נתונים של משרד הבריאות אשר נחשפים לראשונה, מגלים כי מתחילת השנה ועד אוגוסט (ועד בכלל), נרשמו בכל הארץ 823 מקרי שעלת, מתוכם 439 במחוז ירושלים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד היו רק כ־20 מקרים בכל הארץ.
2 צפייה בגלריה
בית חולים
בית חולים
בית חולים
(צילום אילוסטרציה: canva)
יצוין כי מרבית מקרי ההדבקה שהתגלו הם בקרב חרדים קיצונים מאזור מאה שערים ובית שמש. לכן הוחלט על קמפיין הסברה ייעודי, שאותו ביצעו מני חדד ואבי בלומנטל, יועצי משרד הבריאות למגזר החרדי. בין השאר הופצו פשקווילים על קירות, ואפילו הוכנה חוברת הסברה ביידיש.
עוד בחדשות:

"פעלנו במודל שהוכיח את עצמו גם בקורונה וגם בהתפרצות הפוליו", אמר בלומנטל ל"ידיעות ירושלים". "במסגרתו פעילות ההסברה מתבצעת על ידי גורמים מתוך הקהילה כאשר אנחנו מעבירים את המסרים. אנחנו חווים כיום התנגדות קשה כתוצאה ממידע כוזב ומסעות הפחדה, ולכן תיווך המידע באמצעות גורמים מתוך הקהילות זוכה להתייחסות פחות חשדנית".

2 צפייה בגלריה
פשקווילים בנושא שעלת שנתלו במגזר החרדי
פשקווילים בנושא שעלת שנתלו במגזר החרדי
פשקווילים בנושא שעלת שנתלו במגזר החרדי
(צילום: פרטי)

לפני כשלושה חודשים נפטר משעלת תינוק בן עשרה שבועות מאזור ירושלים. באופן מפתיע הדבר לא הביא לזינוק במספר המתחסנים, ואף נרשם גידול משמעותי במספר מקרי ההדבקה. בתגובה על כך החליט משרד הבריאות לחדד את ההנחיות בנוגע לחיסונים וקרא לקופות החולים להציע את החיסון מפני החיידק לנשים הרות ולתינוקות.
דוברת משרד הבריאות, שירה סולומון, מסרה בתגובה: "משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה נגד מחלות זיהומיות, שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים ובסביבתם.
"צוותי טיפות חלב במחוז ירושלים עושים מאמצים באמצעות שיחות יזומותלהגיע למשפחות שבהן יש ילדים שלא חוסנו כלל, חוסנו באופן חלקי או שאינם רשומים בתחנות, ולזמנם בדחיפות לקבל את חיסוני השגרה. תינוקות צעירים החל מגיל שישה שבועות ומעלה שלא חוסנו כלל, יקבלו חיסון בטיפות החלב ללא תור. החיסון שניתן לתינוקות נותן הגנה מפני מספר מחלות, ובכלל זה שעלת ופוליו. לאור חשיבות הנושא, כלל תחנות טיפות החלב בירושלים פתוחות יום אחד בשבוע בשעות אחר הצהריים, והרחבת שעות הפעילות תיבחן בהתאם לביקוש. כמו כן קיים אישור תקציבי להפעלת ניידות חיסונים, ובמשרד הבריאות נערכים להפעלתן, כולל בירושלים".
פורסם לראשונה: 03:43, 01.10.23