1 צפייה בגלריה
דורון שפע. צילום: שלומי כהן
דורון שפע. צילום: שלומי כהן
דורון שפע. צילום: שלומי כהן
הסטריט-בול בירושלים כבר מזמן הפך למעין חג, אך נראה כי השנה מדובר בחגיגה אמיתית – בטח לאוהדי הפועל ירושלים שאוהבים נוסטלגיה. הסיבה: כל מי שיירשם לתחרות השלשות יזכה להתחרות באגדה אדומה, שחקן העבר דורון שפע.
למי שלא זוכר, שפע זכה בשני הגביעים הראשונים של הפועל ירושלים, נמצא במקום השני בטבלת קלעי כל הזמנים שלה (עם 2,789 נקודות) ועבור רבים הוא אחד מקלעי השלשות הגדולים שלבש את המדים האדומים, אם לא הטוב ביותר.
רגע לפני שהוא יוצא לקרב שלשות מול משתתפי הסטריט-בול, שפע התפנה להתרפק על העבר הגדול שלו ולבחור ארבע שלשות שזכורות לו במיוחד מקריירה שכללה לא מעט צליפות מעבר לקשת.
1. השריף ואני. "הקרבות מול הפועל תל אביב, בתחילת שנות ה-90', היו תמיד מלאי עניין. באחד המשחקים היינו בפיגור של שתי נקודות, כשהכדור האחרון היה אצלנו. קיבלתי אותו על קשת השלוש והספקתי לקלוע מעל הידיים של דייוויד ת'רדקיל, 'השריף', שלא הספיק לחסום אותי. הכדור צלל פנימה ואנחנו ניצחנו בנקודה".
2. חמש על האש. "החוקה היום שונה לחלוטין מזו שהייתה פעם. כך למשל, במשחק גביע מול ראשל"צ קלעתי 5 נקודות במהלך אחד. זה היה במשחק הראשון מולם בבית, כשלקראת הסיום קלעתי שלשה במאני טיים וגם סחטתי עבירה. באותה תקופה גם לאחר סל היו מקבלים שתי קליעות עונשין. קלעתי את שתיהן והשלמתי 5 נקודות שעזרו לניצחון. לצערי הפסדנו בגומלין בראשון בהפרש יותר גדול והודחנו מהמשך המפעל".
3. טווח NBA. "קרבות העלייה לפיינל-פור תמיד היו קשים, כשאחד הזכורים לי היה נגד נהריה. זה היה משחק מטורף. נהריה הובילה עלינו ב-10 נקודות דקה וחצי לסיום, עשינו קמאבק יוצא דופן ובשניות הסיום קלעתי שלשה ממרחק עצום, לפחות 2 מטרים מעבר לקו השלוש, שקבעה שוויון ושלחה את המשחק להארכה. בסוף ניצחנו והבטחנו מקום בפיינל-פור".
4. לברוח לצהובים. "המשחקים מול מכבי תמיד היו מותחים ומלאי עניין, בטח באולם במלחה שהיה מלא עד אפס מקום. אני זוכר שבאחד המשחקים הגדולים שלנו קלעתי שלשה מאוד חשובה במאני טיים, שלשה שעזרה לנו לברוח ממכבי ולהבטיח את הניצחון".
מסורת של 23 שנה
אירוע הסטריט בול יתקיים השנה בין התאריכים 25-26 ביוני. זו השנה ה-23 ברציפוצ שאגף הספורט העירוני בעירייה, בראשותו של איציק קורנפיין, מקיים את אירוע כדורסל הרחוב הוותיק, שעיקרו משחקים של 3 על 3.
במהלך הטורניר תהפוך כיכר ספרא למגרש כדורסל ענק עם 13 מגרשים ועוד מגרש מרכזי אחד גדול. למעלה מ-1,000 כדורסלנים וכדורסלניות יטלו חלק במאות המשחקים, כשמלבד תחרות השלשות נגד שפע תהיה גם תחרות אחד על אחד מול רז ניסים כהן, כוכב התוכנית "הישרדות" ואושיית כדורסל צבעונית במיוחד.
כבכל שנה, הטורניר ייפתח בטקס לזכרו של סמל אופיר קיט ז"ל, שהיה מהדמויות הבולטות בטורנירי הסטריטבול הראשונים ונהרג בפעילות צבאית בעזה. הרישום לטורניר מתבצע דרך האתר העירוני של עיריית ירושלים.