יולי 2021, כמעט לפני שנה בדיוק, יום חמישי בלילה. רוסלן ברסקי מגיע למסעדת אנג'ליקה, בא לעשות לחיים ולחגוג את החזרה שלו להפועל ירושלים. בין כוסות השמפניה יש מי שמדליף לתקשורת שברסקי העדיף את הפועל על פני בית"ר (עניין לא נכון בעליל כי בבית וגן לא הגישו לשחקן הצעה) כדי להעצים את גודל ההישג שבהחתמתו. כמה שבועות אחרי יתברר שהחתונה בין מספר 15 למועדון האוהדים האדום היא לא פחות מאסון. ברסקי והמאמן זיו אריה הופכים מהר מאוד לחתול ועכבר. הקשר, שהתעקש לחתום כאן לשנתיים, מחליט כבר באמצע העונה שזה הקיץ האחרון שלו איתכם. ביום ראשון בלילה הוא חתם שוב בעולה חדשה לליגת העל, בני ריינה, מהלך שגרם לו, לאנשי הפועל וגם לאריה לפלוט אנחת רווחה. מה שהיה אמור להיות השידוך המושלם הפך עבור כל הצדדים לעצם מציקה בגרון.
4 צפייה בגלריה
ברסקי
ברסקי
ברסקי
(צילום: ברני ארדוב, הפועל ירושלים)

"כשחתמתי ביולי שעבר בהפועל הרגשתי שאני מגיע למקום שהוא נכון לי לקריירה והדבר הכי טוב עבורי - להוביל קבוצה צעירה, תוססת, רעבה ועם אוהדים נפלאים שבונה משהו יפה. הכרתי את זיו אריה ממש מעט ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב, אבל לא לעומק ולא היכרות אישית. משהו לא הסתדר בינינו מהרגע הראשון. אני לא יודע להגיד איך בעבר זיו הסתדר עם שחקנים דומיננטיים ומנוסים ועם מעמד. אני יודע שאני תמיד הסתדרתי עם מאמנים ותמיד אסתדר עם מאמנים. אני לא יודע מה קרה בדרך. בשורה התחתונה, השנה הזו פגעה בי מקצועית בצורה קיצונית, ואני צריך להשאיר את זה מאחוריי ולעשות עונה טובה בריינה".
אתה יכול בהגינות להסביר מה הסיפור עם זיו? הרי לא יכול להיות שהוא לא הסתדר איתך, לא הסתדר עם עידן שמש, ועל הדרך גם הפך להיות דמות קאלט ב'בובה של לילה' וההתבטאויות שלו הן ההצגה הכי טובה בעיר. "התקשורת רואה ומזהה דברים ומפרשנת אותם טוב ממני. אני לא יודע מה הבעיות של זיו ולא רוצה לנתח אותו. זה פשוט לא הסתדר בינינו, למרות שמהרגע שהגיעה ההצעה מהפועל ראיתי בזה פרויקט".
4 צפייה בגלריה
רוסלן ברסקי
רוסלן ברסקי
רוסלן ברסקי
(צילום: שרון צור)

תסביר. "התעקשתי למשל על חוזה לשנתיים, כי זה פרויקט ארוך טווח ושנה אחת לא מספיקה כדי להשאיר חותם. אחרי השנה הזו לא ראיתי שום סיבה להישאר ולעבור שוב את הקושי המנטלי שעברתי בחודשים האחרונים. הייתי במכבי תל אביב ובהפועל חיפה, קבוצות רדפו אחריי וחיזרו אחריי, ובחרתי בהפועל, ובסוף אני לא משחק, לא מתלבש ולא סופרים אותי. לא יכולתי לעבור את זה שוב".
אתה יכול להגיד שהעונה הזו שרטה אותך? "זה ביטוי קשה מדי. עברתי הרבה דברים לא נעימים בקריירה, אם זה פציעות, אם זה לרדת לשחק בליגה א', אבא שלי שנפטר בגיל צעיר. ועדיין, לא שריטה, אבל כן, זו היתה עונה קשה".
ובתוך כל זה, שי אהרון, המנהל המקצועי, לא מכניס אותך ואת זיו לחדר ומיישר ביניכם את ההדורים? "היו נסיונות לנקות את השולחן, אבל זה לא צלח כי אני וזיו לא הסכמנו וכל אחד משך לכיוון אחר. שי אהרון זה הבנאדם שהביא אותי להפועל. הוא נכח באחת השיחות שלי ושל זיו, אבל גם שי עם המעמד שלו וההשפעה שלו לא הצליח לתווך בינינו. זה חבל לי, כי שי הכי הרבה רצה שנשים הכל מאחורינו ושזה יסתדר. חשוב לי להדגיש: יש לי אכזבה מזיו אריה אבל לא כעס. זה לא התחבר, אז נקסט. צריך להמשיך הלאה ולקוות שבמקום החדש יהיה לי יותר טוב".
4 צפייה בגלריה
אהרון. "לא הצליח לתווך ביני ובין זיו"
אהרון. "לא הצליח לתווך ביני ובין זיו"
אהרון. "לא הצליח לתווך ביני ובין זיו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

