זינוק במספר החולים בשפעת וקורונה יצר בשבוע האחרון עומס אדיר על המיון והמחלקות הפנימיות בהדסה ושערי צדק. "בסוף השבוע האחרון היו יותר מ-120 אחוזי תפוסה", אמר מומחה למחלות ריאה בהדסה ומנהל מחלקה פנימית עין כרם, פרופ' צבי פרידלנדר, "זה חורף קשה, יש הרבה חולים בשפעת והרבה חולים בקורונה. רוב האנשים שיש להם שפעת וקורונה לא מתאשפזים, אבל חלקם הלא קטן נדרשים לאשפוז".
2 צפייה בגלריה
הדסה עין כרם ושערי צדק
הדסה עין כרם ושערי צדק
הדסה עין כרם ושערי צדק
(צילום: יואב דודקביץ׳, שלו שלום)

לדבריו, בנוסף לחולי החורף ישנם החולים הרגילים, "הם לא נעלמים, הרוב הם אנשים עם מחלות רקע. העומס הוא גדול, יש עדיין מחסור של אנשים במילואים ובנות הזוג של אנשי המילואים ומידי פעם אנשי הצוות חולים במחלות החורף, כמו בכל מקום עבודה.

2 צפייה בגלריה
עומס במיון באחד מבתי החולים בארץ
עומס במיון באחד מבתי החולים בארץ
עומס במיון באחד מבתי החולים בארץ
(צילום: אלעד גרשגורן)

"אנחנו עובדים מאוד קשה, החולים מקבלים תנאים פחות טובים, הם נשארים הרבה זמן בחוץ, אם כי בהדסה אנחנו לא עובדים בשיטת המסדרון, אלא שמים חולים ששייכים למחלקה מסוימת במחלקות אחרות. זה בעיקר אומר שהעומס מאוד גדול על הצוות והחולים מקבלים תנאים פחות טובים בחלקם ושירות פחות טוב, אבל אנחנו עושים מאמצים גדולים שזה לא יקרה ושהם לא ייפגעו ואנחנו מגיעים לכל המטופלים, אבל הצפיפות היא גדולה וחלוקת הקשב היא קשה יותר".ֿכמה אנשי צוות חסרים נכון להיום? "בהערכה גסה כ-15 אנשי צוות חסרים, רובם במילואים, שניים מהם חולים והמתנדבים כבר לא מגיעים".


מנהל המערך האמונולוגי-ראומטולוגי-אלרגולוגי בהדסה, פרופ' דרור מבורך, נתקל השנה בשילוב מדאיג שבו חולים נדבקים בו זמנית גם בשפעת וגם בקורונה. "מה שקורה זה שהקורונה והשפעת יכולים לפגוע בתאים במערכת הנשימה, יותר בקלות נדבקים ואז חולים גם וגם", אמר פרופ' מבורך השבוע, "אבל השנה השפעת היא יותר חזקה מהקורונה בהרבה מבחינת הסימפטומים. זה אמנם יותר מסוכן כשחולים בשתי המחלות, אבל מדובר בבודדים שנמצאים חיוביים לשתיהן".