בית"ר מתחת לקו האדום־ איך יוצאים מזה? אחרי ההפסד האכזרי משער בבלומפילד מול הפועל ת"א בדקה ה־84, בית"ר ירדה אל מתחת הקו האדום עם מאזן עגום של 10 נקודות ב־12 משחקים ו־25 שערי חובה. בפרארפזה על שורה משירו 'סע לאט' של אוהד הפועל תל אביב, אריק אינשטיין ז"ל, אפשר לומר ש"איזה מסכנים האוהדים שאוכלים להם את הלב".
3 צפייה בגלריה
הפרלמנט של אהרוני
הפרלמנט של אהרוני
הפרלמנט של אהרוני
(צילום: עוז מועלם ואלכס קולמויסקי)

רגע לפני המשחק שינעל את הסיבוב הראשון ביום שני בטדי מול בני סכנין, שלאחריו תצא הליגה לפגרת מונדיאל בת חודש ניסינו להבין מכמה אנשים שהצהובים שחורים זורמים בדמם על התחושות, והפתרונות למצב הקשה של הקבוצה של יוסי אבוקסיס.
אודי רובוביץ', אחד מסמלי העבר של בית"ר, מרגיש שקבוצת נעוריו תקועה בשום מקום. "זה נראה כאילו הכל מת. אין קישור שמסוגל לתכנן את המשחק, מחיאס נראה נורא, ובכלל הכל הולך הפוך. היינו בטוחים שאחרי הניצחונות על קרית שמונה ואשדוד הם התאוששו אבל פתאום שוב הכל נתקע. צריך לעשות עבודה מנטלית על השחקנים כי הם משחקים בלי אמונה. חסר גם מישהו שיסחף את השאר. יש לנו המון בעיות גם במיוחד בעמדת שני המגינים והשוער איבד מהביטחון. אני בכל זאת מאמין שאם יש מישהו שמסוגל להוציא את העגלה מהבוץ זה יוסי אבוקסיס. קריאת ההשכמה הכי טובה תהיה ביום שני מול סכנין כי זה גם משחק בטדי, מאבק יוקרתי שעשוי להפוך את כל התמונה. הדבר האחרון שצריך עכשיו זה להרים ידיים ולהתייאש כי אפשר לתקן".
קובי גולברי אוהד ותיק פסימי לגמרי. "יש פה לנו שלושה שחקנים שירדו בעונה שעברה ללאומית ועד שני שחקנים שכמעט ירדו לליגה השניה אשתקד. הביאו לנו תשעה ילדים מושאלים שהגיעו מכל מיני קבוצות ולא תורמים כלום וכנראה שנגזר עלינו לרדת. אני בן 57, מגיל 12 לא מפסיד כמעט משחק, אבל די הרמתי ידיים. אפשר לקבל חוסר יכולת אבל יש פה כבר אפאטיות ועל זה אי אפשר לסלוח. צוחקים עלינו. עשו פה בקיץ את כל הטעויות האפשריות ואנחנו משלמים את המחיר ואוכלים את הלב. זהו, אני פורש אותי בטדי או במגרש אחר כבר לא יראו. אי אפשר להכיל יותר".
3 צפייה בגלריה
אודי רובוביץ'
אודי רובוביץ'
רובוביץ'. "הרמתי ידיים"
(צילום: יובל חן)

נומה האוהד האגדי של בית"ר, מדבר איתנו, והדמעות שלו (אמיתי לגמרי) זולגות מעצמן. "אני מדבר איתך ואני בוכה. כואב הלב, זה מה שחסר לנו לנסוע בשנה הבאה בימי שישי לכל מיני חורים בליגה הלאומית. אני מתחנן לאוהדים, תתעוררו. השחקנים לא יכולים להציל את בית"ר, רק אתם. יש עלינו מנחוס. משהו לא ברור פה איך אנחנו נראים ככה. זה מפחיד בעיקר בגלל שאנחנו הקבוצה הכי חלשה בליגה והדבר היחיד שיכול להציל אותנו זה רק התמיכה של הקהל. את השחקנים לא מעניין כלום. הם חלשי אופי, רבים ביניהם באמצע המשחק כמו שועה ומחיאס. ידענו שתהיה לנו עונה קשה אבל איך ייתכן שחדרה והפועל ירושלים עושות תוצאות יפות ואצלנו הכל שממה ושיממון".

3 צפייה בגלריה
נומה
נומה
נומה. "כואב הלב"
(צילום: עוז מועלם)

ארז בבאי (36), מגיע לכל משחק של בית"ר מאשדוד וגם הוא מיואש ממצבם של הצהובים שחורים. "אנחנו חייבים להביא שוער, ולשנות גישה. אם היינו מתחילים את הליגה בצורה נורמאלית היו לנו עוד 4־5 נקודות, אנחנו גם צריכים שחקן באמצע. צריך איכשהו לשרוד את העונה הזו ולחשוב על העונה הבאה. צריך להגיד תודה שאנחנו בכלל מדברים על בית"ר ירושלים בליגת העל כי בקיץ היינו קרובים מאד לליגה א'. הקהל צריך לצאת מהבית, למלא את האצטדיון כמה שיותר כי אנחנו שותפים לגמרי לסיטואציה ויש לנו את הכוח לדחוף את השחקנים ולהביא נקודות. צריך לנצח ביום שני את סכנין ולצאת לפגרה עם חיוך. עם כל הבלגן אנחנו עדיין יכולים לתקן".