1 צפייה בגלריה
מיורקס והגביע. גאוות העיר. צילום: האלבום הפרטי
מיורקס והגביע. גאוות העיר. צילום: האלבום הפרטי
מיורקס והגביע. גאוות העיר. צילום: האלבום הפרטי
תגיעי רחוק: כמה פעמים קראתם על ספורטאי או ספורטאית שהבטיחו לכם שהם ה"דבר הגדול הבא", אבל בפועל לא יצא מהם הרבה? הסיפור של עדן מיורקס, בת העשר מירושלים, היה בקלות יכול להיכנס לקטגוריה הזו אם לא היה מדובר באמת בספורטאית שהצליחה להדהים את כולם, אפילו את המאמנת שלה ואת משפחתה. ככה זה כשאת מסיימת שנה עם מאזן מדהים ומחזיקה בתואר המחייב - אלופת ישראל בטניס לבני 12, כשהיא, כזכור, בת עשר בלבד.
השנה האחרונה היתה יוצאת דופן עבור מיורקס. "בשנה החולפת היא שיחקה 82 משחקים והמאזן שלה הוא 79 נצחונות ו־3 הפסדים בלבד", מספר האב שלום. "זה לא שלקחנו אותה לתחרויות פח. לקחנו אותה לאליפויות ארציות, ואפילו לאליפות העולם בקרואטיה, שם היא לקחה את המקום השני. זו היתה פעם ראשונה שהיא עלתה על חימר והיא הגיע לגמר".
קראו גם: בת 9 בלבד: הטניסאית עדן מיורקס מכוונת גבוה בין שיעור לכדרור: תכירו את עדן מיורקס שמפסידה לימודים בגלל אימון בוקר
בחנוכה האחרון, בתחרות שסגרה את השנה, החליטה המאמנת שלה אסנת רג'ואן לגוון קצת. "היא רשמה אותה לתחרות לבנות 12 ולא לבנות 10, איפה שהיא אמורה לשחק מבחינת הגיל", מספר האב. "אלו בנות שגדולות ממנה בשנתיים ובגילים האלה ההבדלים הפיזיים עצומים. היא היתה צריכה לשחק מוקדמות ועלתה משם וסיימה בסופו של דבר במקום הראשון".
את הפרגון הגדול נותן שלום למאמנת רג'ואן. "אני נותן לה את כל הקרדיט. יש המון ילדים כשרוניים שפרשו בגלל מאמן שלא הצליח לנתב אותם לכיוון הנכון", הוא אומר. "עדן היא אולי לא הילדה הכי כשרונית. יש כשרונות גדולים ממנה. אבל אסנת ידעה לקחת אותה למקומות הנכונים כדי להביא אותה לשנה המדהימה הזו".
"עדן שברה את כל השיאים", אומרת המאמנת עצמה. "צריך להבין שהיא הלכה לאליפות העולם לבנות גילה וסיימה שם במקום השני. היא פשוט ספורטאית מדהימה".
כדי להגיע לאן שהגיעה צריכה עדן להתאמן כל יום, משימה לא פשוטה לילדה בת עשר שעדיין לומדת בבית ספר יסודי. "השילוב בין האימונים ללימודים הוא קשה", מודה האב. "אבל היא תלמידה מצטיינת. כל התעודה שלה עם ציונים מאוד גבוהים. היא יושבת ולומדת בין אימון לאימון. היא קמה בשש בבוקר כדי לעשות שיעורי בית. זה קשה, אבל היא מצליחה לשלב בין הדברים".
אז מה הלאה? בשלב הזה מנסים המשפחה והמאמנת לשמור את הרגליים על הקרקע. המשימה הזו הופכת לפשוטה יותר בזכות האופי המיוחד של עדן. "מבחינתה, למרות כל התארים היא עוד לא עשתה כלום", אומר האב. "היא יודעת שזה עדיין לא אומר שום דבר. היא ילדה מאוד צנועה. היא לא מדברת על זה, לא מספרת לחברות בבית הספר. לא הרבה יודעים על ההישגים שלה. אני סיפרתי למנהלת וכך היא שמעה שיש לה תלמידה שהיא אלופת ישראל. עדן שומרת על צניעות".
מיורקס והגביע. גאוות העיר | צילום: האלבום הפרטי