בני דודים שבנם נולד עם נכות קשה, דורשים פיצוי של מיליוני שקלים מקופת חולים כללית. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים טוען עו"ד שי גבאי, כי להורים ארבעה ילדים בריאים וכי הם ביצעו את כל הבדיקות הגנטיות האפשריות על מנת למנוע את המצב שאליו הם נקלעו.
1 צפייה בגלריה
בדיקת אולטרסאונד
בדיקת אולטרסאונד
בדיקת אולטרסאונד
(צילום: שאטרסטוק)
ההורים טוענים כי ב'סקירת מערכות' שבוצעה בשבוע ה-24 להריונה של האם, במכון של 'הכללית', לא זוהו מספר בעיות רפואיות ובהן 'הרחבת לולאות במעי'. כתוצאה מכך, התינוק נולד עם מבנה לא תקין של מבנה החוליות, ובעיות במבנה הלב, בכלי דם, בפי הטבעת, חיבור לא נכון בין קנה הנשימה לוושט ועוד.
כבר ביום שלאחר הלידה, התינוק נאלץ לעבור ניתוח לחיתוך המעי הגס, וניתוח נוסף בגיל חמישה חודשים, לצורך יצירת פי טבעת חדש. אלא שלמרות הניתוח הילד אינו שולט בצרכיו עד היום, כשהוא בן 7. בנוסף, הוא סובל מקשיים במערכת העיכול ומבעיות אורתופדיות קשות.
כמו כן זוהתה אצלו התפתחות לא תקינה של עצם הזנב, עקמת וממספר צלעות לא שווה, מה שגורם לו קשיים בעמידה, הליכה וישיבה ממושכת, וכן לנפילות חוזרות ונשנות.
לטענת הפרקליט, האם הופנתה רק ימים ספורים לפני הלידה להערכת גודל העובר, במקום שבדיקה זו תתבצע, בין השבוע ה-30 ל-33, כשעדיין ניתן היה לפנות לוועדת להפסקת הריון. לדברי ההורים, אילו היו יודעים שזהו הגורל הצפוי לבנם, הם היו מסכימים לבצע הפלה.
מומחה לנוירולוגיה שבדק את הילד מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי הוא סובל מתסמונת דאון, מפזילה, מאיחור שפתי ומהפרעות בקשב וריכוז ויזדקק כל ימי חייו לעזרה של מורים לחינוך מיוחד. עוד נקבע, כי הוא יזדקק לריפוי בעיסוק ולקלינאית תקשורת.
מהכללית נמסרה התגובה הבאה: "כתב התביעה התקבל רק לאחרונה אך נוכל כבר לציין שמבדיקה ראשונית עולה כי התמונה העובדתית שונה מהמתואר בתביעה ואשר מחמת הסודיות הרפואית וצנעת הפרט לא נוכל לפרטה. בכל מקרה, אנו לומדים את פרטי המקרה המדובר ותגובה מפורטת לטענות של התביעה, תינתן כנדרש - במסגרת ההליך המשפטי".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים