3 צפייה בגלריה
משמאל: נטע רפאל. צילום: יואב דודקביץ'
משמאל: נטע רפאל. צילום: יואב דודקביץ'
משמאל: נטע רפאל. צילום: יואב דודקביץ'
ניצחה על הפרקט ועל הקווים: הדר רפאל עשתה אתמול (ג') היסטוריה קטנה כשהובילה את אס"א ירושלים נשים לניצחון חוץ ענק בנהריה, כשהיא משמשת גם כשחקנית וגם כמאמנת – זאת בעקבות היעדרותו של מאמן הקבוצה איציק באבאי.
קבוצת הנשים של אס"א ירושלים התכוננה כל השבוע למשחק החוץ החשוב מול הפועל נהריה, בידיעה שניצחון שם ימשיך את התקופה הנפלאה בה נמצאת הקבוצה. אלא שלמרות ההכנות, ברגע האמת קרה דבר שאף אחד לא נערך אליו, כשהמאמן באבאי נאלץ להיעדר מהמשחק בגלל מחלה.
מי שנכנסה לנעליו היא השחקנית הדר רפאל, שמחזיקה בתעודת מאמנת. היא ניהלה את המשחק מהפרקט, תדרכה את חברותיה לקבוצה, לקחה פסקי זמן ובעיקר לא הפסיקה לקלוע. זה הסתיים עם 26 נקודות אישיות וניצחון גדול 61:75.
3 צפייה בגלריה
 הדר רפאל. צילום: יואב דודקביץ'
 הדר רפאל. צילום: יואב דודקביץ'
הדר רפאל. צילום: יואב דודקביץ'
"דבר כזה לא קרה לי מעולם", שיתפה בסיום רפאל. "תמיד דאגתי להדגיש שאני 'קודם כל שחקנית ואחר כך מאמנת', אבל כשזה קורה במקביל בזמן אמת במשחק כל כך חשוב על המגרש, אני יכולה להודות שזו חוויה מאתגרת שאי אפשר לעבור בלי התמיכה והפרגון של כל השחקניות. אין ספק שהמאמן היה מאוד חסר, אבל יש לנו קבוצה מדהימה שהצליחה להתגבר על המכשול הזה".
רפאל המשיכה: "איציק נותן לי תמיד המון מקום לתת מהניסיון שלי כשחקנית בליגה וכמאמנת גם על המגרש. ולכן זה בא לי בטבעיות להביא את הניסיון שלי ואת הדמות שלי כמאמנת. מה שבאמת קשה זה להתרכז בדברים כמו חילופים או מי הסתבכה בעבירות תוך כדי זה שאני משחקת".
איך השחקניות האחרות קיבלו את זה? "ברור שזו סיטואציה לא קלה, בעיקר בנוגע לחילופים, אבל עם הקבוצה המדהימה שיש לנו אני בטוחה שחוסר הנעימות היה משהו שעבר מהר מאוד. הקבוצה הזאת אולי מורכבת משחקניות צעירות אבל כאלה שמלאות בחוכמת משחק, משהו שאני מבטיחה שאין בהרבה קבוצות וכל אחת נתנה את המקום שלה ועזרה לי".
3 צפייה בגלריה
מתוך ההתכתבויות של המאמן שרצה עדכון
מתוך ההתכתבויות של המאמן שרצה עדכון
מתוך ההתכתבויות של המאמן שרצה עדכון
באבאי עצמו התעדכן על הנעשה בפרקט בהודעות ווטסאפ שקיבל מהנהג של הקבוצה. "הייתי כל הזמן בבית עם מלא ייסורי מצפון", הוא משתף. "זה אף פעם לא קרה לי. כל הזמן לחצתי לקבל עדכונים ולדעת מה קורה. הרגשתי שאני משתגע. בסופו של דבר ניצחנו כי יש לנו שחקניות מדהימות. דבר כזה לא יכול היה להיות לדעתי באף קבוצה אחרת".
הדר רפאל הובילה כאמור את קלעיות אס"א עם 26 נק' (4 שלשות), כשמורן שטרית מוסיפה 16 ועדן פורת ונטע רפאל קולעות 11 כ"א. עוד קלעו: גילי ליאור 6, יולי גרוסמן 3, אור מור יוסף 2.
בשבוע הבא תארח ירושלים את אקדמיית וינגייט, שנמצאת מקום אחת מתחתיה, החמישי בטבלה, במה שצפוי להיות קרב גדול על מקום בין 4 הגדולות.