף שיחקנו והוא תוך שניה איבד את העשתונות שלו, הוא יודע להידלק בקלות, אני נורא לא רציתי שהאח הגדול יוציא ממנו דברים שהם לא באמת נכונים. בכולנו יש את השד שאנחנו מתעורר כשאנחנו נמצאים על הקצה או עוברים את הגבול.
השף מיכאל ידיד, חבר בקבוצת 'מחניודה', סיפר גם על החברות ביניהם: "בדרך כלל אנשים שמשתתפים בתחרויות כאלה ועוד בטח זוכים, אפשר להגיד שקצת 'עולה להם'. אורן הוא בדיוק ההפך הגמור - הוא בן אדם צנוע, מאוד אוהב אנשים והוא יודע להתחבר די בקלות. הוא עבד איתנו תקופה של כשנה והחברות הזו גם המשיכה אחרי זה. בישלנו יחד, ערכנו אירועים יחד. הוא נכנס ללב".
מה הוא למד מכם? "האירוח של האנשים, זה היה אצלו ב-DNA פשוט לא הוציאו את זה ממנו. אז זה כן יצא ממנו כן".
3 צפייה בגלריה
השף אורן אסידו והשף מיכאל
השף אורן אסידו והשף מיכאל
השף אורן אסידו והשף מיכאל ידיד
(צילום: באדיבות מיכאל)
כיצד לדעתך הוא יסתדר עם בית מלא במצלמות, הרי זו לא תכנית כמו "משחקי השף"? "אני לא מאוד מתעמק באח הגדול, ממה שאני יודע ושומע, האמת שקצת קשה לי להגיד עם מי הכי קשה. אורן הוא בן אדם שיודע להסתדר עם כולם. יש לו את הדרך שלו, הצחוק שלו, החיוביות שלו ובסוף זה קונה אנשים. הוא לא בן אדם מלחמתי. טבחים בדרך כלל באים מעולם הלחץ אז קצת ידוע שיש פתיל שהוא יותר קצר משל אחרים. כמה זה ישפיע בבית? קשה לי להגיד כי לא הייתי באח הגדול. אני בטוח שלכל אחד יש את החולשות שלו ולא תמיד הכל בא בטוב".
האם הוא ינצח?
רוחם: "בקלות מה הוא לוקח את המיליון. גם אם הוא רב עם אנשים הוא יודע לפייס. הוא לא בא ממקום שחצני, גם אם מישהו קצת משתחצן זה ממקום שהוא יודע שהוא עושה טוב את העבודה שלו".
ידיד: "אני מקווה. אני מאמין שכן, אנשים אוהבים אותו בחוץ, הוא סוג של ג'וקר".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים