אחד מסוגי התוכים הייחודיים ביותר הוא ג'אקו, הידוע ביכולתו המדהימה לדבר ולחקות קולות. אלא שדווקא בשל יכולותיו נגרם משבר ביחסים בין בני זוג, כשהאישה לא אהבה בלשון המעטה את שלל ה"פנינים" שהשמיע, בעוד שהבעל לא הסכים לוותר עליו.
2 צפייה בגלריה
"הוא הורס את החינוך של הילדים"
"הוא הורס את החינוך של הילדים"
"הוא הורס את החינוך של הילדים"
( צילום: shutterstock)
לאחרונה הגיעה אליי האישה וסיפרה לי על הרעיון שהעלה בעלה לפני מספר חודשים - להכניס את בעל הכנף אליהם הביתה. "הוא אמר לי שמזה זמן רב הוא רוצה תוכי, אבל לא סתם תוכי אלא ג'אקו. הוא הוסיף שזה תוכי מדבר, ומלבד העניין בלהכניס חיית מחמד הביתה, זו יכולה להיות אטרקציה עבור הילדים וגם עבור האורחים שמגיעים אלינו.
"בהתחלה סירבתי והסברתי שזה כרוך בהרבה לכלוך ורעש, לפעמים בשעות לא שעות, אבל כשראיתי כמה הוא רוצה, והבנתי שזה החלום שלו, השתכנעתי".
לאחר שקיבל אור ירוק החל האיש בחיפוש באינטרנט אחר התוכי המועדף עליו. בתום שיטוט מצא ג'אקו שהוצע למכירה על ידי אדם אחר. אלא שמהר מאוד בעל הכנף המשעשע החל לגרום למריבות.
"אחרי שעות בודדות בלבד מרגע שנחת אצלנו, פתאום הוא התחיל לקלל. הייתי בהלם", המשיכה האישה. "קללות שצורם לי לשמוע כאדם מבוגר. ההתעקשות שלי בהתחלה נבעה מהרעש והלכלוך, ופתאום נאלצתי להתמודד עם שפה בוטה.
"המצב היה גרוע עד כדי כך, ששני הילדים שלנו, שלומדים בבית ספר יסודי, התחילו לחקות אותו ולקלל. יום אחד התקשרה היועצת כדי לעדכן אותי בעניין ולברר מה קרה שגרם להם להתחיל לנבל את הפה. התביישתי והסברתי שבעלי קנה תוכי שיותר מקלל מאשר מדבר ושמעתי בקול שלה שהיא לא יודעת איך לעכל את זה.

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

"כדי להוכיח לה, אפילו שלחתי לה סרטון שלו 'בפעולה'. בתגובה היא אמרה לי: 'הילדים הסבירו לי שזה בגלל התוכי אבל חשבתי שזה רק תירוץ. עכשיו אני מבינה שזה נכון'".
שיחת הטלפון גרמה לאישה לפנות לבעלה ולדרוש ממנו לטפל בתוכי הסורר. האיש אכן ניסה לעשות זאת, ולקח את בעל הכנף למאלף כדי שינסה ללמד אותו קצת נימוסים והליכות, אך גם ה"טיפול" המיוחד לא הועיל והתוכי המשיך בשלו, תוך שמלבד המבוכה בבית הספר, הוא גרם למבוכה לכלל המשפחה, כשגם השכנים זכו ל"ברכות" ממנו.

עוד בחדשות:
כעבור זמן מה לא יכלה האישה לשאת זאת יותר ודרשה מבעלה שיוציא את הג'אקו מהבית. "זה פשוט סיוט", אמרה. "מילא הרעש והלכלוך, אבל הוא הרס את החינוך של הילדים שלי, ועושה לנו בושות. אני לא מוכנה לסבול אותו יותר, אבל בעלי לא מוכן לשמוע על להוציא אותו מהבית".
משראו בני הזוג שאינם מצליחים להגיע לעמק השווה בנוגע לגידול בעל הכנף, הם הגיעו אלי כדי שאגשר ביניהם ובימים אלו אנחנו עמלים על מציאת פתרון שיוסכם על שני הצדדים.
פורסם לראשונה: 07:41, 21.05.23