1 צפייה בגלריה
ערן לוי. "רק נרוויח מזה שיש לנו שחקנים מנוסים". צילום: אלי דסה
ערן לוי. "רק נרוויח מזה שיש לנו שחקנים מנוסים". צילום: אלי דסה
ערן לוי. "רק נרוויח מזה שיש לנו שחקנים מנוסים". צילום: אלי דסה
כמעט כל אוהדי בית"ר חיפשו בתחילת השבוע את הטלפון של המאמן גיא לוזון. הם רצו לשכנע אותו שהדבר הכי נחוץ כרגע בבית וגן זו ההחתמה של ערן לוי. גם ביום שני, כשלוזון נישא על כתפי האוהדים בבית וגן, הם לא הפסיקו ללחוש באוזן את השם של לוי. את ההחלטה להתקפל מול רצון ההנהלה והאוהדים, שהביאה להחתמה של האיש וכף רגלו השמאלית האימתנית, הסביר לוזון בכך שלבית"ר אין כמעט כלים התקפיים מאחורי החלוצים סילבסטר ואנתוני וארן, אין קישור קדמי שיביא מספרים פרט לערן לוי, בהנחה שמאור בוזגלו יחזור לשחק רק בחורף.
ביום שלישי הגיע לוי לבית וגן. הדבר הראשון שעשה היה לשוחח עם לוזון. "אמרתי לו שהוא בחר להיות מאמן ולכן הוא יצטרך להתמודד גם עם כאבי הראש כשיש לו סגל כל כך רחב ועם שחקנים טובים. חוץ מזה לא שאלתי ולא ביקשתי כלום. חינכו אותי, למרות התדמית שהדביקו לי לאורך השנים, שמאמן שואל שאלות והכדורגלן מספק את התשובות ולא להפך, וזה מה שהיה גם עם לוזון. ראיתי את הכותרות וגם דאגו להראות לי שהוא לא מעוניין בי או מתנגד להגעה שלי, אבל זה לא לעניין כי בסופו של יום הוא קיבל אותי. הוא שוחח איתי, הוא הסביר לי מה הוא דורש ממני, ומובן שאני איישר קו עם הדרישות שלו".
פרסמו שיש לך סעיף התנהגות בחוזה. "זו שטות מוחלטת והמצאה. אין שום סעיף כזה, שום תנאי כזה, אבל עזוב, התרגלתי. אנשים אוהבים לקחת את הימים שהייתי ילד בן23 , 24 ו־25, כשלא הייתי מקצוען למופת ולא התנהגתי כמו שספורטאי צריך להתנהג, והם יתלבשו על זה עד שאפרוש. אני דווקא גאה בשינוי שעברתי, על זה שלמדתי מכל הטעויות כילד, שהבנתי שאני צריך להיות חד ומפוקס ולתת תוצרת ולא להתעסק בשטויות. תמיד יהיה באזז סביבי. תמיד אנשים יחכו בפינה כדי להגיד אמרנו לכם, ידענו, זה הטיפוס והוא לא ישתנה, אבל אני לא אתן להם את התענוג. הם ידברו ואני אספק מספרים".
× × ×
אוהדי בית"ר מתים על שחקנים מסוגו של לוי. הטייפ קאסט של טונות של כישרון, פתיל לא ממש ארוך וחזות של דורמן. הטלפון שלו השבוע התפוצץ מהודעות תמיכה, וגם בשבוע שעבר המסרונים היו בסגנון: "מחכים לך", "התגעגענו", "תגיע כבר". לוי מודה שכל האהבה הזאת לא עברה לידו. "אני גאה על כל האהבה שמרעיפים עלי. זה מחמיא, זה כיף, זה מרגש. הדרך הכי טובה להגיד להם תודה זה להחזיר להם על המגרש. העובדה שכולם רצו לראות אותי חוזר לבית"ר מחייבת. יש לנו דרך, חובה ומטרה לגרום לאנשים האלה נחת, ואנחנו מתחילים לעשות את זה ביום שני הקרוב".
החלטת לא להמשיך בנתניה, ולמרות שהיו הצעות מכל מיני קבוצות, ביניהן הפועל חיפה והפועל תל אביב, חיכית. "בשלב שעזבתי את נתניה, הסיכוי שאחזור לבית"ר היה קלוש, אבל אני והסוכן שלי אבי נמני אמרנו שגם אם יש סיכוי של עשרה אחוז שאלי טביב יעזוב את בית"ר וירצו לצרף אותי, שווה לקחת את הסיכון כי זו בית"ר, כי בער בי לחזור וכי זה משהו שאני מחכה לו הרבה זמן. כששיחקתי בנתניה, גם כשהבקעתי נגד בית"ר לא חגגתי, ותמיד כשחקן יריב קיבלתי מאוהדי בית"ר אהבה ועידוד. חיכיתי לזה חמש שנים. בכל פעם היה חלון הזדמנויות לחזרה שלי שהתפספס, אבל כל זה מכוון מלמעלה".
