מעלים הילוך, בחירות 2023: הודעות אנונימיות בהן נכתב כי בכיר בסיעת התעוררות חבר לתנועתו של אריה קינג וישמש מספר 2 בסיעה נשלחו כתפוצה בימים האחרונים לתושבי ירושלים. לטענת סיעת התעוררות מי שעומד מאחורי הודעות אלו היא סיעת האיחוד הירושלמי שאישרה את הנושא.
5 צפייה בגלריה
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
(צילום: יואב דודקביץ')
בהודעות שנשלחו כתפוצה נכתב: "דרמה בירושלים: בכיר מאוד בתנועת התעוררות החליט לחבור לאריה קינג, נציג הימין הקיצוני וישמש כמספר 2 שלו בבחירות הקרובות. מבוכה גדולה בהתעוררות לאחר שבכיר נוסף מצטרף לרשימה הפשיסטית". הודעה נוספת שנשלחה: "התעוררות לא מתייצבת נגד ההפיכה המשטרית, בין נבחריה ניתן למצוא את קהלת והימין הקיצוני (אילוז, מלכא ושפייזר)ואחד מראשי הארגון בעבר עכשיו במקום 2 ברשימה של אריה קינג". כאמור מדובר ב במספר 2 בסיעתו של אריה קינג - יו"ר מנהל קהילתי "יובלים", דור לוי.
בתגובה פנתה סיעת התעוררות לעורך דינה, מתן גוטמן על מנת לברר את העניין – ונמצא כי מי שחתום על שתי ההודעות הללו היא לורה ורטון.

5 צפייה בגלריה
ההודעה שנשלחה בתגובה מחברת המסרונים
ההודעה שנשלחה בתגובה מחברת המסרונים
ההודעה שנשלחה בתגובה מחברת המסרונים
(צילום: באדיבות התעוררות)

גורם במטה האיחוד הירושלמי הוסיף: ״אם מדובר בשקרים, נראה את ׳התעוררות’ מגישים תביעת דיבה. נחשוף את כל הקשרים שלהם עם הימין הקיצוני בפני השופטים ובפני כל מדינת ישראל".

5 צפייה בגלריה
ההודעות שנשלחו מטעם הסיעה של לורה ורטון
ההודעות שנשלחו מטעם הסיעה של לורה ורטון
ההודעות שנשלחו מטעם הסיעה של לורה ורטון
(צילום: פרטי)

אדיר שוורץ יו״ר תנועת התעוררות בירושלים מסר בתגובה: ״יצא המרצע מהשק. הצביעות של רשימת חביליו-מרצ שברה את השיאים של עצמה. בזמן שהם מציגים את עצמם לציבור כאופציה נאורה ומתייפייפת, הם מנהלים קמפיין מלא בהפצת שקרים ופייק ניוז אנונימי, במהלכים ששמורים למנהיגים אפלים. במעשיהם - הם מייאשים את הציבור ומסכנים את עתיד ירושלים.

קראו גם:

"מכונת רעל בשירות מרצ-חביליו היא דבר חדש ומדאיג. ייתכן שאנחנו לא צריכים להיות מופתעים ממי שמזהיר על "ירושלים משיחית" ויושב עם אותם קיצונים שמובילים אותה לתהום ויושב 5 שנים בקואליציה של ליאון וגם רץ נגדו. זו צביעות והונאה. התעוררות תמצה את כל האפשרויות המשפטיות שלה נגד כל מי שיפגע בשמה הטוב".

5 צפייה בגלריה
ההודעות שנשלחו מטעם הסיעה של לורה ורטון
ההודעות שנשלחו מטעם הסיעה של לורה ורטון
ההודעות שנשלחו מטעם הסיעה של לורה ורטון
(צילום: פרטי)

5 צפייה בגלריה
האיחוד הירושלמי
האיחוד הירושלמי
האיחוד הירושלמי
(צילום: פרטי)

תגובת האיחוד הירושלמי: "תוכן ההודעות שנשלחו היו אמת לאמיתה שאותה ׳התעוררות-קהלת׳ מנסים להחביא ולהסתיר מהציבור. בוגרי ׳התעוררות׳ השתלבו בתפקידי מפתח במפלגות משיחיות לאומניות וגזעניות. בכיר בתנועה הוצב לאחרונה כמספר 2 ברשימת אריה קינג המתמודדת בירושלים בתמיכת איתמר בן גביר ו׳עוצמה יהודית׳.
"תנועת ׳התעוררות׳ מסרבת לקחת חלק במערכה לשמירה על הדמוקרטיה ולמניעת ההפיכה המשפטית. אנחנו שבים וקוראים ל׳התעוררות׳ להפסיק את ההתבזות, להתנער מהימין המשיחי ולהצטרף לאיחוד הגדול של התנועות הדמוקרטית והמחאה להגנה על ירושלים ישראלית, ליברלית ושפויה. עקב תקלה טכנית נשמט שמה של האיחוד הירושלמי מההודעה״.
דור לוי עצמו הדגיש כי הוא אינו מתרגש "מקולות הפייק והאסמים הפירטיים" לדבריו שתוקפים אותו ולטענתו מעידים בעיקר על בהילות בעקבות הרשימה המצוינת שהעמיד קינג למועצת העיר. "מאז הודעתי על הצטרפותי למקום השני ברשימת מאוחדים ישנה טענה מפוברקת שחוזרת כתקליט שבור שלכאורה הצטרפתי לרשימה קיצונית שדואגת רק לציבור הדתי והחרדי בירושלים", תיאר לוי.
"רשימת מאוחדים בראשות אריה קינג היא הרשימה האיכותית, הערכית, והביצועית ביותר שמתמודדת למועצת העיר שמורכבת מפסיפס של שליחי ושליחות ציבור מהמעלה הראשונה, והעובדה שמדובר בסיעה של אנשים מצוינים מוציאה את היריבות מדעתן ומשקלן כשמטרת התקפות הגרילה משולחות הרסן וכמויות הפייק באות להשתיק טיעונים עניינים כדי לכסות על אפס עשייה של סיעות אחרות. כיו"ר מנהל קהילתי שמשרת למעלה מ-45 אלף תושבים ועובד תחת אריה בצמידות, אני אומר באופן חד משמעי וברור- אין, ואני חוזר, אין חבר מועצה או איש ציבור בירושלים שעובד באינטנסיביות ובעצימות של אריה קינג שעובד לילות כימים ללא הפסקה למען כלל תושבי ותושבות העיר. את אריה לעולם לא מעניינת זהות התושבים, מוצאם, דעותיהם או השקפותיהם, בין אם חילונים, ערבים, חרדים, כיפות סרוגות.
"לאורך כל השנים הוא מסייע לכל תושב ותושבת שפנו לקבלת סיוע ועזרה, באופן הנקי והראוי ביותר. כמוהו, כך גם אני ויתר חבריי וחברותיי לרשימה המצוינת שלנו, לעולם לא נפעל בשיטה של 'פנקסנות' כלפי התושבים. אני עונה למבקרים: הקו המנחה היחידי שמעניין אותי ואת שאר חברי הרשימה הוא לפעול עם כל מי שמעוניין ומוכן לתת לנו כתף. ולכן אנחנו פועלים יחד עם העירייה, עם העומד בראשה ועם סגני ראש העיר מכל קצוות הקשת הפוליטית כדי לקדם את המרחב הזה".
פורסם לראשונה: 17:16, 05.10.23