קדימה קומו מהספה, נערו את שאריות המצות, לבשו את בגדי ספורט המאובקים וצאו להתאמן, כי יש איפה:
1. בריכת ירושלים
מיקום: עמק רפאים 43, המושבה הגרמנית
תופתעו לגלות שבמקום יש שלוש בריכות: אולימפית מוצלת ומקורה, בריכה פתוחה ובריכת פעוטות. מעבר לכך ישנם מרפסות שיזוף גדולות, חדר כושר, סאונה יבשה, מלתחות צמודות ומגלשת מים לילדים. להורים שביניכם יש אפשרות לרשום את הילדים לשיעורי שחיה למתחילים, שיפור סגנון למתקדמים והתעמלות במים לשחיינים מקצוענים וחובבנים. המקום נגיש לנכים, והכי חשוב : חניה!
2. סקייטפארק
מיקום: גן הפעמון
המתחם מתפרש על כ- 2.5 דונם אשר מחולק לשני מתחמים: הראשון- מתחם אלמנטים קלאסיים מהרחוב העירוני הטיפוסי, ובו תוכלו להחליק על משטחי רצפה חלקים ומשופעים ואלמנטי מדרגות. המתחם השני- מתחם בריכה גדולה שמגיעה לעומק של 2.5 מטרים. הסקייטפארק פתוח לכולם ונערכות בו גם תחרויות.
3. המרכז לטניס- ירושלים
מיקום: רחוב אלמליח 1, קטמון ט'. ליד אצטדיון טדי
במרכז ישנו 20 מגרשי טניס מוארים ו- 2,000 מקומות ישיבה. בנוסף ישנם: קירות אימון, חדר כושר, חנות ספורט וחניה בשפע. ניתן להשכיר מגרשים באופן עצמאי, להירשם לאימונים ולשיעורים מיוחדים לכל גיל.
4. קיר טיפוס ירושלים
מיקום: בסמוך לאצטדיון טדי
המתחם מציע 750 מ"ר של קירות טיפוס ברמות שונות ובמסלולים שונים. לא תאמינו אבל כאן נמצאת תקרת הטיפוס הארוכה ביותר בארץ- 21 מטרים. הטיפוס מתאים למתחילים ומתקדמים החל מגיל חמש.
5. שטרן ירושלים- מגרש כדורגל
מיקום: מאחורי היכל הכדורסל במלחה
מגרש הדשא הסינטטי מתוחזק היטב, מואר וגודלו 40X20 מ"ר. אם תהיו ברי מזל תוכלו למצוא זמן לשכור את המגרש מאחר ולרוב הוא תפוס בשל הרשימה הארוכה.
6. מסלולי הליכה
מיקום: פסגת זאב, הגבעה הצרפתית, ארמון הנציב, גבעת משואה, גילה(שניים), חומת שמואל ורמות אשכול
אגף הספורט בעירייה העמיד שמונה מסלולי הליכה לקהל הרחב כדי שיוכלו ללכת באופן זמין ללא הוצאה כספית. המסלולים משולטים ולאורכם יש מתקני כושר ציבוריים.
7. היכל הספורט מלחה
מיקום: קריית יובל/ מלחה
האולם מכיל 2,350 מקומות ישיבה ומשמש כמגרש האימונים של קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל. בנוסף, הוא משמש גם לאימוני התעמלות קרקע ומכשירים, תחרויות ליגות למקומות עבודה, ריקודי עם ואליפויות בין בתי הספרים השונים בעיר. ניתן לשכור את האולם לימי ספורט לגופים פרטיים, קייטנות ומחנות ספורט. כמו כן, ניתן לערוך באולם כנסים, טקסים ותערוכות.
8. אצטדיון קראפט
המקום: שדרות בן צבי, ליד בית החייל
האצטדיון הוא מגרש פוטבול שנבנה בשנת 2005 ומשמש גם להשכרה למשחקי כדורגל, בייסבול וימי הפנינג. האצטדיון מחזיק בשיא גינס שהוקם בפרק הזמן הקצר ביותר- חמישה ימים ע"י המיליארדר רוברט קראפט הבעלים של קבוצת הפוטבול האמריקאית ניו אינגלנג פטריוטס.
9. גן סאקר
המקום: שדרות יצחק בן צבי
הפארק הגדול בירושלים הוקם בשנת 1965 ע"י הארי סאקר, עסקן בריטי ציוני. מעבר למדשאות העצומות בה משחקים פריזבי, פוטבול וכל העולה על הדעת. בגן קיימים מגרשי כדורסל, מגרשי כדורגל, רחבת החלקה ומתקני כושר. יתר על כן, בשבילים החוצים והמקיפים את הגן יש מסלולי אופניים וריצה.
1 צפייה בגלריה
גן סאקר. צילום: מתוך האתר הרשמי עיריית ירושלים
גן סאקר. צילום: מתוך האתר הרשמי עיריית ירושלים
גן סאקר. צילום: מתוך האתר הרשמי עיריית ירושלים
10. פארק ירושלים
המקום: עמק הארזים, עמק מוצא, נחל רפאים ונחל צופים
פארק ירושלים הוקם לפני ארבע שנים והוא הפארק המטרופוליני הגדול בארץ. הפארק משתרע על פני כ 15,000 דונם וכולל בתוכו שבילי אופניים באורכים של 25 ק"מ ו- 42 ק"מ (סיבוב היקפי של ירושלים). בפארק שלל מסלולים, את חלקם ניתן לעשות ברכבים.
אז מקומות להתאמן בירושלים יש בשפע, חייב להיות משהו שיתפוס את תשומת ליבכם מהענפים השונים שהעיר מציע, כעת הכדור ברגליים שלכם.