חשיפה לצפון

אם יש משהו שברסקי יבקש מבני ריינה, הקבוצה החדשה שלו, זה מספר אחר במקום ה־15, שאותו לבש במדי הפועל, אקט סמלי שנועד להבהיר שהוא רוצה לפתוח דף חדש. השנה הזו בהפועל, הרבה ב'זכותו' של אריה, אבל גם עם אשמה לא פחותה של ברסקי עצמו, תכפה עליו, אחרי עונות טובות במכבי תל אביב והפועל חיפה, שהיו אמורות לשדרג אותו לאחד הקשרים האחוריים הטובים בארץ, לעשות עם המעבר לריינה הסימפטית ריסטרט על הקריירה והוא ינסה לבנות את עצמו שם מחדש. כלכלית, ללא ספק מדובר במהלך משתלם, כי ריינה יצאה מגדרה כדי להנחית אצלה את ברסקי. מקצועית, מדובר בסיכון עצום, כי ריינה היא דיירת חדשה בליגה של הגדולים, והיא תצטרך יותר מערך מוסף אחד כדי לשרוד.
"גם כשהגעתי להפועל בקיץ שעבר לא חשבתי שיהיה קל, וזו אכן היתה עונה קשה מכל הבחינות. אבל מהשיחות המקדימות שלי עם האנשים בריינה הבנתי שיש שם כוונה לבנות קבוצה מרעננת ולעשות עונה יפה. החיזוק שהגיע עד עכשיו הוא מרשים, אם זה אריק ינקו השוער, בלם אוסטרי שהוחתם, שלומי אזולאי מהפועל תל אביב, והיד עד נטויה. ננסה לחבר את זה לתלכיד מוצלח. אני יודע שיהיה קשה כי זו קבוצה חדשה לגמרי בליגה שלא מוכרת לה, אבל אני מאמין בפרויקט הזה. אני מקווה שלא נגיע למאבקי הישרדות ולימים מתוחים, אבל גם זה נלקח בחשבון כי אנחנו ריאליים".
4 צפייה בגלריה
 אריה. "מאוכזב ממנו, לא כועס"
 אריה. "מאוכזב ממנו, לא כועס"
אריה. "מאוכזב ממנו, לא כועס"
(צילום: עוז מועלם)

תתגעגע לאוהדי הפועל? "אוהדי הפועל בשבילי הם בטופ 6-5 בארץ. אני לא בטוח שהם מבינים את האיכויות ואת העוצמה שיש להם. הם תורמים לקבוצה בצורה בלתי רגילה, ובמשחקים שהיציעים היו קצת מלאים זו היתה חוויה אדירה. ככל שהקהל של הפועל יגיע במספרים יותר גדולים, הקבוצה תצליח יותר, כי הם שווים נקודות, קהל נפלא".
יכול להיות שאתם, ריינה והפועל, תיאבקו בעונה הקרובה ראש בראש בתחתית. "אני מקווה שהם יצליחו לעשות עונה יותר טובה מהעונה החולפת, וגם אנחנו. חשוב שהפועל נשארה בליגה, ואני בטוח שמפה הם יכולים להתקדם".
מהפועל נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים שפרידה מרוסלן נעשתה בהסכמה מלאה ובנועם ומודים לו על מה שנתן למועדון ומאחלים לו הצלחה בהמשך".