רגל פה רגל שם: ההחלטה אם יותם הלפרין יהיה מאמן הפועל בעונה הקרובה תלויה אך ורק בו. הלפרין עדיין לא שלם עם זה שהוא רוצה להישאר על הקווים, ועד שהוא לא יודיע לאנשי הפועל (עניין שיקרה בימים הקרובים) מהם הרצונות שלו, זהות המאמן לעונה הקרובה עדיין בהולד. בהפועל מאוד רוצים שהלפרין ימשיך, אבל ימששו אצלו את הדופק אם הוא מקבל את ההחלטה להמשיך בלב שלם או שמא הוא לוקח על עצמו את הג'וב כצורך של המערכת. יש כאן המון כבוד הדדי ותיאום ציפיות.
1 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
יותם הלפרין
(צילום: אורן אהרוני)

בניגוד למה שקורה במכבי תל אביב, שקרובה להחתים את עודד קטש, זכייה באליפות היא לא תנאי סף להמשך החוזה. הלפרין לא סיים את העונה האחרונה עם שום תואר, אבל צריך להיות הגונים ולומר לזכותו שהוא עשה כאן עבודה נהדרת והצליח לייצב את השורות אחרי כמה טלטלות שעברה הקבוצה (הפיטורים של עמיאל, חילופי הזרים).
במידה רבה מאוד, הלפרין מקביל לאליניב ברדה מהפועל באר שבע כדורגל. אלא שבעוד ברדה סיים את העונה עם גביע ואלונה ברקת הפצירה בו להישאר, אף אחד בהפועל לא יבקש מהלפרין לקבל החלטה שתוריד מהם כאבי ראש. הלפרין בכל מקרה יישאר המנהל המקצועי ותהיה לו השפעה גדולה על בניית הסגל. במצב עניינים שבו קטש קרוב למכבי והשוק הישראלי ריק לגמרי ממאמנים מקומיים מנוסים, זה יהיה הלפרין או מאמן זר. זאת למרות העובדה שהלפרין מבחינת אנשי הפועל הוא קונצנזוס.
הלפרין, נכון להשבוע, עשה קולות של מי שמעוניין לחזור לתפקיד המנהל המקצועי ולהשאיר את משרת המאמן למישהו אחר. בהפועל מעוניינים שאם זה לא יהיה הלפרין, שקטש יחזור לארנה, אבל אף אחד שם לא לקח בחשבון שמכבי תל אביב תיכנס לתמונה. זה שוב מהלך שקורה באיחור. ברגע שבו עמיאל פוטר מהפועל, הנהלת הפועל היתה צריכה לשים את האגו בצד ולהחזיר את קטש לארנה. יכול להיות שהרכבת הזו התפספסה.
2. השבוע נפגש מנכ"ל הפועל גיא הראל עם האוהדים. אם יש משהו שהראל לא חשש להצהיר הוא שהאדומים יעשו הכל כדי להמשיך עם סולימן בריימו גם בעונה הבאה. "בריימו", אמר הראל, "הוא לא שחקן שאתה שוקל אם להשאיר לפי הרצון של המאמן אלא פשוט מנסה לדאוג שהוא יהיה חלק מהקבוצה". יש כאן לקח חשוב. בתחילת העונה שעברה, כשאורן עמיאל ביקש לעשות ריסטרט על הסגל של הפועל, הוא לא בדיוק 'נלחם', בלשון המעטה, על מספר 17. זה היה משגה חמור, מה גם שבארנה מיהרו להחזיר את הסנטר למועדון. לכו שבועיים אחורה, עזבו לרגע את התרומה המקצועית המאוד גדולה של בריימו. עם סיום ההפסד לחולון, שסיים להפועל את העונה, בריימו ירד מהפרקט כשהוא לא מצליח לעצור את הדמעות. שוב, אין הרבה שחקנים באיכויות של בריימו, אבל אין גם כאלה שמחוברים למועדון כאילו גדלו באולם הישן ברחוב שטרן ומעוררים כל כך הרבה הזדהות.
3. בניגוד לבריימו, בארנה לא יקבלו החלטה לגבי ג'יילן אדאמס, שחקן העונה של הפועל, עד שלא ימונה מאמן. לכולם בהפועל אין ספק שאדאמס הוא שובר שוויון, אבל לא רוצים להעמיד עובדות למאמן הבא של הקבוצה. אם הלפרין ימשיך, אדאמס, שיש לו הצעות מהיורוליג, יקבל מייד הצעה כספית מהפועל, אבל יש כאן עניין של עיקרון ושל אסטרטגיה. העיקרון הוא שהמאמן מכריע לגבי זהות השחקנים שלו. האסטרטגיה היא, שכמו במקרה של אורן עמיאל, הרבה יותר בריא וקל לדרוש ממאמן תוצאות אחרי שהקבוצה נבנתה בצלמו ובדמותו.
4. רטין אובאסוהן נבחר לחמישיית העונה של הליגה, ולא מעט משחקים העונה לקח את הפועל על הכתפיים שלו לנצחונות. אובאסוהן הוא גם אחד השחקנים הכי נחמדים והכי מקצוענים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות. ועדיין, בהפועל מאמינים שהשחקן הוא לא האיש שאמור להוביל את האדומים בעונה הבאה. זה נובע מהעובדה שאובאסוהן בליגה שלנו הוא אולי שחקן יציב ומרשים, אבל הוא לא באמת רכז וגם כנראה לא מהחומר שממנו עשויים אלופים, ולשם, גם בעונה הקרובה, הפועל מכוונת. אגב, הפועל תשחק גם בעונה הבאה בליגת האלופות.
5. דייויד בסן, בשרה מבשרה של הפועל ב־9 השנים האחרונות, במגוון תפקידים שכללו מנהל שיווק ומכירות, דובר, מנהל קבוצה, מנהל קבוצה דובר גם יחד ועוד נפרד השבוע מהמועדון. "היום סיימתי את עבודתי בהפועל. קרוב ל - 9 שנים שביליתי במקום המדהים הזה. בבית הזה", כתב בסן. (ואלה הם רק חלק מהדברים בפוסט ארוך שפרסם). בהצלחה, דייויד.