1 צפייה בגלריה
חברי הקבוצה. צילום: באדיבות רשת מגדלי הים התיכון
חברי הקבוצה. צילום: באדיבות רשת מגדלי הים התיכון
חברי הקבוצה. צילום: באדיבות רשת מגדלי הים התיכון
בין אלפי הספורטאים שהציפו את רחובות העיר במהלך מרתון ירושלים האחרון בלטה לעין קבוצה אחת – כ-30 ספורטאים בני הגיל השלישי, שהלכו יחד בקבוצה אחת במקצה ל-1.7 קילומטר. הצעיר ביותר היה בן 70 והמבוגר – בן 91.
מדובר בקבוצת הספורט של הבית בארנונה – בית דיור מוגן מרשת מגדלי הים התיכון. "בשגרה אנחנו עושים פה שיעורי ספורט קבועים בכל ימות השבוע, פילאטיס, יוגה, בריכה, חדר כושר, הליכה", מסביר חזי חנניה האחראי על תחום הספורט בבית.
לקראת המרתון החליטו בהנהלת הבית לנסות לשבור את השגרה ולהציע לדיירים להקים קבוצה מיוחדת. "חלק נכבד מהפעילות כאן הוא סביב הספורט", אומר חנניה. "ככה שזה היה די טבעי. אני רץ מרתון ואמרתי 'בואו נעשה משהו לדיירים'. היתה היענות מאוד מפתיעה".
וכך, כ-30 מהדיירים, יחד עם צוות הבית, החלו להתאמן עד לרגע השיא – ההליכה במסלול המרתון. "זה היה משהו מגבש, גם לדיירים וגם לעובדים", אומרים שם.
כעת הם כבר מסמנים את היעד הבא - אליפות המגדלים, אז כל בתי הדיור המוגן של הרשת מכל הארץ יתחרו בכדורסל, כדורגל, פינג-פונג, שחייה ואפילו ברידג'. "האימונים שלנו עכשיו מיועדים למטרה הזו", אומר חנניה.
"כל הנושא של הפעילות הגופנית, מעבר לחשיבות הפיזית שלו, מגיע מהמקום של להפוך את החיים פה למעניינים", מסביר יואב ויס, מנכ"ל הבית. "אנחנו כל הזמן חושבים איך להפוך את החיים פה למעניינים ומיוחדים. ספורט לגיל השלישי קיים בהרבה מקומות, אבל אצלנו החלטנו לשבור את השגרה עם פעילויות כאלה".