לפני כחודשיים, בשיאו של מאבק העלייה, הגיעו אנשי הפועל ירושלים – שי אהרון, ירון דוויק ואורי שרצקי - ללשכת ראש העירייה, כדי לבדוק מה ישתנה מבחינת יחס העירייה אליהם במידה שיעלו ליגה. הפגישה התנהלה באווירה טובה, ואחריה סיכמו הצדדים כי כל אחד מהם ייגש למשימה שלו – הפועל תנסה להשלים את מאבקי העלייה בהצלחה, והעירייה מבחינתה תיערך לעובדה שלעיר יש נציגה נוספת בליגת העל בכדורגל – ותציע תוכנית סדורה כדי לגבות את המועדון עם הצטרפותו לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי.
2 צפייה בגלריה
אהרון ושרצקי. לא קיבלו תשובות מספקות בכיכר ספרא
אהרון ושרצקי. לא קיבלו תשובות מספקות בכיכר ספרא
אהרון ושרצקי. לא קיבלו תשובות מספקות בכיכר ספרא
(צילום: באדיבות מחלקת המדיה של הפועל ירושלים )
לאחר העלייה, שאליה הצטרפה גם עליית קבוצת הנשים של המועדון, ביקשו אנשי הפועל פגישה נוספת, ובשבוע שעבר הם סוף סוף זומנו ללשכת ראש העירייה. עם פתיחת הפגישה ביקש שרצקי לשמוע את תוכניות העירייה החדשות, ונדהם, יחד עם אהרון ודוויק, לשמוע כי שום דבר אינו עומד להשתנות: מחלקת הנוער – 11 קבוצות - תמשיך לרעות בשדות זרים בשבתות ולהסתפק בשעות אימון מדודות, הקבוצה הבוגרת – ליגת העל להזכירכם - תמשיך לחלוק את מתחם האימונים שלה בעמק הארזים בשותפות כמעט מלאה עם נורדיה (שמשחקת בליגה א' ועלולה לרדת לליגה ב'), תקציבים יועלו רק בהתאם לקריטריונים הקיימים, על עליית הנשים כלל לא ידעו בעירייה והקמת מתחם אימונים נפרד למועדון היא כמו תמיד – פנטזיה שלא תמומש. בקיצור: יפה שעליתם, אבל מבחינתנו אין שום חדש. אפילו תאורה מאושרת בעמק הארזים עוד לא סידרנו, אולי במכבייה. חוץ מזה, הפועל נדרשת כרגע לשלם על השימוש באצטדיון טדי בעונה הבאה סכום מפלצתי של כ־700 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
אנשי הפועל לא האמינו למשמע אוזניהם, וכשאלישע פלג – מחזיק תיק הספורט – הודיע להם בשיא הרצינות שהם צריכים להגיד תודה שהם משחקים במתקן יפה כמו טדי, הטונים בחדר הפכו מהר מאוד לגבוהים והצעקות נשמעו היטב בכל רחבי קומה 6. ראש העירייה עצמו, שכמעט שלא דיבר במהלך הפגישה, קם, הודיע על סיום הפגישה ויצא בהפגנתיות מהחדר – כשלאף אחד מהנוכחים בישיבה לא ברור על מי הוא כועס יותר: על אנשי הפועל שזעמו על אוזלת ידה של העירייה ולא ניסו להסתיר זאת, או על אנשי המקצוע שלו, שלא התכוננו לישיבה כפי שהבטיחו להפועל והציגו את העירייה במלוא מערומיה בכל הקשור לנושא.
שרצקי: "אני מעדיף כמובן לא להתייחס למה שנאמר בדיוק בחדר עצמו, אבל השורה התחתונה היא כמעט בלתי נתפסת. אנחנו עושים כל כך הרבה למען העיר הזו, מביאים לה כבוד, מייצרים בתוכה אינספור פעילויות של כל הגילאים וכל המגזרים והמינים, עולים בציפורניים לליגת העל אחרי שנות דור, ואז אנחנו מגיעים לפגישה ומבקשים מאיתנו להגיד תודה שאנחנו משחקים ב'טדי'. כל העזרה שאנחנו מבקשים היא בתשתיות, במתקן ראוי לקבוצה בליגת העל ובשעות אימון למחלקת הנוער. זה המינימום של המינימום. אני מציע לאנשי העירייה לבדוק מה קורה בערים אחרות ובקבוצות אחרות בליגה ומה הן מקבלות מהעירייה, מנוף הגליל ועד חדרה. זה כאילו יקום אחר".
מה הלאה?
"האמת היא שיצאנו כל כך המומים מהפגישה ומחוסר שיתוף הפעולה, שעדיין קשה לנו לחשוב מה יהיה הצעד הבא שלנו. אולי טוב שהפגישה התפוצצה, כי מול התשובות שקיבלנו אין לנו שום דרך אחרת להתמודד".
מעירית ירושלים נמסר בתגובה לדברים: "עיריית ירושלים שמחה ומברכת על עלייתה של הפועל ירושלים לליגת העל לאחר 21 שנה. התמיכה העירונית במועדון בשנה הבאה תגדל באופן דרמטי, כיאה לקבוצת ספורט עירונית המשתתפת בליגת העל. בנוסף העירייה פועלת לעדכון הקריטריונים לתמיכה בקבוצות ספורט שמעפילות לליגת העל בענפי הספורט הקבוצתיים הבכירים.
"בתקופת הקורונה העניקה העירייה לקבוצה פטור מתשלום על השימוש באצטדיון טדי עבור עונת 2020/2019. כמו כן העירייה העבירה מקדמות בגובה של מאות אלפי שקלים למועדון, על חשבון התמיכות לשנת 2021. בנוסף המועדון קיבל השנה מלגות מיוחדות לספורטאים.
"יש לציין כי קבוצות הנשים והנערות של המועדון מקבלות תמיכה עירונית מיום הקמתן. לאחרונה העבירה העירייה תקציב מיוחד לטובת קבוצות הנשים החובבניות של המועדון ולהקמת התשתיות לקבוצות הנערות. בכל הנוגע למתחמי האימונים, הקבוצה הבוגרת וכל קבוצות הנוער של המחלקה מתאמנות במתקנים העירוניים, וזוכות למענה לכל צורכיהן, על פי הסטטוס קוו הקיים בעיר.
בנוגע למתחם האימונים בספורטק ע״ש קראפט בעמק הארזים, מדובר במתחם האימונים היפה בארץ, והקבוצה הבוגרת של הפועל ירושלים מקבלת בו עדיפות מלאה בקביעת תוכנית האימון המקצועית שלהם. בימים אלה מקדמת העירייה תכנון של הקמת מגרש תקני נוסף, אשר יוכל בעתיד לשמש את האגודות הפועלות בעיר".