"אני לא יודע מה קרה, אין לי מושג", אומר חיים שאבו, כשנשאל על הסיבה לפיטורים מהפועל ראשון לציון, לאחר 11 מחזורים בליגה הלאומית בהם הוביל את הקבוצה למקום העשירי עם 15 נקודות. לראשון לציון, שנכון לזמן סגירת הגיליון עוד מחפשת מחליף למאמן שפוטר, הוא הגיע בזכות קשריו עם עמוס לוזון, שזוכר את ימיו ככדורגלן במכבי פתח תקוה לפני 20 שנה. לוזון נשאר איתו בקשר כל אותן שנים, ובקיץ החליט להנחית אותו באצטדיון הברפלד. "הם רצו אותי עוד קודם, כשהייתי בבית"ר ירושלים, אבל אז זה לא הסתדר", הוא אומר. "הפעם יצרו איתי קשר וזה כן הלך".
1 צפייה בגלריה
שאבו. "חוסר מזל ליווה אותנו לא מעט"
שאבו. "חוסר מזל ליווה אותנו לא מעט"
שאבו. "חוסר מזל ליווה אותנו לא מעט"
(צילום: עוז מועלם )

והנה, זה נגמר מוקדם מהצפוי.
"התפקיד שלי הוא לספר על הדברים הטובים שעשיתי בראשון לציון. יש שם קבוצה פצצה, שמשחקת כדורגל מדהים. בכדורגל של היום שמתלוננים על משחק הגנתי, שבלוני, פחדני, אני לא הייתי שם, גם כי אני מאמין בדברים אחרים. אם מישהו חשב שזה לא מספיק טוב, אין מה לעשות. אני מאוכזב אבל מתקדם הלאה. זה מאחורינו".
אתה חווה שני מהלכים כאלה, בתוך פחות מחצי שנה.
"עזבי, הפיטורים בהפועל פתח תקוה היו משהו אחר. היינו קבוצת תחתית לכל דבר, והעניינים שם לא כל כך התפתחו כפי שרציתי. פה קרה משהו אחר, שאני לא מצליח להבין, ולא רוצה לדעת למה וכמה. אבל אלה החיים וצריך להתמודד עם אכזבות. הקב"ה נתן לי כוח להיות חזק, ולהתמיד בדרך שלי. אני מאמין בעצמי ובעזרת ה' גם אגיע לאן שאני צריך להגיע".
תחושת התסכול של שאבו נובעת גם מכך שעל אף המיקום, הפועל ראשון לציון, נכון לפגרת השיזרוע (המשחקים יתחדשו בשישי הבא, וראשון תתארח במשחק חוץ נגד עירוני רמת השרון), רחוקה רק 6 נקודות מפסגת הליגה.
הליגה הלאומית, עוד יותר מבשנים אחרות, צמודה .
"הרמה שווה. אין יותר מדי הבדלים בין המקום הראשון ל־14, אולי 6 או 7 נקודות".
בנקודת הזמן הזאת, לא עדיף לך לשמש עוזר מאמן בליגת העל ולחכות להזדמנות ולהתקדם למאמן ראשי?
"לא אצא בהצהרות אבל אני אהיה עוזר מאמן של רוני לוי (שאבו שימש עוזרו של לוי בבית"ר, מ.ש) אם ומתי שהוא יקרא לי. מאוד נהניתי לעבוד לצידו. הוא רצה לקחת אותי לבאר שבע, הייתי המועמד הראשון שלו אבל זה נפל על כסף בסופו של דבר. אני ביחסים טובים עם רוני ותמיד ארצה לעבוד לצידו, אבל מעבר לזה ארצה לאמן לבד בליגת העל".
אגב, רוני לוי, הוא גם נקלע בבאר שבע לבעיה מאוד משונה עם האוהדים בטרנר.
"אני לא מצליח להבין מה רוצים ממנו. הרי הקבוצה במקום הראשון ללא הפסד. אז נכון שיש משחקים יותר טובים ופחות טובים, אבל בסך הכל הם עומדים ביעדים מבחינת התוצאות. אני לא חושב שזה קשור לאופי שלו כי הוא בן אדם לבבי מאוד. הוא מקצוען ברמה הכי גבוהה שאני מכיר".
לאן אתה מכוון?
"לחזור ולאמן בליגת העל ובעזרת השם גם בקבוצות גדולות. אני מקווה שאצליח להגשים את החלום".
ואם בליגת העל אז באיזו קבוצה?
"העדיפות תמיד בית"ר ירושלים שהוא מועדון מדהים, גם בגלל הקהל והאנרגיות שיש שם".