הפועל ובית"ר נפגשות לדרבי: קשה לומר שהעיר כמרקחה ושמקצועית המשחק הזה ישנה משהו, אבל עבור כל אוהד כדורגל מקומי המתח העניין והיוקרה מונחים כאן על כף המאזניים.
3 צפייה בגלריה
בית״ר והפועל
בית״ר והפועל
בית״ר והפועל
(צילום: עוז מועלם)

⁠הצד הצהוב: ברק יצחקי עדיין ניצח בטדי. השער האחרון של בית"ר באצטדיון הביתי היה ברביעי בפברואר מול... הפועל. אין כמו דרבי כדי לשבור נאחס. יצחקי פירק לפני שבועיים את היריבה הכי גדולה של בית"ר, הפועל ת"א. הוא לא יפרק את הפועל ירושלים אבל אם ינצח אותה המניה שלו שנמצאת בנסיקה רק תעלה. אין מתוק מלסיים עונה ניצחון בדרבי. אבל עם כל הכבוד לכדורגל טקס הזיכרון שנערך אתמול על ידי בית"ר לחללי מלחמת חרבות ברזל אוהדי הקבוצה היה מרגש, מרשים ומרטיט לב. שאפו.

3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים. הכי טובים שיש
אוהדי הפועל ירושלים. הכי טובים שיש
אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

הצד האדום: בהפועל מתייחסים לדרבי הפעם כאל אירוע שחותם עונה, במפגש אחרון ומשמעותי של הקהילה האדומה בעיר. בקבוצה מסכמים מקצועית בסיפוק רב את החצי השני של העונה, ההתאוששות וההתייצבות הבטוחה בראש הפלייאוף העליון, המשך שילוב מוצלח של תוצרת בית, שחקני רכש שהשתלבו היטב אחרי הפתיחה הקשוחה, כשפני הקבוצה להמשכיות ככל הניתן בעונה הבאה, וקפיצת מדרגה נוספת, בהמשך ישיר לשלוש השנים האחרונות. הדרבי, משחק הבית האחרון העונה, יהיה הבמה להיפרד ולומר תודה. 

3 צפייה בגלריה
בית״ר חוגגת
בית״ר חוגגת
בית״ר חוגגת
(צילום: עוז מועלם)

קרובים קרובים: במשחק הדרבי הצמוד ביותר שהכדורגל הישראלי יכול להציע לנו: הדרבי התל אביבי ציין לאחרונה 10 שנים ללא הפסד של מכבי ת''א, ואצל החיפאים כבר סופרים 4 וחצי שנים בלי נצחון להפועל המקומית ורק הדרבי הירושלמי שומר על מתח באופן קבוע, כשפשוט אי אפשר לדעת מי הקבוצה שיכולה לנצח בכל משחק נתון.ולא רק על הדשא: גם ביציעים, זה הדרבי הרומנטי ביותר שיש לכדורגל הישראלי ליציע: שני מועדונים שהם פשוט ההיפך המוחלט אחד מהשני: בצורת הניהול ומודל הבעלות, האופי של הקהלים ההיסטוריה וכן, גם השיוך הפוליטי שאמנם התעמעם עם השנים אבל עדיין באינסטינקט מדובר במפגש בין ההסתדרות לתנועת החירות.


יש כרטיס? אוהדי בית"ר כבר סיימו את המכסה של הכרטיסים, שנמכרה על ידי המועדון מבית וגן (כ-3000 במספר), כשמכאן ואילך המכירה לשני מחנות האוהדים מתבצעת על ידי הפועל ירושלים וחברת Go-Out. בצד האדום צופים אצטדיון עם בין 11 ל-14 אלף צופים כשהמחיר אחיד ומזמין: 65 שקלים. אוהדי הפועל ישבו ביציע המזרחי, ואוהדי האורחת ישבו ביציע המערבי והצפוני.