שבת בבוקר יום יפה, אני בלפקרה, כפר קטן ומקסים שבהרי הטרודוס, היופי מרחיב את ליבי. הריתמוס של החוץ והפנים מסתנכרן. אז כן אפשר גם אחרת, אפשר לחיות בריתמוס הנכון.
5 צפייה בגלריה
ספינת קראון איריס
ספינת קראון איריס
ספינת קראון איריס
(צילום: באדיבות מנו ספנות)
יצאנו לשייט לקפריסין, חמישי בבוקר נפגשנו בנמל חיפה, שתי חברות ותיקות שטרפת החיים שלחה אותן לכיוונים שונים, אבל שנייה ראשונה של מבט וחיבוק וכאילו נפגשנו אתמול. כוחה של חברות אמת.
ארבעה ימי שייט ב"קראון איריס" של מנו ספנות, ספינה מרשימה. גלשנו פנימה בהתרגשות, שחררנו תיקים והזמנו קפה שהגיע לצד בקלאווה מעולה. השלנו מעצמנו את המציאות הקיומית על החוף והתמכרנו לכחול. אל ההרים, הכפרים, המרינות של האי הכי קרוב לישראל - הצטרפה גם חוויית ההפלגה, וכמה שזה שונה מטיסה.
הסוויטה חמודה ומפנקת עם מרפסת קטנה ומתוקה, ספה ואפילו חדר ארונות שהפתיע. הצוות קשוב ואדיב, יודע לתת מענה בכל עניין וצורך, תמיד נמצא בכל מקום. סוגי חדרים נוספים כוללים את ה'קלאסי' ואת הדלוקס, הגדול ממנו ב-30 אחוז. הניקיון מפתיע ומוקפד, לאורך כל השייט טיפלו בחדר פעמיים ביום לפעמים אפילו יותר, ניקו, החליפו, מילאו, סידרו ואף הפתיעו במגבות מפוסלות שחיכו לנו על המיטה.

5 צפייה בגלריה
מנת רוסטביף בספינה
מנת רוסטביף בספינה
מנת רוסטביף בספינה
(צילום: פרטי)

בארוחות, בוקר צהריים וערב, המון אנשי צוות בנינוחות מרגיעה שהשפיעה על האווירה הכללית, הארוחות עשירות, הכל טרי, רענן ובשפע, נותן מענה למנעד טעמים רחב. הנוסעים מוזמנים לבחור בין חדרי אוכל קטנים או גדולים, רועשים או שקטים, או מסעדות עם הגשה. מגוון הפעילויות רחב: מוסיקה ומופעים בסגנונות שונים, לכל הגילאים. באולם הופעות או בחללים המרכזיים נגן בוזוקי, פסנתרן וכנרית נעימים. יש גם בריכות קטנות עם מגלשות מים וג'קוזי, לשמחת הילדים, הצעירים והמבוגרים.
אל לימסול הגענו ביום השני. בחרנו בעיר העתיקה. בתפריט: רחובות צרים עם בתי קפה מעוצבים, מרינה עם יאכטות מפוארות, טיילת חוף וחנויות בוטיק מיוחדות. המחירים, אגב, סבירים ויש גם מציאות.

5 צפייה בגלריה
הכפר לפרקה
הכפר לפרקה
הכפר לפקרה
(צילום: פרטי)

ביום השלישי הצטרפנו לסיור לשני כפרים מקסימים שבהרי הטרודוס. לפקרה: שמתמחה ברקמה ונציאנית עתיקה. נשות הכפר רוקמות בפתחי חנויות ציוריות ששוכנות בבתי אבן יפהפיים, חלונות עץ בצבע טבעי וחזיתות בגווני כחול מעוטרות בצמחייה מטופחת וכמובן: בתי קפה ציוריים לא פחות. אל תחמיצו טעימה מהרחת לקום המצוינת ('לוקומייה') ואת המרציפן והריבות.
בכפר השני, חירוקיטיה, התארחנו אצל פטרוס, גבן חָלוּמִי מחלב עיזים, שבנה מוזיאון קטן בצמוד לביתו. הפטרוסים עוסקים גם בקליעת סלים מחיטה (שניצה ביוונית). תדמיינו לעצמכם גפנים, מפל מים קטן, המון גוונים של ירוק ובצלחת את אחת מגבינות החָלוּמִי הטובות ביותר שטעמתי.

5 צפייה בגלריה
פטרוס הגבן
פטרוס הגבן
פטרוס הגבן
(צילום: פרטי)

5 צפייה בגלריה
קליעת סלים
קליעת סלים
קליעת סלים
(צילום: פרטי)

קראו גם:

חזרנו לספינה היישר למסאז' בספא רחב ונעים. לאיזבלה היו ידיים חכמות והיא פירקה אותי ברכות, השקעה משתלמת ומתגמלת. סיום מושלם למסע.

* הכותבת הייתה אורחת 'מנו ספנות'