משטרת ירושלים עצרה אתמול (ג') שני עובדי תברואה ערבים בחשד שיידו אבנים לעבר יהודים מתוך רכב אשפה. השופט אלעד לנג הורה לשחררם לאחר שהמעצר בוצע חודש לאחר האירוע: "טעם זה אינו מצדיק השתהות של חודש ימים ממועד הידיעה על זהותם של המשיבים ועד מועד מעצרם".
1 צפייה בגלריה
מעצר
מעצר
נעצרו בחשד שזרקו אבנים ממניע גזעני מתוך רכב האשפה
(צילום המחשה: shutterstock)
האירוע התרחש לפני כחודש ימים בשכונת שייח ג'ראח כאשר על פי החשד שני הצעירים העובדים בעיריית ירושלים זרקו אבנים לעבר קבוצת יהודים וזאת ממניע גזעני. בעקבות עומס רב שנוצר ביחידה החוקרת, מעצרם של השניים התבצע רק אתמול.
במהלך דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של השניים בחמישה ימים מתח השופט ביקורת על כך שהמשטרה התמהמה בביצוע המעצר זמן רב יחסית, לאחר האירוע ומטעם זה הורה לשחררם: "זהותם של המשיבים כמבצעי עבירה הייתה ידוע ליחידה החוקרת כבר ביום 21.5.21. חרף כך, בקשה למעצרם של המשיבים הוגשה וניתנה רק ביום 21.6.21, ביינו בחלוף חודש ימים מהמועד בו זהותם של המשיבים הייתה ידועה ליחיד החוקרת. בכך יש די לרוקן מתוכן את עילת המעצר של מסוכנות הגלומה במעשי המשיבים, שכן יש להניח שלו הייתה זו מתקיימת, הרי שהיחידה החוקרת הייתה פועלת לבקש ולבצע את צו המעצר במועד מוקדם יותר".
עוד הוסיף לנג כי "הבאתי בחשבון את טענת נציג המבקשת לפיה קיים עומס עבודה, ואולם גם טעם זה אינו מצדיק השתהות של חודש ימים ממועד הידיעה על זהותם של המשיבים ועד מועד מעצרם".
בסיום הדיון השניים שוחררו בתנאים של "התייצבות לחקירה" והפקדת ערבות בסך 2,500 שקלים. עוד הודיעה המשטרה כי בכוונתה לשקול להגיש ערר לבית המשפט המחוזי על החלטה זו.
מהעירייה נמסר: "העובדים אינם עובדי עירייה אלא עובדי קבלן. העסקתם הסתיימה ע"י הקבלן בעקבות המקרה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 09:37, 23.06.21