כבוד לירושלים: המגזין האמריקאי ״ניוזוויק״ הכתיר את המרכז הרפואי הדסה כמוביל בישראל בטיפולי באונקולוגיה ובקרדיולוגיה, זו השנה השישית, כך על פי המדרג שפורסם בסוף חודש פברואר 2024. במקביל, הכניס המגזין את המוסד לרשימת בתי החולים החכמים בעולם.
2 צפייה בגלריה
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
(צילום: יואב דודקביץ')

דו"ח דירוג בתי החולים שפרסם המגזין, מציג 300 בתי חולים מרחבי העולם בהם פועלות המחלקות הטובות ביותר בתחומי אונקולוגיה, קרדיולוגיה ועוד התמחויות נוספות. המדרג נקבע בהתבסס על מעל 20,000 המלצות של אלפי מומחים רפואיים. עורכי המגזין מדגישים, כי בנוסף להמלצות שנאספו, הרשימות אומתו על ידי ועדה עולמית של מומחים רפואיים בעלי שם. את ההישגים חולק המרכז הרפואי הדסה עם בתי חולים מובילים מרחבי העולם, המופיעים ברשימה, בהם מאיו קליניק, קליבלנד קליניק, מאונט סיני וג'ון הופקינס האמריקאים, ומרכזים גדולים מאירופה ודרום אמריקה.

2 צפייה בגלריה
פרופ' יורם וייס
פרופ' יורם וייס
מנכ״ל הדסה, פרופ' יורם וייס
(צילום: דוברות הדסה)

המגזין גם דירג את בתי החולים ה״חכמים״ המובילים בעולם, אשר לדברי עורכי הדירוג מפעילים טכנולוגיות מתקדמות ביותר במתן הטיפול הרפואי, ועושים שימוש בין היתר בטכנולוגיות וירטואליות וטכנולוגיית הדמיה מתקדמות, במערכות הדיגיטליות העדכניות ביותר, וכן בהחלטות מבוססות בינה מלאכותית ורובוטיקה.


״ניצול הטכנולוגיות החדשניות הללו לא רק משפר את תוצאות מתן הטיפול הרפואי והיעילות בבית החולים, אלא גם מקדם בתי חולים כחלק בלתי נפרד ממערכת אקולוגית עולמית רחבה יותר ובכך מוביל ליעדים בינלאומיים של בריאות, מניעה, קידום בריאות האוכלוסייה ושיפור באיכות החיים״, הדגישו.
פרופ׳ יורם וייס, מנכ״ל המרכז הרפואי הדסה אמר בתגובה כי ״המרכז הרפואי הדסה חרט על דגלו להעניק רפואה מקצועית ואיכותית לכל הבאים בשעריו ולעמוד בשורה אחת עם המרכזים המובילים בארץ ובעולם. הרפואה המתקדמת והתרומה המשמעותית של הדסה לקידום תחום הבריאות מתאפשרות הודות למחקר פורץ דרך ופיתוחים עצמאיים חכמים ומובילים. אני שמח להיווכח, זו השנה השישית ברציפות, כי המגזין ניוזוויק מכיר באיכות הבלתי מתפשרת של הצוותים שלנו בתחומי אונקולוגיה, קרדיולוגיה וכבית חולים ״חכם״ מבוסס טכנולוגיות מתקדמות״.