מה חדש: כבר עשרים שנים שברחוב בר אילן משרתת חנות 'משקאות הצומת' את קהל הלקוחות מהאזור. בחנות המשפחתית שהוקמה על ידי צ'רלי עזרן ורמי זקן, ניתן למצוא יין, אלכוהול, שתייה קלה ופיצוחים, וכל זה באווירה משפחתית. לכבוד חגיגות ה-20 חלומם של הבעלים היה להקים חדר יין בוטיקי, ברמה הכי גבוהה שיש.
2 צפייה בגלריה
חלום של 20 שנה. עזרן בחדר היישון
חלום של 20 שנה. עזרן בחדר היישון
חלום של 20 שנה. עזרן בחדר היישון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עזרן: "בתקופת הקורונה נוצרה הזדמנות להפוך את המחסן למשהו אחר. לאט לאט התחלנו להגשים את החזון. יחד עם הבנייה של החדר, החנות עברה שיפוץ, כולל מלא פרמטרים חדישים, בכדי שיהיה כיף לבוא ולבקר בה. לראות את עיצובי הקירות, ההתאמות וכמובן המחשבה על כל פרט, על מנת להציג את היינות בצורה היוקרתית ביותר. אלה עיצובים שרואים אגב בעיקר באירופה ולא בארץ".

2 צפייה בגלריה
חדר היישון
חדר היישון
חדר היישון
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מה נשתה: הקמת חדר היין אפשרה לחנות להכניס יינות מתיישנים של יקבים שונים, שנשמרים בטמפרטורה קבועה, דבר המאפשר לשמור על איכות היין. כך למשל יש במקום יש יינות של רמת הגולן, כמעט מכל בציר, מתיישנים של יקבי קסטל, גבעות, שאטו רמו, המערה, יתיר, כרמל, שילה ועוד.

קראו גם:

בימי שישי יש טעימות, כל פעם של יקב אחר, ובסופי השבוע המקום מתפקד גם כמעדנייה ומוכר מגוון סלטים. במקום גם מוכרים מגוון וויסקי, טקילות, וגם וויסקי ובירות מישראל, בגלל השאיפה לתת במה ליקבים מקומיים.
איפה ומתי: שדרות גולדה מאיר 1, (על הציר הראשי של בר אילן). ראשון עד חמישי מ-08:00 ועד 23:00 בלילה. ימי שישי מ-08:00 עד שעה לפני כניסת שבת.

לוותר על המתוק


מה חדש: בשורה לכל חובבי היינות המבעבעים. יקב 'פסגות' השיק בשבועות האחרונים זוג מבעבע פראי שאינו מתוק (!) איך זה בעצם קורה? תהליך העשייה המסורתי דומה מאוד לשאר התהליכים של יצירת היינות רק בשינוי פרט אחד בלבד - זמן שהיית היין על שמרי התסיסה השנייה. ברוח החוצפה ישראלית, ב'פסגות' עבדו על פיתוח מיוחד שמקצר את תהליך התסיסה משלוש שנים, ל-30 ימים בלבד. בתהליך זה הבועות המוטמעות ביין משמשות להדגשת טעמי הפרי והכרם, וחלק קטן ממשקע השמרים נותר בבקבוק, ולכן ההתססה היא פראית.
מה נשתה: הכירו את לבנה ורוזי. שרדונה מבעבע, ורוזה מבעבע. 'לבנה' הוא יין העשוי מ-100 אחוז שרדונה בציר 2022. היין מאוזן, פירותי ופרחוני-מודגש, מציג מאפיינים ארומטיים של אגסים, אננס, למון גראס ופאי לימון, מה שמתאים מאוד לאוכל הישראלי והוא מתאים מאוד למאכלים קייצים. ה'רוזי' עשוי מ-94 אחוז שרדונה ו-6 אחוז מרלו והוא יין רוזה עם ביטוי מודגש של אפרסק, תות שדה, ופרחים לבנים. בטעימה שלו יש חווית פריכות של וופל וסיומת של מרנג לימון. זהו יין שמתאים למטבח הישראלי אבל גם למטבח חריף ואסייתי. שני היינות הם בעלי 12 אחוז אלכוהול.
איפה: ניתן להשיג בחנויות המובחרות וכמובן במרכז המבקרים של 'יקב פסגות', מחיר בקבוק - 95 שקלים.