נס בחדר הטראומה בהדסה הר הצופים: צעיר כבן 30 הגיע בחודש שעבר לבית החולים עם דקירה ישירה בליבו. הצעיר היה מצוי בסכנת חיים מיידית ובמצב היה אנוש. הרופאים בבית החולים זיהו את הפציעה ותפרו את ליבו תוך כדי שהוא פועם.
1 צפייה בגלריה
ד"ר עידו מזרחי
ד"ר עידו מזרחי
ד"ר עידו מזרחי
(צילום: דוברות הדסה)
ד"ר עידו מזרחי, מנהל השירות לכירורגיה של המעי הגס, הרקטום ופי הטבעת בבית החולים היה כונן כירורגי באותו היום: "לפתע פונה אל חדר הטראומה בחור צעיר עם דקירה יחידה וישירה בחזה. הוא אמנם היה בהכרה מלאה, אך היה מצוי בסכנת חיים מידית ובמצב אנוש – עם לחצי דם גבוליים ודופק שבקושי הורגש.
"ערכנו בדיקות מהירות ואבחנו שהבחור סובל ממצב חירום רפואי בו דם יוצא מהלב אך כלוא בין שריר הלב למעטפת ומגביל בכך את כיווצו. תוך דקות ספורות מהגעתו לחדר הטראומה, לחצי הדם שלו החלו לרדת והבחור איבד דופק והכרה, ולמעשה איבד סימני חיים. בשלב זה היה ברור שאין זמן להעבירו אל חדר הניתוח וביצעתי פתיחה של בית החזה ביחידת הטראומה שבחדר המיון ופתיחה של מעטפת הלב".
ד"ר מזרחי זיהה כי הפציעה גרמה לחור בחדר הימני של הלב, ותפר אותו תוך כדי שליבו פועם. "לשמחתי, מיד לחצי הדם והדופק חזרו והפצוע שב לחיים. רק אז ניתן היה להעביר אותו במצב יציב לחדר הניתוח, על מנת לוודא שאין פגיעות נוספות, שהחור בלב נסגר כראוי ועל מנת לסגור את בית החזה. בהמשך, טופל הבחור ביחידה לטיפול נמרץ ולאחר מספר ימים שוחרר לביתו במצב תקין לחלוטין".
כאמור מדובר באירוע חירום נדיר וקיצוני. "במקרה הזה, המעבר לחדר ניתוח לא התאפשר בשל מצבו הקריטי של הפצוע, ונאלצתי לנתח אותו ביחידת הטראומה, אחרת היינו מאבדים אותו. במצבים כאלו צריך לפעול בנחישות, בזריזות, ולמרות הלחץ הגדול צריך להיות מדויק בחשיבה ובמעשה".
מנהלת המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר שאדן סלאמה-יוסף, סיכמה את האירוע: "זהו בהחלט אירוע נוסף ,של הצלת חיים בחדרי ההלם והטראומה החדשים שמצטרף לסדרת אירועים מרגשים של הצלת חיים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים