גולן יורקביץ', אוהד בני יהודה ואחד מיוצרי סדרת המופת ברשת 'שרופים', אמר לפני שנה וקצת שהוא כבר חושש לקפוץ ביציע אחרי גול של אחד השחקנים של הקבוצה שלו, כי הוא יודע שבתוך תקופת זמן קצרה אותו טאלנט יימכר לקבוצה גדולה בארץ או לחו"ל. זו היתה הברקה שהיא מנת חלקם של כל אוהדי הקבוצות הקטנות באשר הם. הידיעה שכל פעם שיש לך שחקן שאתה מזדהה איתו, מחובר אליו או סומך עליו, נמצא בעצם עם רגל וחצי מחוץ למועדון שלך. הדוגמא הכי טריה בענין הזה היא של גדי קינדה שהלך והתפתח בבית"ר לשחקן הישראלי אולי הטוב בישראל ורגע לפני הפיק האמיתי שלו נמכר לחו"ל.
2 צפייה בגלריה
זרגרי, יאנקוביץ', שועה וניצן
זרגרי, יאנקוביץ', שועה וניצן
זרגרי, יאנקוביץ', שועה וניצן
(צילום: עוז מועלם ואורן אהרוני)

זו אמנם דרך העולם הממוסחר של הכדורגל המודרני אבל במצב עניינים רגיל, בית"ר היתה צריכה להיות זו שלוטשת את עיניה לשחקני העתיד מקבוצות כמו בני יהודה מכבי פתח תקוה ודומיהן. בפועל, בית"ר זקוקה היום נואשות שיהיה ביקוש לשחקנים שלה בינואר כדי לצוף עם הראש מעל המים.
לא יהיה מנוס מלוותר על ירדן שועה, אביאל זרגרי איתמר ניצן או מרקו יאנקוביץ'. אחד מהם יהיה זה שמכירה שלו תסגור למשה חוגג את האוברדראפט של ארבעה מליוני שקלים שחסרים בקופה בגלל היעדר הכנסות מכרטיסים. חוגג מנותק כרגע מבית וגן לחלוטין. מחכה לבעל בית הבא. אז זהו שבעל בית חדש אין וגם לא יהיה, לפחות לא בקרוב.
זרגרי יקר מדי בתג המחיר שחוגג הדביק לו, אז קשה לראות קבוצה ישראלית שתשים עליו את היד מה גם שהוא חייל אז אופצית חו"ל לא על הפרק. ניצן אולי השחקן הכי יציב וטוב בבית וגן מעוניין להישאר וגם כאן קשה לראות קבוצה ישראלית שזקוקה לשוער אבל ייתכנו הפתעות. יאנקוביץ' מחוזר בטרנזספור התורכית ועו"ד יצחק יונגר הנאמן ישמח לחסוך את השכר שלו בעונה הנוכחית (מחציתה) ובעונה הבאה. שועה, בדיוק בשלב שבו הוא סידר את החוטים בראש, כבר זוכה לעניין בבלגיה ובסקוטלנד והצעה של בין חצי מיליון למיליון יורו וחוגג את יונגר יזמינו גם שמפניה כדי לחגוג את העיסקה.
אין סיבה לבוא בטענות לעו"ד יונגר. תפקידו המוגדר הוא לכווץ את התקציב לכדי אפס השתתפות מצידו של הבעלים. לשם כך מונה. לזכותו ייאמר שהוא הופך כל אבן כדי לא רק לפרק את הקיים אלא גם למצוא לבית"ר עתיד חדש עם בעלים שייקח על עצמו את המועדון. עו"ד יונגר נתקל בסיטואציה שהוא לא מכיר. אצל אלונה ברקת בבאר שבע הוא לכלך את הידיים מול השחקנים והשיג את הקיצוץ שאליו כיוון. בכל רגע נתון הוא ידע, שטלפון אחד לברקת והיא פותרת לו כל בלת"ם. כאן, עם חוגג יונגר הוא כמו מפרק בפועל. בא ליישר את הקופה לבד בכוחות עצמו.
בבית"ר לא רק חוששים מהתפרקות מקצועית אחרי ויתור על נכסים, מה גם שיודעים שם שאיו שום סיכוי שאפילו שחקן אחד יצטרף בינואר.
גם אם בית"ר תתמודד בצורה טובה עם עזיבה של שחקן כזה או אחר, המועדון כולו נמצא בחרדה מתמדת. אף אחד לא יודע מה יילד יום, האם תהיה מכירת שחקנים או אולי קיצוץ או שמא שחקנים עם חוזים ארוכי טווח יתבקשו לעשות למועדון תספורת. "אין אף מועדון בעולם שהצליח לספק תוצאות תחת ערפל כל כך כבד של מה יהיה מחר" אמרו השבוע בבית וגן. "זה לא אליבי ולא תירוץ אבל אנשים פה מהשחקן הבכיר ביותר ועד עובד המנהלה הזוטר ביותר לא ישנים טוב בלילה". לעומת זאת, מי שדוקא מנסה לשדר עסקים כרגיל הם אלי אוחנה וחיים נבון. אוחנה, כי כבר הבין מזמן שעד שלא יקרו דברים בפועל אין טעם להיכנס לפאניקה. נבון, כי הוא כבר עבר את כל הסרטים האפשריים בבית"ר. בכל מקרה, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מהר מאד, דווקא כשכל הפצועים כמעט חוזרים, דווקא שהקבוצה מתחילה לשחק כדורגל, דווקא שזרגרי מחלים לגמרי מהפציעה בגב ושועה מראה למה שחר וחוגג הסכימו לשלם עליו כל כך הרבה כסף לחזור שוב לנקודת ההתחלה שבה בית"ר מנסה לאסוף את עצמה. ומי שמזלזל בזה, שיזכור למשל, כמה זמן לקח למועדון להתאושש מהפציעה של מיכאל אוחנה או מהעזיבה של קינדה.

לה פמיליה חוזרים לטדי

אם יש משהו שחוגג ממשיך להיות אקטיבי לגביו כבעלי בית"ר וזה הסעיף היחיד זו המלחמה שלו בלה פמיליה. הוא לא מוותר, לא חוזר אחורה אפילו לא שומר על פאסון בכל הנוגע למאבק שלו בארגון האוהדים הקיצוני. השבוע הגישה בית"ר תלונה במשטרה נגד אוהדים שתועדו תוקפים בקריאות גזעניות את קמאסו מארה. אחד מהם, אוהד שמורחק מהמגרשים לחמש שנים היה מעורב בתקיפה של אוהד הפועל תל אביב יורי סדלצקי. חוגג ממשיך גם בתביעות האזרחיות שלו נגד אוהדים מתפרעים והוא מתעקש למנוע כניסת אוהדים מועדים לפורענות למשחקי הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר. המועדון חי על אמוציות
אוהדי בית"ר. המועדון חי על אמוציות
אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם )

אלא שהשבוע הוציא ארגון האוהדים לה פמיליה הודעה לפיה אחרי שהחרים את משחקי הבית של בית"ר מאז תחילת העונה, הם מתכוונים לשוב לטדי בעוד פחות משבועיים במשחק הביתי מול הפועל חדרה. בסיום הפגישה שנערכה ביניהם (בה היו נוכחים גם אוהדים שלא משתייכים לארגון), הוציאו בלה פמיליה הודעה על החזרה ליציעים בטדי: ״החל ממשחק הבית הקרוב הארגון יחזור למקומו הטבעי ביציע המזרחי, עם כל הפסטיבל שרובכם מכירים ואוהבים. להחלטה שיקול אחד ויחיד, טובת המועדון מעל כל אדם ומחאה. לצערנו, בית״ר ירושלים לא קבוצה גדולה הודות לבעלים כושל, ומתוך הבנה שלאורך השנים ללא קהל תומך לבית״ר היה קשה יותר להיאבק, החלטנו להקדים תרופה למכה על מנת להיות השחקן ה-12, זה שיוציא את המועדון לדרך חדשה וחזקה. בלעדינו הם לא יכולים״. בבית"ר לא ימנעו (והם גם לא יכולים) למנוע מלה פמיליה להיכנס לטדי אבל יקפידו על רשימות שישאירו בחוץ אוהדים שמופיעים ב'רשימה השחורה' של המועדון וישנה גם אפשרות שלפחות ייאסרו בתיאום על המשטרה להכניס חלק מציוד העידוד לטדי.
במידה רבה מאד, ועם כל הסלידה ממעשים מסוימים של הארגון, זו בשורה טובה למועדון. ראשית, כי השחקנים זקוקים לדחיפה ולעידוד שלה פמיליה מספקים כמו שראינו באצטדיון המושבה עד שכמה פרחחים ירדו לחייו של קמאסו מארה. שנית, חוגג זקוק לכל שקל בהכנסה מכרטיסים ובמשחק מול חדרה צפוי המועדון לרשום, עד כמה שזה נשמע מוזר, שיא הכנסות במשחקי הבית העונה כשהצפי הוא לקרוב לעשרת אלפים צופים. בבית"ר חזרו השבוע לאימונים סדירים לקראת סדרת משחקים לא קלה שתתחדש בסוף השבוע הבא ותכלול משחק בית מול חדרה, משחק חוץ בסכנין, הגעה של מכבי תל אביב לטדי וסיום הסיבוב הראשון מול מכבי חיפה בסמי עופר. ארווין קומאן אמר לשחקניו עם חידוש האימונים: "אני מקווה שנחתם ושמרתם על עצמכם, אנחנו נכנסים לתקופה אינטנסיבית מאוד. אני מצפה לראות אתכם ממושמעים וחזקים כמו במשחק בפתח תקווה".

עוד דרבי צהוב

בשל הפגרה והיעדר משחקים של הבוגרים, כל העיניים היו נשואות בשבת שעברה לקבוצת נערים א' של מחלקת הנוער של בית"ר שהתמודדה בדרבי מול האדומים של הפועל. החניכים של חיים בן דוד לעיני מאות צופים ביניהם מנהל מחלקת הנוער יוסי מזרחי, מנהל החטיבה הצעירה סמי מלכה ופרשן רדיו ירושלים מישל דיין, עלו ליתרון משער של אור אדרי (בישול של יובל שליו). פנדל של ראם טל הכפיל את התוצאה והפועל צימקה בהמשך.
בתוך כך מאמן קבוצת הנוער של בית"ר אסי אלימלך התפטר מתפקידו. אלימלך כשל בתפקידו ואחרי מספר הפסדים לא נעימים ביניהם לאשדוד ולהפועל תל אביב והעובדה שהנוער ממוקם מתחת לקו האדום, הבין שאם הוא לא יעשה מעשה, הוא בדרך הביתה.
אחרי 12 מחזורים קבוצת הנוער של בית"ר ממוקמת במקום ה־15 מתוך 18 קבוצות עם 10 נקודות נקודה פחות מהמקום ממנו יורדים ליגה. ב־30 בנובמבר יארחו הצהובים את עירוני נשר שבמקום האחרון למשחק תחתית חשוב.
בבית וגן אמורים למנות בימים הקרובים מאמן נוער חדש, ככל הנראה מתוך המחלקה. אלימלך חתם כמאמנה של הפועל אשקלון מליגה א'.