מזל טוב לראש העירייה. בעוד בשנה החולפת מחירי הנדל"ן בעיר הרקיעו שחקים, משה ליאון רכש לאחרונה דירה חדשה ברחביה, במרחק מספר דקות הליכה מדירתו הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
עבר בתוך השכונה. הבניין בו נמצאת דירת ליאון
עבר בתוך השכונה. הבניין בו נמצאת דירת ליאון
עבר בתוך השכונה. הבניין בו נמצאת דירת ליאון
( צילום: שלו שלום)

מדובר בנכס בבניין ברחוב אוסישקין. במבנה חמש יחידות דיור בלבד, כאשר כל יחידה מתפרסת על מפלס נפרד (בדירת הגג יש דופלקס בן שתי קומות), ולכל אחת מוצמדת חניה מקורה. בקומת הקרקע קיימת דירת גן, ובבניין יש מעלית. ל'בונוס' נודע כי הדירה שליאון רכש ממוקמת באחת הקומות האמצעיות, ושטחה בסדר גודל של 130 מ"ר.

כמה זה שווה?


בינואר 2022 נמכרה דירה אחרת בבניין, בעלת שטח דומה, כשגובה העיסקה עמד אז על 7.45 מיליוני שקלים. מחיר העסקה מהשנה שעברה משקף עלות ממוצעת של 55 אלף שקל למ"ר. סביר להניח כי העסקה של ליאון הינה בסדרי גודל דומים.
בימים אלה הדירה החדשה של ראש העירייה עוברת שיפוץ מקיף, כך שליאון ורעייתו יעברו להתגורר בה בסיומו, בעוד כמה חודשים.
כיום הזוג ליאון מתגורר בדירה ברחוב רמב"ן, שאותה רכש ראש העירייה לאחר שהחליף את כתובתו מגבעתיים לירושלים לצורך ההתמודדות שלו לראשות העיר. הדירה ברמב"ן ממוקמת על ציר תנועה הומה ורועש יותר ביחס למיקום הנכס החדש ברחוב אוסישקין.

2 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: רפי קוץ)

מעבר לכך מדובר גם בנכס באיכות הרבה יותר גבוהה ובבניין חדש יחסית. עם זאת, ליאון ימשיך להתגורר באותה סביבה יוקרתית ומבוקשת ברחביה ואפילו לא יצטרך להחליף בית כנסת. מטעמו של משה ליאון לא נמסרה תגובה.

אזור של סלבס


לליאון, כמו לבכירים נוספים שקבעו את משכנם בבירה בעבר ובהווה, יש חיבה יתרה לרחביה הוותיקה. ברדיוס די קטן ניתן כיום למנות באזור את בתיהם של אישים ידועים, כגון ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואת דירתה של קודמתה בתפקיד, מרים נאור המנוחה.
הנכס המפורסם שבהם היה שייך לראש העירייה היהודי הראשון של העיר, דניאל אוסטר. רק בשנה האחרונה בוצעה עיסקת רכישה בבית אוסטר ברחוב בן מימון, לא הרחק ממעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. יחידת דיור בנכס (הבית פוצל לשלוש יחידות), נמכרה ב־‭14‬ מיליון שקל.
גודלה של היחידה שנמכרה הוא 235‬ מ"ר במפלס אחד, והיא כוללת סלון, שלושה חדרי שינה, חדר עבודה, סאונה רטובה וג'קוזי, מרפסת, מחסן, חניה פרטית וחצר. לפני המכירה המדוברת היה ניסיון למכור את כל המבנה בשלמותו, אך הוא לא צלח.