רותם אמויאל גדל ונשם מכוניות מילדות, הוריו דניאל וקולט עלו מצרפת בשנת 1974 לירושלים בה לא הקימו רק את ביתם, אלא גם מוסך שלימים הפך עסק משפחתי. בשנת 2008 פתחה המשפחה את אוטופיה-סוכנות מורשית לרכבי טויוטה במודיעין, בניהולו של נרקיס הבן הבכור, אשר מנהל את המקום עד היום. רותם, הבן הצעיר, בהכשרתו מהנדס מכונות עם התמחות ברכב, חזר לעיר הולדתו ירושלים, ובה פתח לפני מספר חודשים סוכנות טויוטה נוספת בשכונת תלפיות, שמביאה בשורה חדשה לתושבי העיר.
3 צפייה בגלריה
קבלה אוטופיה
קבלה אוטופיה
מענה מקיף לכל הלקוחות. סוכנות אוטופיה ירושלים
(אוטופיה ירושלים)
"עד כה, לחברת טויוטה היו שתי סוכנויות בירושלים", אומר רותם, "ולאור ההצלחה של 'אוטופיה' במודיעין, החלטנו להתרחב גם לירושלים ולהגדיל את הסוכנות שלנו. 'אוטופיה' ירושלים היא סוכנות מקבילה לסוכנות הוותיקה במודיעין, והיא בראש ובראשונה מספקת מענה מקיף לכל הלקוחות שלנו".
מדוע החלטתם לפתוח סוכנות גם בירושלים?
"עם יד על הלב, פתחנו בגלל ביקוש של לקוחות וצורך בשירות מהיר ומקצועי, בנוסף לקיים עד כה בירושלים", הוא עונה בכנות.
במסגרת 'אוטופיה' ירושלים, מה אתם מציעים?
"הסניף של ירושלים בנוי על ניסיון רב השנים שצברנו במודיעין. אנחנו מספקים שירות מקיף לרכב, טיפולים תקופתיים, תיקונים ותקלות וכל שירותי המכונאות לטויוטה במקום אחד. השירות כולל פחחות וצבע לכל הרכבים, אבזור ייחודי לרכבי טויוטה, הרחבת אחריות וכל המשתמע מכך.
"כמו כן, השירות והזמינות אצלנו בירושלים הם יוצאי דופן. המקום מאוד משפחתי, לא בומבסטי עם המון עובדים. מוטי ג'וארי, מאושיות ענף הרכב המובילות בירושלים, הוא מנהל השירות והעבודה, והוא מנצח ביד רמה ומקצועית על הצוות המקצועי שמעניק ללקוחות יחס אישי וחם".

3 צפייה בגלריה
רותם אמויאל
רותם אמויאל
גדל לתוך העסק המשפחתי. רותם אמויאל
(אוטופיה ירושלים)

ביקשנו מרותם שיסביר כיצד השירות המהיר בא לידי ביטוי: "במידה ובעל רכב רוצה להכניס את רכבו לטיפול, במקום אחר הוא גם יכול להמתין שבועיים לתור", הוא מסביר, "אצלנו זה לא המקרה. אצלנו הזמינות היא מהיום למחר! הסוכנות שלנו היא שילוב בין המוסכים של פעם למוסכים של היום".
יש שירות ייחודי שרק אתם מספקים באוטופיה, בטויוטה ירושלים?
"כפי שאמרתי, הזמינות והשירות אצלנו הם יוצאי דופן. בנוסף, אנחנו מספקים עוד שני שירותים ייחודים רק לנו: רכב חליפי בכל טיפול - שירות שלא קיים במקומות אחרים, והעברת טסט ללא עלות.
"היום כשאתה מגיע לכל סוכנות טויוטה יש אומנם שירות העברת טסט, אבל הוא עולה כסף. אנחנו ב'אוטופיה' מציעים את השירות הזה ללא עלות, למעט אגרת רישוי אותה נדרש בעל הרכב לשלם. מגיע נהג שלנו, לוקח את הרכב, מבצע הכנה לטסט, נוסע עם הרכב למכון הטסטים, יושב ומחכה במקום הלקוח שלא צריך לבזבז זמן", הוא אומר. "כך יוצא שאנחנו חוסכים זמן ואנרגיה יקרים ללקוח. אלו שני שירותים ייחודיים לסוכנות שלנו שמגדילה ראש לטובת הלקוח".
אם יש לקוח שרוצה לקנות טויוטה חדשה, מה עושים?
"אנחנו יודעים לתת מענה מקיף לכל בקשה. אם יש לקוח שנכנס אלי לסוכנות בירושלים ורוצה להשתדרג לרכב חדש, אני יוצר קשר עם הסוכנות במודיעין וסוכן שטח שלנו מגיע ונותן לאותו לקוח את המענה. נכון, אנחנו לא מחזיקים כאן אולם תצוגה אבל אנחנו בהחלט יודעים לייצר ללקוחות חוויה של אולם תצוגה".

3 צפייה בגלריה
מוסך אוטופיה
מוסך אוטופיה
מוסך אוטופיה
(אוטופיה ירושלים)

אחת הסוגיות הבוערות ביותר בישראל כיום היא המחסור החמור בכלי רכב חדשים. התופעה נוגעת לכל סוגי הרכבים בשוק כיום, ורותם, שחי את עולם הרכב עשרות שנים, מספק את ההסבר שלו לתופעה.
"יש כמה סיבות לכך", הוא מפרט. "ודם כל נוצר ביקוש מטורף למכוניות חדשות והסוכנויות לא עומדות בביקוש בגלל שיש כל מיני תהליכי ייצור שתקועים בגלל הלחימה באוקראינה. הלחימה שם משפיעה באופן דרסטי על כל שוק הרכב, ולכן אנחנו נמצאים היום בזמני המתנה מאוד מאוד ארוכים לרכבים חדשים".
האם בעתיד הנראה לעין אתה צופה פתרון לבעיה? איך אתם מתמודדים עם זה?
"כרגע אין תשובה חד משמעית, וזה לא רלוונטי כי המחסור של מכוניות חדשות הוא ברמה העולמית. אנחנו מציעים ללקוחות שירות של קניה ומכירה של טויוטה יד שניה במחלקת "טויוטה סלקט" שלנו, זמינות מידיית של רכבי טויוטה עם אחריות מלאה אחרי תהליך השבחה מקיף הכולל 155 בדיקות איכות", אומר רותם. "זהו הפתרון המושלם ללקוחות הרוצים להתחדש בטויוטה משלהם, לדעת שיש מי שעומד מאחורי הרכב ואף למכור את רכבם הישן אצלנו- פתרון מושלם ומשתלם בטויוטה סלקט ירושלים".
למה הכוונה ב-155 בדיקות איכות?
"הרכב עובר בדיקה מקיפה של כל הרכיבים הכי קטנים שעלולים להינזק בטווח המיידי או בטווח הקצר על מנת לתת שקט ללקוח. כמובן שכל הבדיקות וההיסטוריה של הרכב היא בשקיפות מלאה מול הלקוח. הרכב משתחרר מכאן עם אחריות מבית היבואן שאותה הוא יכול לממש בכל סוכנויות טויוטה בארץ".

'אוטופיה ירושלים, סוכנות מורשית טויוטה'.
החרושת 5, תלפיות ירושלים
מוגש מטעם אוטופיה