1 צפייה בגלריה
דוויך . צילום: אבי פרידריך
דוויך . צילום: אבי פרידריך
דוויך . צילום: אבי פרידריך
טליה דוויך, כיתה יא'
בית ספר: פלך
ענף ספורט: טריאתלון
כמה אימונים בשבוע: בערך שבעה
איך משלבים בין הספורט ללימודים: "לא פשוט בכלל. אני משקיעה בלימודים כך שהמערכת שלי מאוד עמוסה. את הספורט אני צריכה לשלב גם עם חברים, משפחה, צופים, וכ"ו. בנוסף לכך, אני שומרת שבת ולא יכולה להצטרף לרכיבות של הקבוצה שמתקיימות בשבת בבוקר.
"יש כמה דרכים שעוזרות לי להקל על השילוב - החלטתי שאת הספורט אני עושה בתור תחביב, כך שהאימונים הם לא על שעות לימודים והם לא כל חיי. הייתי רוצה להספיק לעשות הרבה יותר אימונים, אבל לפעמים צריך לדעת שצריך לעשות מה שחייבים ולא רק מה שאוהבים.
"את הלימוד למבחנים ואת שיעורי הבית אני מנסה להספיק בחלונות הזמן או בלילה אחרי שאני חוזרת מהאימון. השילוב הוא מאוד קשה ודורש חיפוש אחר איזון. היו כמה פעמים שחשבתי שאולי מוטב להפסיק להתאמן, אבל אז אני אומרת לעצמי שאין סיכוי - וכבר מתכננת את האימון הבא".
איך מגיבים ההורים: "אמא שלי הייתה עושה טריאתלונים ולכן יש לה ניסיון בתחום והיא מאוד תומכת ומעודדת. בלעדיה לא הייתי מגיעה לאיפה שאני כיום. היא גם חושבת שאני עושה יותר מדי ושאני צריכה להוריד הרבה עומס. בן הזוג שלה היה טריאתלט ויש לו ניסיון רב בתחום. גם הוא מייעץ ותומך בי ולפעמים הוא נותן לי אימונים או מוציא אותי לרכיבות".
מה אומרים החברים: "מאוד מתפעלים ומתרשמים. הם מעודדים אותי, עוזרים לי עם קשיים באימונים ועם דילמות שקשורות לשילוב. החברות הטובות כבר יודעות את הלו"ז של האימונים בעל פה ויודעות שאי אפשר לקבוע כלום בזמן הזה. בשכבה אני ידועה כ'הספורטאית'".
כמה קיבלתי בשנה שעברה בחינוך גופני: "לדעתי בבית ספרנו לא נותנים מספיק תשומת לב לחינוך גופני. זה שיעור שלרוב מזלזלים בו, ומאוד קל להשיג בו ציון טוב. בפלך אין ציונים (עד כיתה י"א) ולכן אין לי ציון בחינוך גופני, אבל ההערכה מהמורה מאוד טובה".
הוויתור הכי גדול: "אני לא מוותרת על השבת בשביל הספורט. אני מוותרת על מפגשים עם חברים, ופעמים רבות אני לא יוצאת בערבים מפני שבבוקר אצטרך לקום מוקדם לאימון. אני מוותרת לפעמים דברים משפחתיים, פעולות ואירועים בצופים ודברים דומים".