אבל כבד: הרב יהודה דרעי, רבה הראש של באר שבע וראש אבות בתי הדין, הלך היום לעולמו בגיל 66 בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שנאבק על חייו מזה מספר שבועות.
2 צפייה בגלריה
הרב יהודה דרעי
הרב יהודה דרעי
הרב יהודה דרעי
(צילום: הרצל יוסף)

סגן ראש עיריית באר שבע לשעבר, עופר כרדי, מקורבו של הרב דרעי, אמר בעקבות ההודעה הקשה: "נשארנו יתומים, איבדנו את האבא שלנו, נפלה עטרת ראשינו"
הרב דרעי אושפז בעקבות סיבוך של זיהום ברגלו ומאז מצבו הלך והחמיר. בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו. בני משפחתו ובהם אחיו, חבר הכנסת ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שהו כל העת ליד מיטתו, כאשר גדולי הרבנים הגיעו לבקרו וקראו לציבור להתפלל להחלמתו.
בין הרבנים שהגיעו לבית החולים היו רבה של ירושלים שלמה משה עמר, שבעבר כיהן בתפקיד הרב הראשי הספרדי והרב יעקב ישראל איפרגן המכונה "הרנטגן". כולם התפללו להחלמתו וקראו לתפילות הציבור.

הרב יהודה דרעי: 24 שנה בבאר שבע


הרב יהודה דרעי, שהיה רבה של שכונת רמות בירושלים ועמד בראש כולל האברכים "קול יהודה", נבחר לראשונה לרב העיר באר שבע בשנת 1997 בהתמודדות רוויית יצרים.
תקופת כהונתו כרב העיר התאפיינה בניסיון להגיע להידברות בנושאים שהם סטטוס קוו בנושאי דת והעדפת שיח על פני מאבקים מול הרשות המקומית והעומד בראשה. עם זאת, היו לו קווים אדומים והוא הביע את דעתו בצורה נחרצת וחד משמעית. במיוחד יצא בצורה חדה נגד כל פעילות מיסיונרית בעיר ואף הגיע להפגנות עם מאות אברכים כדי למחות ולהתריע נגד התופעה.
באירוע שכל תושב העיר זוכר היטב, בחודש מאי 2017 ובעיצומם של ימי השבעה על אמו, פנה הרב דרעי לבית המשפט בדרישה לדחות את חגיגות האליפות של הפועל באר שבע במוצאי שבת, בטענה לחילול שבת המוני. בית המשפט דחה את טענותיו ובקשתו לאור עמדת העירייה כי ההכנות לחגיגות התקיימו ימים לפני המשחק ולא ביום שבת.

2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
האח, יו"ר ש"ס אריה דרעי
(צילום: יריב כץ)

תקרית דומה התרחשה במהלך כהונתו של הרב דרעי כאשר ההתאחדות לכדורגל ביקשה מקבוצת הפועל באר-שבע לשחק בשבת בצהריים. הרב דרעי נזעק מיד והביע את זעמו בפני ההתאחדות: "כשקבעתי את המזוזות באצטדיון טרנר הובטח לי שלא ישחקו בשבת" טען.


הרב דרעי התמודד בשנת 2005 על תפקיד הרב הראשי של תל-אביב יפו מול הרב ישראל מאיר לאו, אולם הפסיד לאחרון. הוא היה מועמד גם לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל.