מלחמת חרבות ברזל: נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' אשר כהן שלח מכתב חריף לפרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן מהמכון לקרימינולוגיה ובית הספר לעבודה סוציאלית עקב העצומה שפרסמה נגד המלחמה בעזה. בסיום המכתב כתב הנשיא כי הוא מבקש ממנה לשקול לעזוב את המשרה במוסד האקדמי.
1 צפייה בגלריה
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
(צילום: mynet)
במכתב ששלח לפרופ' שלהוב-קיבורקיאן כתבו: "קראנו בתדהמה, בשאט נפש ובאכזבה עמוקה את העצומה הפומבית אשר פרסמת, המתיימרת לקבוע כי ישראל מבצעת השמדת עם בעזה. באותה עצומה את גם טוענת כי ישראל כובשת בפלסטין במשך 75 שנה, או במילים אחרות: מאז מלחמת העצמאות. את חותמת על מכתב נורא זה תוך ציון השיוך האקדמי שלך לאוניברסיטה העברית.
"האשמת ישראל בכיבוש בפלסטין במשך 75 שנה מנסה הלכה למעשה לשמוט את הבסיס לזכות הקיום של מדינה ישראל. מיותר להכביר מילים בחומרה ובמופרכות של טענה זו, שאינה נתמכת גם על ידי האו"ם.
"טענתך הנוראה בדבר השמדת עם אותה מבצעת ישראל לכאורה בימים אלה אינה מרוחקת מאוד מעברות של הסתה והמרדה – עבירות שהיו מאפשרות לנו להעלותך לדין משמעתי ולתבוע את השעייתך או הרחקתך מהאוניברסיטה העברית. ייתכן שאת מודעת לעובדה, שישראל אימצה בשנת 1950 את אמנת האומות המאוחדות בדבר מניעת השמדת עם. אמנה זו נכתבה בעיקר בעקבות רצח העם היהודי בשואה. המבצע הצבאי אותו מנהלת בימים אלה ישראל, במטרה להביס את ארגון הטרור הרצחני חמאס, אינו מתקרב להגדרה של השמדת עם, על פי הדין הבינלאומי. לעומת זאת, הטבח הנוראי שביצע החמאס ב-7 באוקטובר ביהודים באשר הם יהודים נופל לחלוטין תחת הגדרה זו. התביישנו לא למצוא בעצומה שלך שום התייחסות וגינוי למעשי הטרור הנוראי של חמאס (למעט הקריאה הרפה לשחרר את הילדים הישראלים החטופים)".

קראו גם:

בסיום הוא כתב: "אנו מצטערים ומתביישים על כך שהאוניברסיטה העברית כוללת בתוכה חברת סגל כמוך. לאור תחושותייך, אנו סבורים כי מן הראוי שתשקלי לעזוב את משרת באוניברסיטה".
רק לפני כשבועיים שלחו ראשי האוניברסיטה העברית שלחו מכתב נוקב לנשיאי האוניברסיטאות הרווארד וסטנפורד, בו תקפו את הודעות הגינוי הרפות שהוציאו המוסדות בארה"ב בעקבות מתקפת הטרור ומעשי הטבח של חמאס.