האם הקרב בין העירייה לרב נתן קרמר יגרום לסגירת בית היולדות הסמוך למאה שערים? מתצהיר שהגישו הרשות והוועדה המקומית לתכנון ובנייה מתברר שבכיכר ספרא שינו את עמדתם בנוגע להמשך הפעלת בית יולדות.
1 צפייה בגלריה
ביקור חולים
ביקור חולים
ביקור חולים
(צילום: שלומי כהן)
מזה תקופה ארוכה מקודמת תוכנית במסגרתה במקום שבו שוכן בית היולדות של 'ביקור חולים' יוקם קומפלקס בשטח של כ־17,000 מ"ר. במקור המקום היה אמור לאכלס עירוב של מלונאות, מגורים, שטחי מסחר וכן שימוש לבית חולים ו/או בית יולדות. אלא שמשרד הבריאות הודיע כי הוא מתנגד להפעלה של בית יולדות או חדר מיון במקום הזה, במסגרת מדיניות ארצית שבה נמנעים מלהקים חדרי יולדות שלא בסמוך לבתי חולים כלליים.
אנשי המקצוע טוענים כי בשל חשש לסיבוכים רפואיים של האם או התינוק, יש לשאוף למצב שבו כל לידה תהיה בבית חולים או בצמוד אליו. בשנים האחרונות דנה הוועדה המקומית בנושא, והעמדה הרשמית היתה שיש לאפשר את המשך פעילותו של בית היולדות. במאה שערים חוששים כי שינוי המצב הקיים יפגע במאות נשים חרדיות מרחוב גאולה והסביבה, שרוצות ללדת 'קרוב לבית' ומעדיפות שלא להגיע למרכזים רפואיים אחרים באזור.
בתחילת החודש הצהיר יו"ר הוועדה, הרב אליעזר ראוכברגר, במהלך דיון: "עמדת הוועדה המקומית היתה ונשארת - לאשר (שימוש לבית חולים; א"ל). אנחנו סבורים שצריך להיות שם בית חולים. נקודה".
אלא שבשבוע שעבר שלחו בכיכר ספרא תשובה לעתירה בנושא 'ביקור חולים', שהגיש הרב קרמר ועליה דווח לראשונה ב"ידיעות ירושלים". אף שמדובר בתשובה שהגישה העירייה לעתירה בנושא ביקור חולים, חלק ניכר מהמענה עוסק בעסקן החרדי שהגיש את העתירה, בשמו ובשם העמותה שלו 'ירושלים שקופה'. בכיכר ספרא טוענים כי מדובר בעותר סדרתי שאינו יכול להוות צד בהליך המשפטי. במכתב שנשלח לבית המשפט נטען: "יש לסלק עתירה זו על הסף, ואין הצדקה להתערב בהמלצת הוועדה המחוזית". כזכור, המחוזית ביקשה שלא להשאיר את בית היולדות במתחם.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים