המתקפה הקשה של הפרופסור לשעבר בהדסה על עמיתו למחלקה ועל מנהל בית החולים. לאחר 30 שנה הודיע פרופ' חיים דננברג על עזיבת המרכז הרפואי. היעד החדש: בית החולים וולפסון.
2 צפייה בגלריה
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
(צילום: רפי קוץ)
לפני כשנה פורסם ב"ידיעות ירושלים" שמנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, ייבא שחקן חיזוק - את פרופ' עופר אמיר מבית החולים 'פוריה'. הוא ייעד אותו לאיוש העמדה הבכירה של ראש המחלקה הקרדיולוגית בעין כרם. כבר אז עורר המינוי הפתעה בקרב הרופאים בהדסה, שציפו לראות את פרופ' חיים דננברג, מנהל היחידה לצנתורי לב, מקבל לידיו את ניהול המחלקה.
עוד בחדשות:
"מנהל המערך החדש, מי שנכנס לתפקידו בנובמבר האחרון, עשה כל שביכולתו להראות לנו את הדרך החוצה ואנחנו אנשים אינטליגנטיים", מספר פרופ' דננברג. לדבריו, "האיש לא מצטיין ביחסי אנוש או ביכולת להכיל את האנשים הבולטים במחלקה. זה שילוב של רוח המפקד (כוונתו לפרופ' רוטשטיין; א"פ) והאיש שנשכר לתפקיד במחלקה. הראו לי את הדרך החוצה בשורה ארוכה של צעדים, אני שמח להתחיל שנה חדשה בוולפסון, שם מצאתי פנים שמחות וידיים טובות לקבל אותי. למרות שאני איש הדסה וזה חלק מהזהות שלי, לעבוד באווירה עכורה לא התאים לי".
לדברי פרופ' דננברג, בשנה האחרונה עשו פרופ' רוטשטיין ופרופ' אמיר כל שביכולתם על מנת להוציא אותו מתפקידו זה התבטא בהגבלת הגישה אל המטופלים, הצרת סמכויות, פירוק חדר הצנתור שאותו ניהל יותר מעשור ונטילת סמכויות. "כל זאת", הוא אומר, "גם במחיר של פגיעה ברמת השירות או באחידות הטיפול. הם עשו זאת במכוון ואפילו לא ניסו להסתיר את זה. הם עשו מכרז במטרה לעקוף אותי ודחקו אותי בצורה גלויה. שום דבר לא נעשה בתמימות. כאשר נשכר פרופ' אמיר לעבודה לא חשבתי שזו תהיה המגמה. חשבתי שנעבוד בהרמוניה מופלגת, הייתי משוכנע שנעבוד יחד. אבל אני חייב להגיד שנפגעתי מהרגע הראשון".
2 צפייה בגלריה
פרופ' דננברג
פרופ' דננברג
פרופ' דננברג
(צילום: פרטי)
פרופ' דננברג אינו היחיד. לפני כשלושה שבועות עזב את המחלקה לאחר 17 שנים גם ד"ר מנשה שובי, אחד המצנתרים הבכירים במחלקה לקרדיולוגיה בהדסה עין כרם. בין היתר הוביל ד"ר שובי את פרויקט תיקוני המסתם המיטראלי ללא ניתוח.
כשנשאל אז לסיבת העזיבה ציין הרופא: "בשנה האחרונה הרגשתי שאני יכול למצות את היכולות שלי במקום אחר ומצאתי בית חדש בשערי צדק שקיבלו אותי בזרועות פתוחות".
מהדסה נמסר: "ההודעה נכונה ומדוייקת. מדובר בסבב מינויים ופרישות רגיל למערך ענק של 36 רופאים קרדיולוגים. לפני פחות משנה מונה מנהל חדש למערך הלב במקום פרופ' חיים לוטן, שסיים 4 עשורים של קריירה נפלאה ומוצלחת בהדסה.
"בנוסף, לפרופ' עופר אמיר הצטרפה לצוות הצינתורים ד"ר גבי אלבז שמעבר להיותה מצנתרת מעולה לאחר הכשרה בליגה הבינלאומית של בתי החולים בארה"ב, היא הביאה עימה לראשונה להדסה את היכולת הייחודית לפתיחת כלי דם כליליים חסומים לחלוטין וזאת לראשונה בארץ.
"פרופ' מוני שובי, הוא מצנתר נפלא ללא ספק. מסיבותיו הוא עבר לצנתר בביה"ח שערי צדק ואנו מחזיקים לו אצבעות להצלחה מלאה שם.
פרופ' חיים דננברג שניהל את יחידת הצנתורים בהדסה, לאחר שבהליך מכרז (וועדת תחרות) זכה ד"ר דוד פלנר, הדסאי ומצנתר מוביל בארץ, בתפקיד מנהל מחלקת הצנתורים, קיבל על עצמו לנהל את יחידת הצנתורים בוולפסון. לחיים דננברג זכויות רבות בהדסה וביחידת הצנתורים. אין לנו ספק שכישרונותיו ויכולותיו יסייעו בפיתוח נושא הצנתורים בבית החולים וולפסון.
"מטבע הדברים שבית חולים ענק ומוביל כמו הדסה הוא המקור המצויין לרופאים מעולים ותפקידי ניהול בבתי החולים הקטנים יותר, והדסה גאה בכל רופא המתקדם מהדסה לעמדות בכירות וניהוליות בבתי החולים האחרים. תמיד רופאים אלה יזכרו כי הדסה היא ביתם וצור מחצבתם".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים