1. באופן חשאי לגמרי מתארגנת לה בשבועות האחרונים קבוצת אנשים מכל קצות הקשת כדי להקים את עמותת בית"ר החדשה. העמותה זוכה לרוח גבית ממרכז בית"ר, ואפשר למצוא בה את אבנר נתניהו, אוהד דרוזי, נשים, אנשי עסקים, אנשים מהיישוב ואוהדים המשויכים לכאורה לארגוני אוהדים שונים, אך נמצאים בעמותה כאוהדים פר אקסלנס ובשום אופן לא כחלק מכל ארגון.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר. סוף סוף מתאחדים למען עתיד המועדון
אוהדי בית"ר. סוף סוף מתאחדים למען עתיד המועדון
אוהדי בית"ר. סוף סוף מתאחדים למען עתיד המועדון
( צילום: עוז מועלם )

מטרת העמותה שמתהווה בימים אלה היא לייצר חזית אחת אחידה של אוהדים, בלי השתייכויות לארגונים, אג'נדות או חילוקי דעות ולייצר גרעין של אלפי אנשים שייתנו רוח גבית לרוכש חדש שיודע שהוא מגיע לגוף בריא ומאוחד ולא למקום שבו ביציע המזרחי צועקים משהו אחד ובמערבי משהו אחר. העמותה יודעת שאין בכוחה לגייס עשרות מיליוני שקלים כדי לתפעל את המועדון, אבל בצד זה הם ינסו למכור מינויים, מרצ'נדייז ולהיות גוף משמעותי כדי בין היתר לשמש זרז לרוכשים פוטנציאליים.
בקצה הפירמידה יש כאן מודל מעניין וטוב שדומה למועדוני פאר באירופה, כמו ברצלונה ובורוסיה דורטמונד, שבהם המועדון שייך לאוהדים, בהבדל אחד: העמותה לא מתכננת בשלב זה להיות חלק ממקבלי ההחלטות של בית"ר. היא כן מעוניינת שבעל ההון שירכוש את המועדון יידע שהוא מגיע לקרקע פורייה ולא, סליחה על הביטוי, לבית משוגעים אחד גדול. צריך לציין שכל אוהד שיהיה חבר בעמותה יחתום על אמנה שעיקריה הם התנגדות מודגשת לאלימות ולגזענות, כששני דברים עומדים לנגד עיניהם של חבריה. הראשון: היכולת להוכיח שמדובר במועדון עם פופולריות עצומה בלי כל מיני מפגעים בדמות אלימות, גזענות וכדומה ולייצר אחדות שורות בקרב כלל אוהדי הקבוצה. השני: הלקח מהטרגדיה שחווה בית"ר בכל פעם שמגיע אליה בעל בית קפריזי.
נדב שטראוכלר, מיוזמי הקמת העמותה, אמר לנו השבוע: "אוהדי בית"ר החליטו באומץ רב לקחת את גורלם בידיהם. בעזרת השם אנחנו לקראת מהלך מרגש, מכונן בתולדות בית"ר, שבמסגרתו למאות אלפי האוהדים תהיה יכולת רבה יותר בעתיד הקרוב ובמעלה הדרך להשפיע על עתיד המועדון שאנחנו כל כך אוהבים. כולנו צריכים להבין שאנחנו לא נמצאים בימים רגילים. אלה ימים דרמטיים בתולדות המועדון, ומרגש לראות איך מי שאוהב את המועדון הזה מוכן להתאחד ולהקריב מזמנו, ממרצו ומהזמן השמור למשפחתו לטובת מטרה אחת - טובת בית"ר ועתיד המועדון. בזה ואך ורק בזה יעסוק כל מי שיצטרף למיזם, ללא כל השתייכות פוליטית, מפלגתית, אידיאולוגית או ארגונית. יש פה מסר אמיתי לקהל. נבקש עוד טיפה סבלנות, נבקש להיות פוזיטיביים, נבקש לא להתרגש מכל אמירה ברקע שבעל אינטרס כזה או אחר יזרוק בזמן הקרוב לחלל האוויר או ברשתות החברתיות וללכת איתנו לדרך טובה יותר, כדי שמהמשבר הנוראי שפקד אותנו נייצר הזדמנות, כזאת שלא היתה לאוהדי בית"ר כבר שנים רבות. אני משוכנע שמי שטובת בית"ר לנגד עיניו - ומדובר במאות אלפי אנשים ברחבי המדינה, יצטרף למיזם שייצא לדרך בימים הקרובים. בעזרת השם שנעשה ונצליח לטובת בית"ר".

2. אתמול, אחרי סגירת הגיליון, גילו שחקני בית"ר שקיצצו להם 25 אחוזים משכרם. שחקני בית"ר דרשו לחתום על הסכם, לפיו הכסף יוחזר להם בשלוה מקרים: אם חוגג יהיה הבעלים בעונה הבאה, אם המועדון יימכר, אם המועדון יגיע לחדלות פרעון. אף אחד עדיין לא חתם עם השחקנים על הסכם כזה, אבל הכסף כבר נגרע להם מתלוש המשכורת.
שלושה וחצי מיליוני השקלים שהועברו לבית"ר או על ידי חוגג או על ידי גורם עלום אחר, פלוס ההבטחה של הבעלים להזרים עוד חמישה מיליוני שקלים בחודשים אפריל ומאי אמורים לעזור לבית"ר לצלוח כלכלית את עונת המשחקים הנוכחית.
ועדיין, מדובר כאן בדחיית הקץ. בית"ר, לא נעים להגיד, זה עסק שלא ניתן בשום מקרה למכור אותו לידיים אחרות. חוגג מספר לכולם שהוא "יעניק את הקבוצה בחינם", אבל דורש בשיחות שהוא מנהל את סגירת חובות המועדון (סך של 20 מיליון שקל) ו־20 מיליון שקל נוספים עבור חוב שהוא צריך לסגור מול רשויות המס. בדיוק כמו יוסי סאסי בהפועל והמגרשים בקרית יובל, כך גם בית"ר מודל 2022 שבויה בלהיטות של חוגג שדואג לענייניו. בקיץ הקרוב לא יהיה מנוס כנראה מהליכה לחדלות פירעון אלא אם חוגג יתעשת.
3. במשך ארבעה ימים רצופים ישב נדב טיבי, אוהד בית"ר בן 38 מקרית ביאליק, מול ביתו של חוגג ושבת רעב בדרישה שישחרר את המועדון. טיבי הסביר לנו השבוע שעצר את המחאה, אבל הוא בהחלט מתכוון לחדש אותה. "אני לא מקלל ולא מתעמת, אבל גם לא יכול לשבת בשקט כשאני רואה איך הורסים את בית"ר, שהיא אחד הדברים החשובים לי בחיים. ברור לי לגמרי שהמחאה הפרטית שלי, בשם אלפי אוהדי בית"ר, לא תשכנע את חוגג למסור את הקבוצה בחינם, אבל לא יכולתי להישאר אדיש למצבו של המועדון. הרבה עוברים ושבים, חלק מהם שכניו של חוגג, הפצירו בי לאכול ולשתות ושאלו למה אני פוגע בבריאות שלי. הסברתי להם שהבריאות כבר נפגעה בעקבות המציאות של בית"ר. אני מקווה שחוגג יתעשת וישחרר אותנו כבר מהעול שלו".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
40 מיליון שקלים בפעם הראשונה
(צילום: עוז מועלם)

4. יהיה זה עוול לבוא ליוסי אבוקסיס בטענות על התצוגה של בית"ר ביום ראשון האחרון בטדי מול נוף הגליל כי אי אפשר לעשות הרבה ביומיים עבודה. בצד זה, כל הדיבורים על משב רוח מרענן ונקודות אור הם קצת פופוליסטיים כשמסתכלים על נתוני המשחק היבשים. נוף הגליל, לכל הדעות אימפריה שמועמדת לאליפות, בעטה 22 פעמים לשערו של איתמר ניצן, 12 פעמים מתוכן למסגרת. בית"ר לעומתה בעטה רק שלוש פעמים למסגרת והיו לה גם החמצות מסמרות שיער של האסלביינק ושועה ומשקוף של מיכאל אוחנה. נאמר זאת כך: בלי ניצן ביום טוב בית"ר היתה סופגת בדיוק כמו מול הפועל חיפה בסמי עופר.
ביום ראשון, אחרי סיבוב שלם בדיוק בלי ניצחון, אבוקסיס מארח את מכבי פתח תקווה בטדי לקרב על שש נקודות. אבוקסיס היה זה שהביא לפיטוריו של מאמן האורחת ניר קלינגר מהפועל תל אביב אחרי שבני יהודה שלו הדיחה את האדומים מהגביע. התוצאה ביום ראשון בטדי יכולה להכריע גורל של עונה שלמה כי היא אמורה לשנות מומנטום. ככל הנראה, זה לא יהיה המשחק היחיד בין הקבוצות על הישרדות בליגה אלא רק פרומו למלחמות העולם בפלייאוף התחתון.
5. עופר ברקוביץ', יו"ר תנועת 'התעוררות' ויו"ר האופוזציה בעיר, הגיש השבוע שאילתא לראש העירייה משה ליאון, שבה הוא מבקש סיוע דחוף לבית"ר בסך שלושה מיליוני שקלים. וכך כתב ברקוביץ': "...בית"ר חווה משבר חריף אשר מעמיד את המועדון על סף קריסה כלכלית ובסכנת פירוק. עיריית ירושלים אינה יכולה לעמוד מנגד בלא מעש. מדוע אתה מסרב לסייע לאגודות הספורט בשעה קשה זו ולא מאפשר את הצלתו של מוסד ירושלמי משמעותי כמו מועדון הספורט (כך במקור) בית"ר ירושלים?" בתקנת חירום שמבקש ברקוביץ' לתקן הוא מבקש כאמור סיוע לבית"ר בסכום של 3 מיליוני שקלים. ראש העירייה אמור להגיב לשאילתא בתוך 21 יום.
3 צפייה בגלריה
קלינגר. ניפגש בעוד יומיים
קלינגר. ניפגש בעוד יומיים
קלינגר. ניפגש בעוד יומיים
(צילום: עוז מועלם )

6. נקודת האור המשמעותית מהשבוע האחרון מכיוון בית וגן הגיעה מקבוצת טרום א' של מחלקת הנוער. הקבוצה, של ילדי 2011, שאותה מאמן סימי כהן, העפילה לחצי גמר גביע המדינה אחרי שניצחה את הפועל ר"ג 1:4. מנהל החטיבה הצעירה של מחלקת הנוער של בית"ר, סמי מלכה: "המאמנים סימי כהן ויחיאל אביטן עושים עבודה מצוינת ומגיע להם שאפו. אמרתי לילדים לפני המשחק שהם ישחקו בחצי הגמר באצטדיון רמת גן (יפגשו את מכבי ת"א) וזו חוויה לכל כדורגלן. יש שם שחקנים מוכשרים מאוד בלי לנקוב בשמות, והניצחון על ר"ג מצטרף גם לתבוסה של 0:4 שהילדים שלנו הנחילו להפועל תל אביב בליגה".