ביום שלישי נחגוג את יום העצמאות וכמובן נציין את חג המנגל הלאומי. בכל הפארקים והמרפסות ייעלו ריחות הצלייה של הבשרים, השולחנות יהיו מלאים בסלטים חיים ומבושלים והפיתות ימולאו בכל טוב. בשביל שיהיה מושלם בחג, פנינו לסיוע של קצביית 'שרולה' שקיימת כבר שלוש שנים בבקעה ונפתחה לפי מסורת קצבים צרפתית בדגש על מוצרי פרימיום.

2 צפייה בגלריה
מנגל בגן סאקר, ירושלים
מנגל בגן סאקר, ירושלים
מנגל בגן סאקר, ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפני שנה, הבעלים שלומי דהן ביקש לעשות שינוי ולהנגיש את הבשרים בנוסח הצרפתי לישראלים, ולשם כך נכנס כשותף הקצב עידן זיזי, שבמשך 15 שנים היה הבעלים של קצביית 'עידן הקבצים', שלה היו סניפים ברחבי העיר. ביקשנו מזיזי את המתכון למנגל המושלם.

2 צפייה בגלריה
קצביית שרולה
קצביית שרולה
קצביית שרולה
(צילום: מהאלבום הפרטי)

השילוש הקדוש למנגל המושלם: "קבב - נותן את השומניות והעסיסיות של המנגל. אנטריקוט - נותן את הטעם העמוק של הבשר המיושן (מומלץ 45 יום ישון). צלעות טלה - כי אי אפשר שזה יהיה מושלם בלי הטעם של הביס המופלא הזה. "תמיד נוהגים להתחיל את המנגל עם הדברים הפחות 'שווים' כמו כנפיים, נקנקיות ופרגיות ואז עוברים לבשרים היותר כבדים כמו קבבים, סטייקים לסוגיהם, צלעות ועוד".

מתברר כי ב'שרולה' מאמינים שמנגל המושלם הוא כזה שבו שמים קצת מהכל ואז מחזקים לפי בקשת הסועדים. מחלקים את המנגל לכמות סוגי הבשר ושמים קצת מכל סוג. מגישים את ההתחלה ומשם ממשיכים את שאר המנגל. הירקות כמו עגבנייה, בצל, חציל, כרובית ועוד תמיד ייצלו ראשונים כי הם לוקחים לא מעט זמן.
המתכון לקבב המושלם: קיט של בשר טחון הכולל מכסה אנטריקוט (עומק), אסאדו (שומניות), צלעות (טעם) וחתיכת שומן (עסיסיות). לתיבול: מלח פלפל בצל ופטרוזיליה. בשביל עוד עצות וכמובן בשר שימו בוויז: 'שרולה', דרך בית לחם.
פורסם לראשונה: 09:06, 13.05.24