עיריית ירושלים תפצה צעיר ירושלמי ב-125 אלף שקלים, זאת במסגרת הסכם פשרה שאושר לאחרונה בבית משפט השלום בירושלים שנתן לו תוקף של פסק דין. הצעיר, תושב שכונת הר חומה, צעד לביתו בשעת לילה מאוחרת, ובשל חוסר תאורה מעד ונפל. הוא אובחן עם שבר בשורש כף היד והחליט לתבוע פיצויים.
3 צפייה בגלריה
ירושלים בלילה
ירושלים בלילה
ירושלים בלילה
(צילום: רועי אלמן)

לטענתו, מאחר שהרחוב היה חשוך הוא לא הבחין בשקע שנוצר במדרכה כתוצאה משורשי עץ מפרצים והיות והמקום לא הואר כהלכה, נתקלה רגלו בשקע מה שגרם לו לאבד את שיווי משקלו. הוא הוטח בעוצמה בקרקע, תוך שידיו סופגות את עיקר המכה. במרכז לרפואה דחופה ״טרם״ אובחן כי הוא סובל משבר בשורש כף ידו השמאלית. לאחר מכן, החליט לתבוע את עיריית ירושלים בטענה לרשלנות חמורה, באמצעות עו"ד איתמר בן עמי. לכתב התביעה צורפו תמונות, המתעדות את מקום האירוע, ולדברי בן עמי ״ניתן לראות בהן בבירור, כי מדובר במדרכה בעלת שקעים בולטים, המהווה מכשול להולכי הרגל, ברחוב חשוך עם תאורה מזערית. השקעים, כך נטען, נוצרו במשך שנים על ידי עץ ששלח את שורשיו, והם אלה שגרמו להרמת המדרכה ולהיווצרות המפגע״.

3 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
עיריית ירושלים
(צילום: mynet)

לדברי עו"ד בן עמי, העירייה התרשלה בכך שלא ביקרה במקום ולא תיקנה את המפגע, ומשלא עשתה זאת, לכל הפחות היה עליה לגדר את המפגע ולהציב שלטי אזהרה. 
לדברי עו"ד בן עמי, עד מועד התאונה היה התובע בחור צעיר ונמרץ, עובד כפיים לפרנסתו שביצע פעילויות גופניות וספורטיביות רבות. כתוצאה מהתאונה, הוא הפך מוגבל בתפקודו, והוא עודנו סובל מכאבים בשעת מאמץ.  עוד נטען, כי בשל התאונה נגרמו לתובע הפסדי השתכרות משמעותיים וכן הוצאות רבות בגין טיפולים, תרופות ונסיעות.

3 צפייה בגלריה
עו"ד איתמר בן עמי
עו"ד איתמר בן עמי
עו"ד איתמר בן עמי
(צילום: צילום: יונית שילר)

בחוות דעת רפואית מאת ד"ר שמואל וייס, שהוגשה לביהמ"ש מטעם העיריה נקבע כי לתובע לא נגרם כל נזק רפואי. לאחרונה הגיע עו"ד בן עמי לכדי הסכם פשרה עם עיריית ירושלים, לפיו ישולמו לתובע פיצויים של 125 אלף שקלים, וזאת, כאמור, חרף הטענה כי לא נותרה לו כל נכות.


בית משפט השלום בירושלים אישר לאחרונה את הסכם הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין.