מצטרפת חדשה לצוות הניהולי של הדסה: ד"ר יפעת בן חי־שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר. בן חי־שגב, המשמשת גם כעדה בתיק נתניהו, תשמש כמנהלת השיווק של המרכז הרפואי. בן חי־שגב (54), נשואה ואם לשתיים, היא אשת תקשורת שמתמחה בתחומי התרבות, המדיה, הרדיו, הטלוויזיה והמחקר. לפני מינוייה היא כיהנה ב־2021 כחברה בדירקטוריון בית החולים, וזו היתה ההיכרות הראשונית של הנהלת המוסד הרפואי עימה.
2 צפייה בגלריה
בן חי־שגב בעת עדותה בתיק של נתניהו
בן חי־שגב בעת עדותה בתיק של נתניהו
בן חי־שגב בעת עדותה בתיק של נתניהו
(צילום: רפי קוץ)

חיפושים ארוכים

תקופה ארוכה חיפשו במוסד הרפואי מנהל שיווק שיחליף את מנהל השיווק הקודם, אבי זיתן, שבמשך שנים עסק בתפקיד הזה תחת מנכ"ל בית החולים דאז, פרופ' זאב רוטשטיין. העסקתו של זיתן עוררה בעבר ביקורת, שכן באותה העת הוא גויס לתפקיד כ'סמנכ"ל שיווק חיצוני' בזמן של'הדסה' היתה מחלקת שיווק שבראשה עמדה מנהלת בכירה במשרה מלאה. הביקורת הגיעה על רקע גירעון מצטבר ענק, שאילץ את המדינה להזרים למוסד הרפואי 1.3 מיליארד שקל.
בן חי־שגב מתהדרת בפעילות מקצועית ענפה למדי. במשך רוב שנותיה עבדה בתפקידים בכירים בשירות הציבורי בתחום התקשורת: משנת 2018 היא עובדת כיועצת לענייני ממשל ומומחית תקשורת ואסטרטגיה; בין השנים 2014 ו־2018 שימשה יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין. לפני תפקידה זה היא כיהנה כמנכ"לית ועדת המדרוג, הגוף שמבצע מחקרים על קהל הצופים. מנהלת השיווק של הדסה שימשה בעברה גם כמנהלת התקשורת של עיריית חולון. במסגרת התפקיד הזה היא הובילה את תהליך הפיכתה של חולון ל'עיר הילדים'.
לבן חי־שגב תואר ראשון בהצטיינות במדעי המדינה ובספרות מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני בתקשורת בחוג ללימודים פוליטיים, גם הוא בהצטיינות, מטעם אוניברסיטת בר אילן, ואת עבודת הדוקטורט שלה עשתה כחוקרת אורחת במחלקה לתקשורת באוניברסיטת מישיגן באן ארבור. כמו כן היא סיימה תואר שלישי בלימודי תרבות עם התמחות בתקשורת ובמחקרי קהל באוניברסיטת בר אילן.

העדות והסערה

אל תפקידה החדש נכנסת בן חי־שגב בעיצומו של דיון בבית המשפט בתיק 4,000 של ראש הממשלה בנימים נתניהו, שידוע גם כפרשת בזק-וואלה.
עוד בחדשות:
כאמור, בימים אלה היא משמשת כעדת התביעה בתיק. שמה עולה באופן תדיר לכותרות במסגרת עדויותיה. בחודש שעבר עוררה עדותה של בן חי־שגב סערה לאחר שהתובעת ביקשה מבית המשפט להגדיר אותה עדה עוינת. הסיבה: היא טענה כי הליך החקירה שלה בפרשה לא היה תקין: "אמרתי לחוקר לא להכניס לי מילים לפה ושהוא הניח לפניי הנחה שגויה ולא נכונה". אלא שהשופטים לא אישרו את בקשת התביעה אך התירו לה לחקור את בן חי־שגב בחקירה נגדית. עוד לפני שהחלה החקירה אמרה בן חי־שגב בבית המשפט: "הייתי יו"ר המועצה לכבלים וללוויין משנת 2014 ועד 2018. אני מחכה כבר הרבה זמן להגיד את האמת. אני מבקשת שתינתן לי הבמה להגיד את הכל. זו הפעם הראשונה שאני מעידה בהליך פלילי".

2 צפייה בגלריה
בית החולים הדסה עין כרם
בית החולים הדסה עין כרם
בית החולים הדסה עין כרם
(צילום: גיל יוחנן )

התנגשות עם השר

זו אינה הפעם הראשונה ששמה של בן חי־שגב עולה לכותרות. לפני חמש שנים, בתפקידה כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין, היא סירבה לאשר לערוץ 20 (היום ערוץ 14; א"פ) לשדר חדשות. על פי תלונתה של בן חי־שגב ליועץ המשפטי לממשלה - לאחר ששר התקשורת דאז איוב קרא קיבל את חוות הדעת, היא קיבלה ממנו טלפון זועם שבו הוא תקף אותה קשות: "מה פתאום את מתייעצת עם היועץ המשפטי לממשלה? אין לך זכות קיום. אני אפזר את המועצה. לא תהיה מועצה". בן חי־שגב לא נשארה חייבת והגישה תלונה רשמית ליועץ המשפטי נגד השר קרא בטענה להסתה ואיומים.
את תגובת בן חי־שגב לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הכתבה.
מהדסה נמסר: "ד״ר בן חי-שגב כיהנה כדירקטורית בחברות הבת של הדסה ומתנדבת בחבר הנאמנים מזה כשנתיים. לאחרונה הצטרפה להנהלת הדסה וקיבלה לאחריותה את תחום השיווק וקשרי קהילה. "בן חי שגב הינה מאנשי התקשורת המובילים בארץ ואנו מברכים על הצטרפותה למערך המנצח של הדסה".