1 צפייה בגלריה
פיורר. "יש מקום לכל אחת". צילום: יואב דודקביץ'
פיורר. "יש מקום לכל אחת". צילום: יואב דודקביץ'
פיורר. "יש מקום לכל אחת". צילום: יואב דודקביץ'
מי שזוכר והאמין לפרסומת השוביניסטית למדי של גולדסטאר, שבה שחקנית הכדורגל שזועקת לחברותיה שהיא לבד ושימסרו לה כבר ופורצת בבכי כאשר היא לא מקבלת את הכדור, ישקול בהחלט לאמץ דעות פמיניסטיות יותר, ואולי אפילו יעבור לשתות סוג בירה אחרת, כשיגיע לאימון הפלאג פוטבול בנות באיצטדיון קראפט בעיר. שם, רגע לפני האימון, הוא יחזה בשחקניות שמכניסות את מגיני השיניים שלהן, שאותם תלו לפני רגע על אוזניהן, עוטות מבט קשוח ונחוש על פניהן ופורצות למגרש בעוצמה של עדר פרים ששוחרר מכלאו.
הפלאג פוטבול אומנם אינו ה'תאקל פוטבול' המוכר יותר מליגת ה־NFL האמריקאית, אלא משחק פוטבול דגלים הידוע יותר בשמו המלא - Football Flag Non Contact 5*5. הכללים, בנוגע לקבוצות הגברים וקבוצות הנשים כאחד, הם כמעט אותם הכללים המוכרים ממשחק התאקל פוטבול, פרט לעובדה שעל מכנסיה הרחבים של השחקנית נעוצים שני סרטי בד. ברגע שנמשך הסרט ממותנה של אחת השחקניות במהלך המשחק, המהלך נעצר וממשיך מאותה נקודה שבה אירעה המשיכה.
"למרות שלא צריכים כאמור להפיל לקרקע את שחקנית הקבוצה היריבה כדי לעצור מהלך, המשחק מאוד פיזי", אומרת בעונג טובה פיורר בת ה־22, שחקנית נבחרת ישראל. "לעיתים אני אוהבת לשחק בקבוצות המעורבות של גברים ונשים כי זה יותר כיף ופיזי".
את ליגת הפוטבול אמריקאי לנשים בישראל, WAFI, הקים סטיב לייבוביץ' בשנת 2004. במהלך ערב שבו התקיימו משחקי ליגת הגברים של הפלאג פוטבול הבחין סטיב בכמה נערות שמתמסרות עם כדור פוטבול וצופות במשחק. הוא פנה אליהן ושאל אותן אם גם הן היו מעוניינות לשחק. הוא גם ציין שיש תחרות בינלאומית שהולכת להתקיים ברפובליקה הדומיניקנית באותה השנה ושזה יהיה נהדר אם הן יוכלו להצטרף בתור נבחרת נשים ביחד עם הגברים. הבנות התרגשו מההזדמנות לשחק ולייצג את ישראל, וכך נולדה לה נבחרת ישראל לנשים בפלאג פוטבול. ב־WAFI, כפי שאנחנו מכירים אותה כיום, יש יותר מ־300 נשים שמשחקות ב־21 קבוצות במשך כל השנה.
קראו גם: מי מפחדת מפנס בעין? הכירו את שחקניות הרוגבי הירושלמיות גולשות לצמרת: הסקייטריות הירושלמיות הן הדבר הכי מפתיע בעיר מי צריך קרש? הכירו את שחקניות הנט בול הירושלמיות אנחנו המהפכה: קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים עוד תשנה סדרי עולם
"מגיל צעיר שיחקתי בהרבה משחקי כדור", אומרת פיורר, "אבל בחרתי בזה כי זה משחק מאוד פיזי אבל גם חכם. זו לא רק ההשתוללות והאנרגיה אלא בעיקר מפני שיש גם מחשבה ותכנון. יש טקטיקה שלמה מאחורי כל מהלך בפוטבול, בדיוק כמו בשחמט".
באיזה תפקיד את? "וייד רסיבר. אני התופסת בהתקפה. השחקניות בפלאג פוטבול מוצאות במשחקים הללו את המקום היחיד לבטא את התחרותיות שלהן", מסבירה פיורר את היתרונות של המשחק. "רוב השחקניות כאן חיות בחברה שלא מאפשרת הרבה ביטויים לתחרותיות ולספורטיביות בכלל, לא משנה אם הן חילוניות, דתיות, מוסלמיות או אמהות, ויש לנו מכל הרקעים הללו. זה משחק שמאפשר לכל אחת להשתתף בו.
"להבדיל מסוגי ספורט אחרים שבהם השחקניות צריכות להיות רזות או בעלות מהירות מיוחדת, או מאותם סוגי ספורט שמחייבים שעות רבות מחוץ לבית, כמו רכיבה על אופניים, או ספורט שמחייב לבישת ביגוד צמוד וחשוף, אצלנו מקבלים כל מבנה גוף, כל גובה וכל סוג של כישרון אתלטי. כל אחת יכולה למצוא את המקום שלה, כי יש תפקידים שונים על המגרש וכל אחת מקבלת את התפקיד שמתאים ליכולות שלה".
מה התחרות הקרובה שלכן? "אליפות אירופה, שתתקיים בסוף החודש כאן בירושלים".