בנתניה היית מלך, קפטן, כמעט סמל. למה פתאום לשבור את הכלים? "היו לי בנתניה חמש שנים, ארבע על המגרש ואחת על היציע כי הייתי פצוע, וזה היה בית עבורי עם המון רגעים, רובם מאושרים וחלקם הקטן עצובים. אני רציתי משהו אחד, התחושה שלי היתה שההנהלה לא מעוניינת לתת לי את מה שאני רוצה, אז החלטנו להיפרד. זה כנראה כוון מלמעלה שאחזור לבית"ר לקדנציה שנייה וכן, זה סוג של תיקון עבורי".
× × ×
בוזגלו ולוי ועידן ורד וסילבסטר ווארן ואולי עוד שחקני התקפה, והולך ונוצר הרושם שבשביל שבבית וגן כל אימון ייגמר בשלום יצטרכו לשחק שם עם יותר מכדור אחד, כי יש יותר מדי כישרון ופחות מדי מקום, מין קבוצה שבה כולם מהנדסים אבל אין בה חוטבי עצים ושואבי מים. "אני לא מסכים עם ההגדרה הזאת של קבוצה יותר מדי מוכשרת, כי יותר מדי כישרון זו לא בעיה אלא יתרון. זה מצב של קבוצה בריאה, מגוונת, עם הרבה פתרונות. אם אומרים שאצלנו צריך יותר מכדור אחד, אז מה יגידו בבאר שבע או במכבי תל אביב, אפילו בהפועל חיפה? יש סגל עם הרבה אפשרויות: עידן ורד ואור אינברום וקריאף וסילבסטר ואנתוני וארן ומאור, שבעזרת השם כולנו מאחלים לו שיחזור במהרה ויראה את מה שהוא יודע, ויש את טל בן חיים. כלומר יש פה צוות שעשה כמה דברים בכדורגל ואמור להביא את האיכויות שלו ואת הניסיון שלו לטובת הקבוצה. אנחנו רק נרוויח מזה שיש לו הרבה כישרון, הרבה ניסיון והרבה אפשרויות. זה ההבדל בין מועדון ששואף בגדול למי שהשמיכה שלו קצרה מדי בסגל או באיכויות".
ואתה יכול לסמן מטרות עכשיו? "אין סיכוי שאפשר לסמן מטרות כי אלה סתם דיבורים באוויר. זו קבוצה חדשה, בנייה מחדש וחידה. בכדורגל יכול להיות טוב או רע ויכול להיות וואו, כלומר טוב בצורה קיצונית. אנחנו נעשה הכול כדי שיהיה וואו. מה שחשוב זה לפתוח את הליגה ברגל ימין, לעשות נקודות במחזורי הפתיחה ולהתקדם לאט לאט. אנחנו, אני וטל בן חיים ומאור ושחקנים אחרים, ננהיג את הצעירים ונכוון אותם, ולמרות שאנחנו כבר מנוסים, כשנצטרך נלמד מהם, כי אתה אף פעם לא יודע הכול. על דבר אחד אני יכול להתחייב לך: לא משנה בן כמה כל שחקן בקבוצה הזאת, כולל היותר ותיקים, אתה לא יכול לשחק בבית"ר ירושלים כשאתה לא רעב, עם דלק שאתה מקבל מהיציעים ועם תשוקה. עם כל המרכיבים האלה והשיגעון של כולנו להצליח דווקא עם בית"ר, כי אנחנו יודעים מה קורה פה כשהקבוצה דוהרת ומספקת תצוגות כדורגל, עם זה נצא למלחמה ועם זה בעזרת השם נצליח".
הכינו לך את החולצה מספר 99? "האמת שאור אינברום כבר קיבל את החולצה הזאת ובגלל שהוא הגיע לפניי אני מכבד אותו והחלטתי לקחת את מספר 10. אני מקווה שאינברום יעשה לפחות חלק מהדברים הטובים שאני עשיתי עם 99, שיגדל עם המספר. הדברים האלה שוליים. תנו לשמוח, תנו לנו לנצח, אחרי חמש שנים להרגיש את הטירוף סביב בית"ר".